Spring naar bijdragen

Eerste caches zoeken met kids? Tips gevraagd.


Gretl

Aanbevolen berichten

Hallo, over een paar weken gaat m'n eerste cache gevonden worden :cry:

Samen met m'n zoontje van 4,5 een weekendje kamperen en had gedacht om met 'm te gaan cachen.

Weet iemand een leuke, niet al te moeilijke cache waar we 't cachen kunnen starten?

 

alvast dank,

gr.

Toro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo, over een paar weken gaat m'n eerste cache gevonden worden :cry:

Samen met m'n zoontje van 4,5 een weekendje kamperen en had gedacht om met 'm te gaan cachen.

Weet iemand een leuke, niet al te moeilijke cache waar we 't cachen kunnen starten?

 

alvast dank,

gr.

Toro

Welke regio?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je vertelt waar je precies wilt gaan kamperen zal er vast wel iemand uit de buurt een leuke cache weten... :cry:

 

Maar zelf kun je ook al een heel eind komen door met de gc.com "search with Google maps" functionaliteit de omgeving van je kampeerplaats te bekijken. Daarna één voor één op alle ballonetjes klikken en de cachebeschrijvingen lezen. Even letten op het "kids friendly" icoon in de cachebeschrijvingen levert dan waarschijnlijk al een paar leuke caches op.

 

succes met zoeken!

 

[edit]

Oeps, te laat. Was bedoeld als reactie op de topicstart. Maar als ik jou was zou ik eerst een leuke camping uitzoeken. Kindvriendelijke caches zijn er volgens mij bijna overal.

bewerkt door Sambalbai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou boven zwolle kunnen komen, om er zeker voor te zijn wil ik wel meelopen met mijn cache een niet al telange wandeling er moet eerst wel even gepuzzeld worden, overigens liggen er hier 18 makkelijke kleine multi's ook leuk om mee te beginnen. Slapen? als je primitief wil kan dat in het Staphorster bos slapen en anders zou je denk ik moeten uitwijken naar Ommen of Harderberg.

bewerkt door smeule
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou boven zwolle kunnen komen, om er zeker voor te zijn wil ik wel meelopen met mijn cache een niet al telange wandeling er moet eerst wel even gepuzzeld worden, overigens liggen er hier 18 makkelijke kleine multi's ook leuk om mee te beginnen. Slapen? als je primitief wil kan dat in het Staphorster bos slapen en anders zou je denk ik moeten uitwijken naar Ommen of Harderberg.

Klinkt leuk. :cry: Staphorst en omgeving is mooi en deels bekend. Hoe primitief is primitief? We rijden Land Rover en wil wel graag de auto bij de tent, dwz is onderdeel van 't slaap gebeuren. Douche en of toilet hebben we niet nodig, zijn zelf voorzienend.

 

gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou boven zwolle kunnen komen, om er zeker voor te zijn wil ik wel meelopen met mijn cache een niet al telange wandeling er moet eerst wel even gepuzzeld worden, overigens liggen er hier 18 makkelijke kleine multi's ook leuk om mee te beginnen. Slapen? als je primitief wil kan dat in het Staphorster bos slapen en anders zou je denk ik moeten uitwijken naar Ommen of Harderberg.

Primitief en Staphorst in één zin. Het is zo'n cliché. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Hattem zijn 2 campings en genoeg caches die kindvriendelijk zijn. Landgoed Molecaten start bijna vanaf een camping. Op een zaterdag kan er ook meegelopen worden door 1 van ons (als je dat wilt). Een 1e keer cachen is soms moeilijk. Wij zijn ook eerst met een ander mee geweest.

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt leuk. :cry: Staphorst en omgeving is mooi en deels bekend. Hoe primitief is primitief? We rijden Land Rover en wil wel graag de auto bij de tent, dwz is onderdeel van 't slaap gebeuren. Douche en of toilet hebben we niet nodig, zijn zelf voorzienend.

voldoet in mijn opzichte wel aan de eisen, beslis zelf maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn sinds kort met onze tweeling (4,5 jaar) ook aan het geocachen en het is super leuk om te doen met kids. We hebben tot nu toe allen wat eenvoudige, korte caches gelopen maar zowel wij als de kinderen hebben de smaak goed te pakken.

 

een paar tips uit eigen ervaring: (misschien ten overvloede)

 

* zorg dat je het spannend houd voor de kinderen. Als wij de cache gespot hebben laten wij de kinderen hem vinden door ze naar de juiste locatie te sturen.

* zorg dat je goed voorberreid bent hou een paar makkelijke caches bij de hand zodat je en cache dag altijd met een vonst kan afsluiten.

* denk aan de verzorging eten, drinken maar ook tekentang, spul tegen brandnetels en insekten beten.

 

Een cache die relatief kort en eenvoudig lijkt kan toch nog uitlopen op een wat langere tocht. Met name als je de verkeerde kant op loopt of de cache niet kan vinden.

 

Heel veel plezier met het geacachen.

 

Sander.

Team Yobra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Brabant zijn een aantal echte leuke kindercaches: GC123HE Sneeuwwitje en de zeven dwergen is een aanrader :thumbup: en ook GCNQ8V Boeverijen is een hele leuke. :thumbup: Toen we de laatste eens met vrienden deden (3 volwassenen en 8 kinderen) zei mijn dochter dat ze (de neiuwe cachers) maar niet moesten denken dat alle caches zo leuk zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele leuke voor kinderen is De schat van Schenkenshul. In de buurt van Hoenderlo. Ook mooi voor kamperen. Je gaat op zoek naar vogelhuisjes in het bos. Daarin zitten kinderpuzzels die moeten worden opgelost. Erg leuk! :thumbup::thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele leuke voor kinderen is De schat van Schenkenshul. In de buurt van Hoenderlo. Ook mooi voor kamperen. Je gaat op zoek naar vogelhuisjes in het bos. Daarin zitten kinderpuzzels die moeten worden opgelost. Erg leuk! :thumbup::thumbup:

Na wat ik gehoord heb is GOOS ook erg leuk en daar in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...