Spring naar bijdragen

Cachen op vakantie; Hoe krijg je de caches in je GPS?


GlennD

Aanbevolen berichten

Klein beetje een afgeleide:

Ik wilde de loc.files die op de index pagina van geocaching.nl staan op mijn 'tom tom' (garmin) zetten,

maar als ik daar op klik, kom ik weer keurig terug op de index pagina.

 

Weet iemand hoe dit zit? Heb hierover een tijd terug aan de bel getrokken, maar 'men' (weet ff niet meer wie) zag het probleem niet. Aan de andere kant liep alles vlekkeloos.

 

Nog meer mensen dit probleem? Hoe download je de loc.files?

 

Tja, ik snap het probleem ook niet ! Bij mij werkt dat gewoon goed. Op de hoofdpagina, ergens links halverwege de pagina de optie "Download loc. files" geklikt. Kom dan op een sub-pagina, waarin ik in een puldown menu kan kiezen voor welk land(deel).

Hierna start de download en kreeg ik het bestand binnen. Vervolgens in GSAK ingeladen en er WP,s van gemaakt voor Mapsource ( of POI voor TomTom, etc etc.)

Kreeg wel even de beveiligingsmelding van Internetexplorer ( ivm downloaden, maar als je dan boven in de balk (van IE) klikt op downloaden toestaan. en weer de keuzes opnieuw maakt, gaat alles goed.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

mmmm...vreemd...Ook nog even op het werk geprobeerd. Nope. Krijg

'gewoon weer de index' ipv pull down menu. En of je nu in IE 6, of Fox werkt, het maakt allemaal niet uit.

 

:crybaby:

 

Lijkt me toch sterk dat ik de enige ben.....

Bestand is zeker te groot om te mailen?

 

Dada

Link naar opmerking
Deel via andere websites

och ?? in tomtom ?

 

stel dat je een tig van die PIO's in je tomtom zet. Je rijd vrolijk ergens rond, en tomtom begint te flippen dat er eentje in de buurt is. hoe weetje dan welke cache dat is ? of staat er een GC*** bij ?

 

Ja, dat is nu het mooie van GSAK !, ergens in een menu kan je daar invullen met een reeks van codes, op welke wijze er een naam wordt weergegeven aan dat POI. Dus bv: GCV019 of "De Ontbrekende Hut".

In het menu FILE / EXPORT / TomTom POI wordt dan de uitvoer gegenereerd.

 

Waar kun je dit aangeven in GSAK? Ik krijg de code GC niet te zien, alleen de naam?

 

tnx Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

och ?? in tomtom ?

 

stel dat je een tig van die PIO's in je tomtom zet. Je rijd vrolijk ergens rond, en tomtom begint te flippen dat er eentje in de buurt is. hoe weetje dan welke cache dat is ? of staat er een GC*** bij ?

 

Ja, dat is nu het mooie van GSAK !, ergens in een menu kan je daar invullen met een reeks van codes, op welke wijze er een naam wordt weergegeven aan dat POI. Dus bv: GCV019 of "De Ontbrekende Hut".

In het menu FILE / EXPORT / TomTom POI wordt dan de uitvoer gegenereerd.

 

Waar kun je dit aangeven in GSAK? Ik krijg de code GC niet te zien, alleen de naam?

 

tnx Arie

 

Arie, via de boven al genoemde menustructuur ( File / Export / TomTom POI ) kom je in het "downloadscherm" . Daar zie je een regel staan die als tekst heeft: You can build the waypoint....... etc.

Daar staat niets, of waarschijnlijk bij jouw zoiets als %name by % by...

Die woorden met % zijn tags, als je die bijvoorbeeld vervangt door %code, dan krijg je de GC naam.

Als je de help functie gebruikt dan krijg je een hele lijst van alle te gebruiken codes en kan je de melding net zo mooi maken als je zelf vind !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tje ik snap helmaal niets van die vaktermen, bij ons draait de printer dus gewoon overuren. maar dat is dan ook een hp 13212456 met explorer zip functie in mijn gpxdrie format die ik vervolgens uit kan lezen met mijn grafinometriekaart met url. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tje ik snap helmaal niets van die vaktermen, bij ons draait de printer dus gewoon overuren. maar dat is dan ook een hp 13212456 met explorer zip functie in mijn gpxdrie format die ik vervolgens uit kan lezen met mijn grafinometriekaart met url. :crybaby:

 

Tja, Geocachen is dus meer dan alleen maar van punt naar punt lopen en een kissie zoeken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even mijn antwoord op de oorspronkelijke vraag van "hoe doen jullie dat..."

 

Zelf ben ik voornemens om in elk geval een stel uit te printen.

 

Maar los daarvan gebruik ik mijn PocketPC met Orange World internet ook. En ja, dat is op zich duur in het buitenland... maar!!! als je alléén gebruik maakt van de wap-site van geocaching... dan gebruik je relatief weinig data-verkeer en kost het dus veel minder! Ik gebruik deze site ook erg veel om te loggen op locatie in nederland en ik blijf altijd ver beneden mijn data-limiet. :crybaby:

 

De pagina is dan: wap.geocaching.com Hier kan je alle info vinden die je nodig hebt tijdens het cachen.

 

Maar routes die ik van te voren al verwacht te gaan doen worden sowieso uitgeprint van te voren.

 

Eén nadeel aan de PocketPC en internet optie. Bij mij is de PocketPC ook mijn GPS-apparaat, dus ik moet switchen als ik iets na wil lezen. Maar in nood is het ideaal om zo de meest recente informatie te verkrijgen.

 

PS alles is aan verandering onderhevig, dus wie weet doe ik het straks toch weer anders... :D

 

Suc6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou eens kunnen proberen om direct deze link te volgen, dan krijg je direct het bestand, ipv via een menuutje

 

 

Tnx! dat was de juiste optie. Nu zijn het er vast zoveel dat mijn garmin vast gaat lopen ;-)))) Eens kijken wat ie handelen kan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou eens kunnen proberen om direct deze link te volgen, dan krijg je direct het bestand, ipv via een menuutje

 

 

Tnx! dat was de juiste optie. Nu zijn het er vast zoveel dat mijn garmin vast gaat lopen ;-)))) Eens kijken wat ie handelen kan....

 

Grappig, die link werkt bij mijdus NIET ! Ik zie alleen maar een HTML codepagina :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

och ?? in tomtom ?

 

stel dat je een tig van die PIO's in je tomtom zet. Je rijd vrolijk ergens rond, en tomtom begint te flippen dat er eentje in de buurt is. hoe weetje dan welke cache dat is ? of staat er een GC*** bij ?

 

Ja, dat is nu het mooie van GSAK !, ergens in een menu kan je daar invullen met een reeks van codes, op welke wijze er een naam wordt weergegeven aan dat POI. Dus bv: GCV019 of "De Ontbrekende Hut".

In het menu FILE / EXPORT / TomTom POI wordt dan de uitvoer gegenereerd.

 

Waar kun je dit aangeven in GSAK? Ik krijg de code GC niet te zien, alleen de naam?

 

tnx Arie

 

Arie, via de boven al genoemde menustructuur ( File / Export / TomTom POI ) kom je in het "downloadscherm" . Daar zie je een regel staan die als tekst heeft: You can build the waypoint....... etc.

Daar staat niets, of waarschijnlijk bij jouw zoiets als %name by % by...

Die woorden met % zijn tags, als je die bijvoorbeeld vervangt door %code, dan krijg je de GC naam.

Als je de help functie gebruikt dan krijg je een hele lijst van alle te gebruiken codes en kan je de melding net zo mooi maken als je zelf vind !

 

Geo-Hoppers bedankt, ik weet nu ook gelijk dat je in de helpfile ook in het scherm nog dingen kan aan klikken.

Het werkt nu.

gr. Arie :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hmmm... als ik...

 

1. de ruim 7000 caches van Zweden als POI's in mijn TomTom in de PocketPC zet... (met GC code als naam)

2. Alle caches als HTML exporteer vanuit GSAK en overzet naar mijn PocketPC (index heeft GC codes op alfabet)

dit is in totaliteit volgens mij nog op een geheugenkaartje te zetten als ik het zo inschat

 

dan zou ik dus paperless kunnen cachen in Zweden en via TomTom ongeacht waar ik ben, de dichtsbijzijnde kunnen opzoeken om vervolgens via de HTML uitdraai van GSAK de beschrijving te lezen. Dan heb ik (bijna) alle caches bij me!!!

 

Dan zoals gewoonlijk met GPStuner geocachen...

 

Moet lukken, al is het veel heen en weer switchen... ;)

 

Mijn vraag: Iemand deze methode al gedaan???

 

update: Inmiddels van de Nederlandse caches gemaakt en het ziet er prima uit! Lijkt me prima te werken zo. Binnenkort even testen. :(

bewerkt door Travel Wolf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm... als ik...

 

1. de ruim 7000 caches van Zweden als POI's in mijn TomTom in de PocketPC zet... (met GC code als naam)

2. Alle caches als HTML exporteer vanuit GSAK en overzet naar mijn PocketPC (index heeft GC codes op alfabet)

dit is in totaliteit volgens mij nog op een geheugenkaartje te zetten als ik het zo inschat

 

dan zou ik dus paperless kunnen cachen in Zweden en via TomTom ongeacht waar ik ben, de dichtsbijzijnde kunnen opzoeken om vervolgens via de HTML uitdraai van GSAK de beschrijving te lezen. Dan heb ik (bijna) alle caches bij me!!!

 

Dan zoals gewoonlijk met GPStuner geocachen...

 

Moet lukken, al is het veel heen en weer switchen... :lol1:

 

Mijn vraag: Iemand deze methode al gedaan???

Het is inderdaad soms even switchen en papier is soms makkelijker maar het werk :thumbup:

Zo neem ik ook de cache's mee naar het buitenland en je mist alleen de foto's, maar daar zal ook wel een oplossing voor zijn. Ik heb ze nog niet echt gemist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien wij maar een simpele Magellan explorist 200 hebben waar ik geen punten naar kan downloaden, print ik vooraf altijd een aantal caches uit in de buurt van ons vakantieadres (of adressen). Ik zoek de leukste uit op basis van moeilijkheidsgraad en gebied. Ik probeer e.e.a. te combineren met plaatsen die we toch al wilden bezoeken, maar zoek ook in onbekende gebieden. Spoilerfoto's zet ik op m'n mp4 speler of mobiel of print ze uit in zwartwit want ik heb geen kleurenprinter.

Tot nu toe gaat dat prima. We hebben het op deze manier in Engeland en Duitsland gedaan, en onlangs ook in Spanje. Loggen doe ik vervolgens ergens waar internet is, bv dit jaar in Spanje kon dat in het hotel. Op het moment dat ik dan door m'n papieren caches heen ben, omdat we heel fanatiek gezocht hebben :lol1: , dan kan ik desnoods weer een paar nieuwe caches zoeken ook weer bij een internetfaciliteit.

Het werkt voor ons wel prima zo, en qua kosten valt het ook wel mee. Internetten kostte me nu in Spanje 1 euro voor 20 minuten, genoeg om een aantal caches en TB's te loggen.

Het is een fantastische manier om op onbekende plaatsen te gaan wandelen waar je anders waarschijnlijk niet zou komen. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...