Team Gelaen Geplaatst 9 mei 2007 Geplaatst 9 mei 2007 Komende zomer met de auto naar Engeland en nu lijkt het me leuk om onderweg een aantal caches mee te pikken. Via geocaching.com kun je mooi in Google-Earth gemaakte routes voorzien van caches, leuk en handig, min of meer. Maar wat is nu een handige afstand tot de route om caches te laten ophalen. Ik wil eigenlijk niet een hele pocketquery vol (500), want dan zie ik door de bomen het bos niet meer, van de andere kant wil ik ook niet te ver hoeven omrijden om een cache te kunnen vinden. Nu weet ik ook wel dat 500 meter naast een autoweg toch nog een heel eind rijden kan zijn, maar dat is een ander probleem. Ik denk zelf aan zo'n 1 a 2 km vanaf de route. Iemand ervaring? Jan
Team-Eppie Geplaatst 9 mei 2007 Geplaatst 9 mei 2007 Ik denk dat ik je probleem wel herken. Ik heb zelf sinds kort de caches in NL in een poi file in tomtom zitten. Met een waarschuwing op een afstand van 2500 meter krijg ik aan de lopende band meldingen van near-by caches als ik ergens over een snelweg scheur en ik heb Tom aan staan. Vaak is het echter kilometers verder voor je een afslag tegenkomt. En om dan weer helemaal (!) terug te rijden gaat me dan te ver. Het zou leuk zijn als je de waarschuwingsstraal rond op- en afritten aan kon geven. Maar die optie bestaat (nog) niet. Persoonlijk denk ik dat je met een afstand van 2500 meter al een hoop caches laat liggen omdat het onduidelijk is hoe er op aan te rijden.
Polmske Geplaatst 9 mei 2007 Geplaatst 9 mei 2007 Hallo, Ik heb ook de caches in Tom staan. De Caches als POI. Deze heb ik zo ingesteld dat ze alleen komen waneer deze op de route ligt (alleen waarschuwen waneer de POI op de route ligt). Over het algemeen hoef je dan niet terug te rijden, maar krijg je alleen de caches die op de route liggen.
TuuronTour Geplaatst 9 mei 2007 Geplaatst 9 mei 2007 Ik heb ook de caches in Tom staan. De Caches als POI. Deze heb ik zo ingesteld dat ze alleen komen waneer deze op de route ligt (alleen waarschuwen waneer de POI op de route ligt). Over het algemeen hoef je dan niet terug te rijden, maar krijg je alleen de caches die op de route liggen. Dat werkt volgens mij alleen goed buiten de snelweg? Tenzij er geen bezwaar is tegen micro's op de parkeerplaatsen Overigens heb ik wel gemerkt dat het handig is te plannen welke caches je onderweg echt wilt doen, omdat het stoppen en zoeken iedere keer wat tijd kost. En hou je minder tijd over voor wat je verder van plan was.
Team Gelaen Geplaatst 9 mei 2007 Auteur Geplaatst 9 mei 2007 Overigens heb ik wel gemerkt dat het handig is te plannen welke caches je onderweg echt wilt doen, omdat het stoppen en zoeken iedere keer wat tijd kost. En hou je minder tijd over voor wat je verder van plan was. Mee eens, ik zal inderdaad eerst thuis kijken en vervolgens een heel beperkt aantal mogelijkheden selecteren om onderweg inderdaad te stoppen. Streven was trouwens om er die dag in 4 landen 1 te doen, maar waarschijnlijk gaat dat met de cachedichtheid in Frankrijk op zijn minst moeilijk worden. Jan
Aanbevolen berichten