Spring naar bijdragen

Geocaching op skates


Gast rollin'

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar caches die goed skatebaar zijn. Ik heb afklikbare wielen dus een stukje lopen is geen probleem.

 

Wie kent leuke caches die goed op de skates te doen zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Leuke manier om je te verplaatsen tijdens het cachen.

Nu antwoord op je vraag: onze cache K3 is voor het overgrote deel prima op skates te doen. De tocht gaat bijna geheel over wegen en bestrate wegen over universiteitsterrein Heyendaal in Nijmegen. Alleen de laatste tientallen meters (hooguit 200m) gaan door het bos en moet je je wielen even afklikken.

Onze andere cache (Zeehond op Texel) is slecht te doen op skates, Waterzuiveringsinstallatie (Ede) is te doen op skates (misschien laatste stukje lopen), ATBcache (in de Ardennen) niet te doen op skates.

 

Zelf heb ik gisteren toevallig Leidse Ontzetting gedaan (in Leiden) en die is ook zeer goed op skates te doen. Succes

 

Gr. Alexander (team Lex en Leo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Twiske-cache (GC226B) is heel goed te doen op wielen.

Wij (Team Energy) waren zelf op de fiets en kwamen halverwege Team Liefting tegen op skates.

Toen we uiteindelijk bij de cache waren (laatste stukje lopen) bleek dat Team Liefting ons net voor was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:angry: Leuk die staan genoteerd, bedankt allemaal. We hebben zelf pas Delft 'The Riddle' gedaan op skates, dat ging bijna helemaal goed. Er zat een een paar honderd meter onverhard pad in, die hebben we toch op de skates gedaan. We werden wel wat vreemd aangekeken door de andere wandelaars.

 

Nog ff een ander vraagje. Hoe zoek je snel de gegevens op van de door jullie opgegeven caches? Ik kan op www.geocaching.nl alleen via het landkaartje zoeken en daar kun je dus niet op naam zoeken.

 

Vriendelijke groeten,

 

Rollin' Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Liefting
De Twiske-cache (GC226B) is heel goed te doen op wielen.

Wij (Team Energy) waren zelf op de fiets en kwamen halverwege Team Liefting tegen op skates.

Toen we uiteindelijk bij de cache waren (laatste stukje lopen) bleek dat Team Liefting ons net voor was.

't Twiske is inderdaad heel goed te doen op skates: 2,5 uur alleen maar fietspaden. Alleen het laatste stukje moet je op gewone schoenen doen, want je moet echt de struiken in.

 

Ook South of the Canal (bij IJmuiden) moet op skates best redelijk te doen zijn. Als je steeds de kortste route neemt moet je over gras en onverharde paden, maar met wat fantasie kan je een groot deel over asfalt doen.

 

Als je wilt skaten in een mooi gebied en "en passant" nog even een cache wilt meepakken, dan kan ik je BODHI 1 aanraden: aan een jaagpad langs de Amstel.

 

En voor de die-hards: "Halverwege" (halverwege de afsluitdijk) is ook prima te doen op skates, als je de auto achterlaat in Den Oever of Kornwerderzand. Het is in ieder geval een stuk sportiever dan de auto naast de cache te parkeren en te loggen zonder de auto te verlaten (wat wij bijna gedaan hadden maar mijn GPS is net niet nauwkeurig genoeg in de auto - dus we moesten zo'n vijf meter lopen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 steden 13 ongemakken Nijmegen is ook te doen op skates, als je het tenminste niet erg vind om af en toe op en neer te denderen. :dribble: Het is namelijk dwars door het centrum van Nijmegen en daar liggen verschillende bestratingen. De trappen die je tegenkomt kun je omzeilen al rijdt je dan wel iets om.

Ik denk dat het op skates heel wat tijd scheelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 steden 13 ongemakken Nijmegen is ook te doen op skates, als je het tenminste niet erg vind om af en toe op en neer te denderen. ;)  Het is namelijk dwars door het centrum van Nijmegen en daar liggen verschillende bestratingen. De trappen die je tegenkomt kun je omzeilen al rijdt je dan wel iets om.

Ik denk dat het op skates heel wat tijd scheelt.

Oh Hemel.....neeeeeeee Miranda, NIET voorstellen. Dat wil je niet als skater, daar met die hoogteverschillen, trappen, kinderkopjes en wat al niet meer. Ook zijn het veel te korte afstanden tussen de punten om lekker te kunnen skaten. Hellup...

 

Dus mijn advies: 12 Steden 13 Ongemakken - Nijmegen niet op skates doen. (Ben zelf ook skater.)

Anders wordt het "12 Steden 13 Keer-op-de-grond-kletteren"- Nijmegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

De thread lijkt een beetje stil te zijn, maar voor diegenen die nog steeds interesse hebben: Ik heb zojuist "European IMC No. 1 P - NL - Lievelden" by Waterboys gedaan. Het eerste deel is goed te doen op skates. Als je alle aanwijzingen hebt om de cache plaats te vinden moet je alleen terug naar de auto, deze op een andere plaats parkeren, en dan op gewone schoenen de laatste 300 meter doen. Maar afgezien daarvan een aanrader!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...