magelhaessuccessors Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 h e l l u p ! ! Het lukt me niet de waypoints van Bernheze als één batch naar mijn eXplorist te uploaden. Van de Fletsite download ik de waypoints in xml-formaat. Dat bestandje open ik met Magellan Geocache Manager en alles ziet er betrouwbaar uit (al mis ik de hints...). Als ik de waypoints exporteer naar de eXplorist 210 krijg ik een bestandje met de naam bernheze.gs. Dat bestandje is 4kB en is volgens XP een MapSend File. Als ik dat bestandje op de PC open, zie ik niet veel meer dan de namen en de coördinaten van de caches. Op de eXplorist krijg ik dat bestand niet geopend... Wie heeft de kennis en vooral het geduld om me verder te helpen? Groet, Robert-Jan (Magelhaessuccessors)
Le Comte Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 Hoezo krijg je hem niet geopend? Iets meer informatie kan helpen bij het vinden van de oplossing. Het bestand heeft niet de standaard naam voor geocaches, en zal dus niet automatisch geselecteerd woren op je eXplorist. Heb je het volgende al geprobeerd: - knop: GOTO - kies GEOCACHE-PUNTEN - kies POSITIE - kies EEN NIVEAU OMHOOG Daar moet het bestand 'bernheze' zichtbaar zijn. Dit bestand kun je selecteren en dan worden de (inmiddels beruchte) waypoints zichtbaar. Is hiermee je vraag beantwoord?
Twin Peaks Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 (bewerkt) h e l l u p ! ! Het lukt me niet de waypoints van Bernheze als één batch naar mijn eXplorist te uploaden. Van de Fletsite download ik de waypoints in xml-formaat. Dat bestandje open ik met Magellan Geocache Manager en alles ziet er betrouwbaar uit (al mis ik de hints...). Als ik de waypoints exporteer naar de eXplorist 210 krijg ik een bestandje met de naam bernheze.gs. Dat bestandje is 4kB en is volgens XP een MapSend File. Als ik dat bestandje op de PC open, zie ik niet veel meer dan de namen en de coördinaten van de caches. Op de eXplorist krijg ik dat bestand niet geopend... Wie heeft de kennis en vooral het geduld om me verder te helpen? Groet, Robert-Jan (Magelhaessuccessors) Wanneer de GPS in "bestandsoverdracht" modus staat, moet je als het goed is op je computer in je interne GPS geheugen kunnen kijken. Daar moet dan als het goed is het bestand "bernheze" zichtbaar zijn. Op mijn GPS (een eXplorist XL) moet ik via "Menu" > "Actieve Kaart" > "Mijn POI's" >"Bestand kiezen" > 2x een niveau omhoog en dan "intern geheugen" > "bernheze" selecteren (actief maken) Dan zijn ze allemaal zichtbaar. Gek genoeg kwamen ze in "mijn POI's" terecht en niet in "Geocaches" weet ook niet waar dat aan ligt, maar ik heb nog niet zo gek veel ervaring met de XL. Maar ik krijg ze zo wel allemaal op het scherm. Misschien kun je er iets mee? 12 mei 2007 bewerkt door Twin Peaks
magelhaessuccessors Geplaatst 12 mei 2007 Auteur Geplaatst 12 mei 2007 Hoezo krijg je hem niet geopend? Iets meer informatie kan helpen bij het vinden van de oplossing. Het bestand heeft niet de standaard naam voor geocaches, en zal dus niet automatisch geselecteerd woren op je eXplorist. Heb je het volgende al geprobeerd: - knop: GOTO - kies GEOCACHE-PUNTEN - kies POSITIE - kies EEN NIVEAU OMHOOG Daar moet het bestand 'bernheze' zichtbaar zijn. Dit bestand kun je selecteren en dan worden de (inmiddels beruchte) waypoints zichtbaar. Is hiermee je vraag beantwoord? Allereerst bedankt voor het meedenken! Het bestand bernheze is zichtbaar op de eXplorist 210 maar als ik het bestand selecteer, zie ik in het scherm alleen maar de mogelijkheid om een niveau omhoog te gaan... Verder gebeurt er echt niets... Vandaar mijn noodkreet!
magelhaessuccessors Geplaatst 12 mei 2007 Auteur Geplaatst 12 mei 2007 @ Twin Peaks, Le Comte en vooral (via e-mail) Blooper65, Allemaal héél erg bedankt! Dé 50 staan nu op mijn eXplorist, vooral dankzij het advies van Blooper EasyGps te gebruiken. Dat programma heb ik gedownload en geïnstalleerd; de xml-file geopend met EasyGps en opgeslagen als upt-bestand. En dat werkt dus wél! Nogmaals dank! Groeten, Robert-Jan
blooper65 Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 (bewerkt) @ Twin Peaks, Le Comte en vooral (via e-mail) Blooper65, Allemaal héél erg bedankt! Dé 50 staan nu op mijn eXplorist, vooral dankzij het advies van Blooper EasyGps te gebruiken. Dat programma heb ik gedownload en geïnstalleerd; de xml-file geopend met EasyGps en opgeslagen als upt-bestand. En dat werkt dus wél! Nogmaals dank! Groeten, Robert-Jan Heel erg graag gedaan natuurlijk. Waarom het bestand via geocache manager niet goed gaat ben ik inmiddels ook achter gekomen. Bij alle waypoints die via het bestand zijn binnen gehaald ontbreekt namelijk het Cache-ID. Deze is namelijk verplicht in een gs bestand. In de geocache manager kun je alsnog overal de Cache-ID ingeven en de naam verplaatsen(want die staat op de plek van de cache-ID) en dan kun je ook het gs bestand op je explorist in zien met alle waypoints vermeld. Groeten, Blooper65 12 mei 2007 bewerkt door blooper65
Aanbevolen berichten