Spring naar bijdragen

Eerste caches zoeken met kids? Tips gevraagd.


Gretl

Aanbevolen berichten

Ik ga geen caches opnoemen. Eigenlijk zijn alle caches wel leuk voor kinderen. Maar om te beginnen zou ik je adviseren om traditionals te zoeken met minimaal een regular-formaat. Dat kan je doen op de site van GC-com. Ga naar Hide and Seek a cache, ga naar beneden en zoek op :"Try advanced search options". Doe dat en je kunt in een rolmenu aangeven dat je niet All caches maar Traditional Caches wilt zoeken. Kies in het rolmenu eronder voor By Coordinate ipv By Postal Code. Geef daarna de coordinaten van je beoogde kampeerplek aan (ongeveer), let op Oost en West!

Dan komt er een lijst met alle traditional-caches, dus caches waar je geen berekeningen voor hoeft te doen, maar gewoon de coordinaten in je GPS typen (of downloaden) en zoeken maar! Het formaat van de cache-dozen wordt weergegeven met grijze en rode blokjes (net een trappetje). Het kleinste blokje rood? Dan gaat het om een microcache waar doorgaans alleen een logrolletje inzit. Dat is voor kinderen niet zo leuk. Let op het derde of vierde (zeldzaam!) blokje. Die caches zijn gewoon of groot van formaat. Dat zijn de caches waar ruilgoodies inzitten. Dan is de cache ook een echte schat en kunnen kinderen iets ruilen. Meestal zitten er spulletjes in waarvan je denkt, wat moet ik er mee. Maar mijn kinderen (4 en 6) vinden het prachtig en zullen altijd iets ruilen als ze een cache vinden. Onvoorstelbaar waar ze dan blij mee zijn, als je het in de speelgoedwinkel voor ze koopt, zullen ze er niet blij mee zijn, maar ze er eerst een cache voor hebben moeten vinden...

 

Het is duidelijk hartstikke leuk en verslavend, zorg dat je voldoende spulletjes om te ruilen bij je hebt. Bellenblaas, fluitjes, knikkers, autootjes, stoepkrijt en dat soort grappen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...