Spring naar bijdragen

Garmin/Rhino110


Gast biker112

Aanbevolen berichten

Gast biker112

Hoi GPS-kenners,

 

Ik ben een echte newby en had een vraagje. Zoals je ziet heb ik een Rhino GPS maar ik zie niet waar en of ik coordinaten in kan voeren :S Ik krijg de cache wel gevonden maar op een andere manier gewoon met een kaarthoek meter en dan kompas en in de goede richting maar ik ging er vanuit dat je altijd coordinaten in kon voeren of kijk ik er weer eens langs ( denk het niet maar toch ) Iemand suggesties over wat ik akn doen ??

 

thnx leon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zo te zien in de lijst van gebruikte GPS-en ben je de enige met een Garmin Rino.

Ook ik kan je niet verder helpen. Wel kan ik je verwijzen. Er is een groep die in het Engels over dit machientje praat

http://groups.yahoo.com/group/garmin-rino/

Voor zover mij bekend worden ze niet officieel door Garmin verkocht in Europa omdat de frequenties van het walkie-talkie gedeelte hier anders in gebruik zijn dan in de USA.

Zijn er radioamateurs in het forum die dit kunnen toelichten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast biker112

Bedankt heren voor jullie snelle reactie.

 

Ik heb hem inderdaad in de VS gekocht het is daar ook erg leuk om te doen ik heb een keer een cache gevonden midden in Manhatten. Zelfs in Amerika keken ze me raar aan dat ik met mijn gps door de stad liep en aan het zoeken was.

 

groetjes leon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover mij bekend worden ze niet officieel door Garmin verkocht in Europa omdat de frequenties van het walkie-talkie gedeelte hier anders in gebruik zijn dan in de USA.

 

In de USA wordt voor General Mobile Radio System en Family Radio System hetgeen vergelijkbaar is met de in Europa (en dus ook in ons landje) gebruikte PMR-446 en Low Power Devices inderdaad van andere frequenties gebruik gemaakt.

Dit maakt dus het gebruik van de Rino op deze frequenties in Europa onmogelijk daar men dan ander professioneel radioverkeer kan storen.

Het overtreden van de telecommunicatiewet in Nederland is een misdrijf!!! :D

Advies, niet doen of heel erg goed uitkijken.

 

Het is mij niet bekend (mochten de frequenties van de Rino worden aangepast) of de Europese regelgeving momenteel ruimte laat om in de PMR-446 band datatransmissie zoals gebruikt voor de positieinformatie van de Rino toe te laten.

Mogelijk moet dan net zoals in de USA ook de wet worden aangepast.

 

voor de frequenties zie bijv:

http://wireless.fcc.gov/services/personal/...a/bandplan.html

en

http://people.zeelandnet.nl/rvk/freqzld/pm...446/pmr-446.htm

 

>Kees<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...