Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Tuurlijk!

Twee jaar oud is twee jaar oud en de 85 Euro prijsverschil vinden we daar iets te weinig voor.

Of te wel het niet hebben van stress mocht ie kapot gaan is ons 80 euro waard

Zou ze hem voor 50 Euro aanbieden dan zouden we er zeker nog eens over nadenken en de gok waarschijnlijk wel wagen.

Puur persoonlijke keuze dus.

Geplaatst

Ik heb er nu een nachtje over geslapen en denk dat ik het NiET ga doen. Stel dat dat ding kapot gaat dan heb ik mooi een dik en duur probleem. Tuurlijk moet je er niet vanuit gaan dat hij kapot gaat, maar ALS dan heb je een groot probleem!

Geplaatst

Ik heb net even zitten checken op internet. In de VS zal een Etrex in de gele basisversie minder dan $ 100,00 moeten kosten. Omgerekend is dat dus minder dan € 75,00. Dan komen er natuurlijk nog wel verzendkosten bij en ook invoerrechten moet je wel meerekenen. Ik gok dat je dan uiteindelijk op ongeveer € 100,00 uit zult komen. Dan heb je een gloednieuwe, met fabrieksgarantie. Ik dacht dat die inmiddels bij Garmin standaard 2 jaar is geworden, maar weet niet zeker of dat voor alle modellen geldt!

In mijn ogen is € 85,00 voor een tweede hands dan echt te veel. Meestal is de helft van de nieuwprijs een aardige richtlijn. Voor een Amerikaans model zou dat dan in de richting van de € 40,00 zijn. Ik zou de bewuste GPS voor € 70,00 misschien wel kopen, maar zeker niet voor meer! Dan heb je het ook al over de helft van de nieuwprijs van een Europese Etrex. Nieuw mag die je niet meer dan € 140,00 kosten..

Een andere tip is om veel om je heen te praten, veel mensen spreken. Dan vind je meestal wel iemand die naar de VS gaat. Een adres van een GPS-winkel is dan wel te vinden en zo'n persoon wil er dan misschien wel een voor je meenemen. Dat scheelt je dan heel veel geld en daarmee kan je die persoon dan weer een beetje bedanken...

Overigens blijft garantie en reparatie altijd een probleem. Ik heb een GPS in Nederland gekocht, die ging kapot en is onder garantie gerepareerd. Heel mooi, hij werd me zelfs kosteloos retour gestuurd. Maar ik moest hem wel eerst brengen. Dat kostte me toch mooi € 10,00 benzine. Opsturen naar de VS zal niet veel duurder zijn...

Geplaatst

Momenteel heb ik deze aanbieding in mijn mailbox zitten:

- De etrex is 5 jaar oud,

- zelden gebruikt, alleen met vakantie

- display geen krassen, achterzijde rubber licht beschadigd. Hij heeft in een hoes gezeten.

- de handleiding en de software is in het engels.

- de aankoopbon heb ik niet meer

- de software versie is 2.0

prijs 75 euro plus 10 euro benzinekosten

Wat zal ik doen ja of nee?

Geplaatst

- display geen krassen, achterzijde rubber licht beschadigd. Hij heeft in een hoes gezeten.

Ik zou nog ff doorsparen tot € 135,00 en je koopt een nieuw bij Notter.

Geplaatst
Ik heb net even zitten checken op internet. In de VS zal een Etrex in de gele basisversie minder dan $ 100,00 moeten kosten. Omgerekend is dat dus minder dan € 75,00. Dan komen er natuurlijk nog wel verzendkosten bij en ook invoerrechten moet je wel meerekenen. Ik gok dat je dan uiteindelijk op ongeveer € 100,00 uit zult komen. Dan heb je een gloednieuwe, met fabrieksgarantie. Ik dacht dat die inmiddels bij Garmin standaard 2 jaar is geworden, maar weet niet zeker of dat voor alle modellen geldt!

In mijn ogen is € 85,00 voor een tweede hands dan echt te veel. Meestal is de helft van de nieuwprijs een aardige richtlijn. Voor een Amerikaans model zou dat dan in de richting van de € 40,00 zijn. Ik zou de bewuste GPS voor € 70,00 misschien wel kopen, maar zeker niet voor meer! Dan heb je het ook al over de helft van de nieuwprijs van een Europese Etrex. Nieuw mag die je niet meer dan € 140,00 kosten..

Een andere tip is om veel om je heen te praten, veel mensen spreken. Dan vind je meestal wel iemand die naar de VS gaat. Een adres van een GPS-winkel is dan wel te vinden en zo'n persoon wil er dan misschien wel een voor je meenemen. Dat scheelt je dan heel veel geld en daarmee kan je die persoon dan weer een beetje bedanken...

Overigens blijft garantie en reparatie altijd een probleem. Ik heb een GPS in Nederland gekocht, die ging kapot en is onder garantie gerepareerd. Heel mooi, hij werd me zelfs kosteloos retour gestuurd. Maar ik moest hem wel eerst brengen. Dat kostte me toch mooi € 10,00 benzine. Opsturen naar de VS zal niet veel duurder zijn...

Wauw wat super zeg dat u dit voor me uitzoekt! In de winkel waar ik een nieuwe gezien heb vragen ze 165 euro maar gezien de prijzen die ik links en rechts tegenkom is dat niet veel. Persoonlijk ben ik niet zo'n held met dingen in het buitenland kopen omdat ik liever gewoon naar de winkel terugga en dat zij het dan regelen.

Ik heb je advies zeker opgevolgd en her en der al mensen gesproken. Heb ook al wat advertenties geplaatst oa op dit forum.

groeten

Geplaatst

Ik zou nog ff doorsparen tot € 135,00 en je koopt een nieuw bij Notter.

Ik denk ook dat ik ga doorsparen hoor! Alleen koop ik hem dan niet bij Notter, is vanuit mij 137 km.

Geplaatst
Ik denk ook dat ik ga doorsparen hoor! Alleen koop ik hem dan niet bij Notter, is vanuit mij 137 km.

Er zijn twee vestigingen. Ik weet niet waar je woont.

Misschien is deze occasion ook wel interessant.

Geplaatst
Persoonlijk ben ik niet zo'n held met dingen in het buitenland kopen omdat ik liever gewoon naar de winkel terugga en dat zij het dan regelen.

Dat 'regelen' van een winkel bestaat doorgaans uit het in een doosje doen en op de post doen.

Iets wat je zelf ook zou kunnen en je dus al één stap mee bespaard.

Ik zeg doorgaans, er zijn uitzonderingen en die verlenen Service.

Andere uitzonderingen zijn er ook: "Meneer doe maar in een doosje en stuur maar via de post". "Wie was de volgende????"

Ach en 137 km tussen jou en Notter. Het moet raar lopen dat er onderweg niet een aantal caches liggen om hem gelijk uit te testen (te beginnen in Notter zelf!).

Succes

Geplaatst
Ach en 137 km tussen jou en Notter. Het moet raar lopen dat er onderweg niet een aantal caches liggen om hem gelijk uit te testen (te beginnen in Notter zelf!).

Succes

helemaal mee eens :thumbup:

over 2 weken of zo ga ik ook naar notter om een GPS aan te schaffen.

Tis voor mij een uurtje rijden.. onderweg liggen gelijk paar caches had ik al gezien.

voor cachen zowiezo moet je vaak toch een eindje rijden. :dribble:

Geplaatst (bewerkt)

hallo allemaal,

Zojuist een aanbieding in mijn mailbox van die vrouw die een Amerikaanse eTrex in de aanbieding had. Nu heeft ze de NL in de aanbieding voor me

>De overcomplete eTrex met alleen engels is inmiddels verkocht.

>

>Zojuist heb ik gehoord dat iemand een duurdere, meer geavanceerdere

>eTrex

>voor mij uit Amerika meeneemt komende week.

>Deze gaat dan mijn huidige eigen eTrex met nederlandse taal

>vervangen.

>En wordt dan dus overcompleet.

>Als je nogsteeds geinteresseerd bent in deze *mét nederlandse taal

>erop*,mag

>je hem ook voor EURO 85,- hebben.

>De bijgaande uitgebreide gebruiksaanwijzing en de Quick start guide

>zijn in

>het engels, niet in het nederlands.

>Ook de orginele (ongebruikte!) Garmin lanyard zit erbij.

>Kijk maar wat je wilt, ik hoor het wel.

Ik heb haar gemailed met de vraag hoe oud haar NL versie is? Of ze nog een factuur heeft? 85 euro nog steeds te veel of zal ik proberen er 75 euro voor te bieden?

groeten

bewerkt door Bert-Ernie
Gast Team_Maju
Geplaatst

Bij Notter is die nu in de reclame voor 135 euro incl combi kabel.. en dan vind ik die 85 euro toch teveel.

Gast Team_Maju
Geplaatst

Dat weet ik.. :blush: Maar aangezien het hier niet gaat om het aankoopbedrag, maar dat men zich drukker maakt over de factuur en garantie... dan zou ik die 50 extra betalen en een nieuwe kopen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...