Spring naar bijdragen

Twijfel bij kopen van Garmin Venture, Legend, GPSMAP 60Cx


GlennD

Aanbevolen berichten

Het is een hele moeilijke keuze. Je kunt nieuw of tweede hands kopen en dan ook nog in Nederland dan wel USA. Zelfs binnen de EU zou je nog financieel aantrekkelijke aanbiedingen kunnen tegenkomen, dan heb je geen last van invoerrechten...

 

Zelf heb ik een tweede hands GPS map 76 CS gekocht, bij een winkel. Gelukkig maar, want binnen twee maanden brak er een contactpuntje af in het batterijvak. Is onder garantie gemaakt en het apparaat is me precies in een week weer thuis gestuurd. Geen kosten, behalve dan dat ik met het kapotte apparaat naar de winkel moest rijden...

 

Dit soort service heb je hopelijk nooit nodig, maar mocht het toch voorvallen, dan is een winkelier in de buurt iets praktischer dan een winkelier overzees. Hoewel die natuurlijk ook gewoon zijn garantie moet naleven. En het versturen van een pakje naar Amerika zal echt niet veel meer kosten dan een ritje met de auto van Uithoorn naar Moordrecht en terug. (ongeveer 100 km, dus circa 8l peut, dus ongeveer € 10,50...).

 

Overigens kostte mijn tweede hands GPSMAP 76 CS €300 en zou een nieuwe GPSMAP 76 Cx in USA inmiddels minder kosten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb alle reply's even goed doorlezen ! Bedankt allen !!

 

Als ik iedereen zo hoord, dan spaar ik toch liever door voor een Garmin GPSmap60 Cx.

 

Alleen nu waar ik hem kan kopen.. Dat is nu de elend

 

Ebay is inderdaad een optie. In Amerika kost hij met verzend kosten 320 euro ( zonder de kans dat hij gepakt word bij de douane, dan zal er nog 20% over heen komen. kom ik nog op zown 384 euro uit.)

 

Op de duitse Ebay kost hij 410 euro met verzend kosten. Maar zie niks over garantie staan.

 

Aan de andere kant heb je maar 1 Jaar garantie. Als hij daarna stuk gaat

zit je daar ook mee.. tussen uit USA en NL scheeld dat toch weer 155 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houd die centen lekker in je zak en koop de Venture.

Ik ervaar het cachen mischien op een anderre manier als de rest.

De pijl verteld mij waar ik moet wezen en meer niet.

Gevolg het blijft voor mij spannend ( moet ik zo rechts aanhouden)( of maakt de weg straks een bocht).

Dit soort dingetjes vindt ik nou spannend van het cachen.

Ik ben ook in het bezit van een Garmin Nuvi, maar die gebruik ik alleen om naar de parkeerplaats te gaan en daarna wordt hij opgeborgen en ga ik verder met de Venture.

Kwibus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weer het niet zeker maar wanneer je het apparaat zonder kaart (City Guide) in Amerika koopt heb je dan wel een Europese basis kaart? Wanneer niet kun je hem dus niet voor navigatie gebruiken, in de auto.

 

dat is trouwens een hele goede stand punt !

 

ff gekeken.. en dit staat op een ebay GPSér

 

- Includes a built-in Americas autoroute basemap with automatic routing capabilities, including highways, exits, and tide data (U.S. only)

 

Bedankt voor de tip !! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de GPS ook wilt gebruiken voor autonavigatie, is City Navigator(9) eigenlijk een must. Je zou ook City Select kunnen gebruiken maar dat is duurder en een oud product (wordt niet meer gemaakt).

Ik heb even rondgekeken bij wat aanbieders. Ik heb de drie bekendste hier vermeld: WayPoint (te Notter en Moordrecht), Futurum Shop (te Apeldoorn) en GPSshop (te Rotterdam).

Bij de eerste kon ik geen prijs voor een losse CN vinden. Bij de tweede kost ie €169,96 en bij de derde €141,-. Beide rekenen geen verzendkosten.

Ik kwam nog wel andere interessante routeringssoftware tegen: OnRoute. Een samenwerkingsproject van WayPoint en de ANWB. Zij hebben deze navigatie software ontwikkeld met het oog op touren. Je kunt dan kiezen om een alternatieve (mooiere) route te nemen naar je bestemming. Natuurlijk kun je ook kiezen voor de snelweg. Hij is bij de ANWB en Waypoint te krijgen. Normaal: €119,-. Lid van ANWB of al eens een GPS bij WayPoint gekocht: €99,-. En koop je het in combinatie met een nieuwe GPS bij Notter dan betaal je €50,-.

 

Voldoende info weer? :)

 

Edit:

 

P.S.

Als je City Navigator op je GPS zet, maakt het niet uit welke basemap erop zit.

bewerkt door Ruud4d
Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k Ben nog maar 2 maanden aan het cachen. En heb op die tijd met m'n Legend Cx zo'n 50 caches gevonden in alle mogelijke omstandigheden. Zowel in bos (met 1 cache had ik wat meer moeite, maar die heb ik bij een 2de poging in het pikdonker gevonden) als in meer bewoonde omgeving.

 

Inderdaad de 60C(s)x heeft een betere ontvangst, dat klopt. 'k Heb het kunnen vergelijken tijdens het lopen van de Ultimate II Alzheimer (:) met m'n teammaten.

 

Maar: 't is nog altijd het mannetje dat het moet doen. Als je niet kan of wil kijken/voelen/wroeten/prutsen zal de GPSr de cache niet uit z'n schuilplekje gaan halen.

 

Bovendien is de Legend VEEL compacter en steek je die gewoon weg in je broek- of vestzak. En dat vind ik persoonlijk een niet te onderschatten voordeel.

 

Autonavigatie en Topokaarten kan ook prima op de Legend Cx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam nog wel andere interessante routeringssoftware tegen: OnRoute.

..........

Als je City Navigator op je GPS zet, maakt het niet uit welke basemap erop zit.

Aanvulling: OnRoute werkt alleen op de computer; het is bedoeld om thuis mooie routes te plannen die je naar je toestel zendt en daarna gaat rijden. Op het toestel zelf kun je er geen routes mee maken.

..........

De basiskaart maakt nog wel iets uit, althans zeker bij Garmin.

Als je zo ver uitzoomt dat de schermbreedte meer dan zo'n 15 km bedraagt krijg je de basiskaart te zien, omdat het kaarttekenen anders erg traag zou worden.

Je kunt door instelling op meer detaillering de grens oprekken tot ca. 60 km, maar dan tekent hij wel èrg langzaam.

bewerkt door lex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alle reply's even goed doorlezen ! Bedankt allen !!

 

Als ik iedereen zo hoord, dan spaar ik toch liever door voor een Garmin GPSmap60 Cx.

 

Alleen nu waar ik hem kan kopen.. Dat is nu de elend

 

Ebay is inderdaad een optie. In Amerika kost hij met verzend kosten 320 euro ( zonder de kans dat hij gepakt word bij de douane, dan zal er nog 20% over heen komen. kom ik nog op zown 384 euro uit.)

 

Op de duitse Ebay kost hij 410 euro met verzend kosten. Maar zie niks over garantie staan.

 

Aan de andere kant heb je maar 1 Jaar garantie. Als hij daarna stuk gaat

zit je daar ook mee.. tussen uit USA en NL scheeld dat toch weer 155 euro.

 

Hoi GlennD

Ik heb sinds kort ook een Garmin GPSMAP 60Csx uit de States gekocht. Bevalt super!!

Hiervoor had/heb ik een Garmin Etrex Vista. Bevalt ook super goed! Je kunt ToPo kaarten laden, electronisch kompas, handzaam, etc. Echter als ik met mijn schoonbroer ging cachen (die heeft ook een 60Csx) vond ik het soms frustrerend dat ik geen ontvangst had en hij wel.

Vandaar dat ik besloten heb om die 60Csx te kopen (+ ik had een financiële meevaller :) )

 

Nu is het zo, dat ik die Vista nog heb!! En ik bied hem te koop aan!!

Dus als je interesse hebt dan hoor ik het graag. Ik heb de doos, de handleiding, de rekening, een hoesje en een steun voor op de fiets compleet.

 

Groetjes,

 

Team-MaPa

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren de geleende GPS terug gegeven.. mis hem nu al :ph34r:

 

Denk dat ik over 2 a 3 weken richting Notter ga, om daar een GPSmap60 Cx te halen.

Dat dankzij een leuke brief van mijn zorgverzekeraar die ik vandaag kreeg ;)

 

Ik heb mijn Garmin GPSmap60 CSx vanuit Amerika via Ebay laten komen en dat scheelt incl. invoerrechten zo'n EUR 150... misschien nog een meevaller voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is ook een ander draadje dat gaat over de GPSMAP60CSx uit Amerika, bij eventuele problemen opsturen naar Engeland. Daar zit de importeur voor Europa. Afgelopen zondag met jou als team heb ik de mijne uitgeprobeerd en echt het werkt super. De mijne komt via familie uit Canada, daar zijn ze ook goedkoop. Ik was 340 euro kwijt. De basis kaart is vrij sumier, alleen de hoofdwegen en grote steden staan daar op. Ik heb dus de basis Amerikaanse map en die heb ik uitgeschakeld. Daar ik al een Garmin GPS voor op de motor heb beschikte ik al over City Navigator, die draaid nu dus ook op de GPSMAP60. Maar voor navigatie vind ik het schermpje erg klein, dus ben ik aan het sparen voor Topo NL.

bewerkt door Team de motormuizen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gok het er niet op om toch via amerika te bestellen. heb zoals u geen kennisen in USA/Canada :thumbdown:

 

kopen van GPS heeft even een uitstel vanwege een wintersport vakantie die

opeens ertussen is gekomen ( heb al gekeken naar caches in de buurt van mn verblijf :crybaby: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...