gravitylost Geplaatst 18 januari 2008 Geplaatst 18 januari 2008 Geweldig, heeft mijn Canadese model ook omgetoverd. DANK!
Scrat Geplaatst 26 januari 2008 Geplaatst 26 januari 2008 Had even een paar dagen geen tijd, maar mijn amerikaanse GPSMAP 60CSx kent inmiddels ook Nederlands. Mijn dank is groot voor de duidelijke uitleg hoe dit te doen.
florabora Geplaatst 3 februari 2008 Geplaatst 3 februari 2008 (bewerkt) volgens mij werkt garpatch niet onder Windows Vista, klopt dat? Ik krijg het iig niet aan de praat :-( edit: via de v3.0 van http://garpatch.technid.nl/ lukt het wel! 3 februari 2008 bewerkt door florabora
Wile_E_Coyote Geplaatst 4 februari 2008 Geplaatst 4 februari 2008 Ook door mij op de 29ste januari een GPS60 Csx uit Amerika besteld, vandaag ( 4 februari ) geleverd via Fedex. Met behulp van Garpatch Nederlandse taal geïnstalleerd, daarna enkele TOPO-kaarten van Nederland en alles werkt prima. En dit alles voor € 242,- inclusief verzendkosten. Gelijk mijn "oude" Etrex Legend C te koop gezet.
snackey Geplaatst 10 maart 2008 Geplaatst 10 maart 2008 Ook door mij op de 29ste januari een GPS60 Csx uit Amerika besteld, vandaag ( 4 februari ) geleverd via Fedex. Met behulp van Garpatch Nederlandse taal geïnstalleerd, daarna enkele TOPO-kaarten van Nederland en alles werkt prima. En dit alles voor € 242,- inclusief verzendkosten. Gelijk mijn "oude" Etrex Legend C te koop gezet. Waar heb je deze besteld, welke site?
Bloodwoosj Geplaatst 10 maart 2008 Geplaatst 10 maart 2008 Prijs komt me bekend voor. Vandaag ook zo'n apparaat binnengekregen voor dezelfde prijs. Gekocht bij kandrsolutions via E-bay met hulp van een geocachende vriend. Zo, en nu eens een nederlands menu erin geinstalleerd krijgen.
CorgiTeam Geplaatst 4 april 2008 Geplaatst 4 april 2008 Betekend deze NL firmware ook dat deze GPS'en ook ondersteuning krijgen voor EGNOS. Mijn GPSMap 60CS uit de states zegt namelijk alleen WAAS te ondersteunen. Cheers Marcel
deBruineBeren Geplaatst 4 april 2008 Geplaatst 4 april 2008 Betekend deze NL firmware ook dat deze GPS'en ook ondersteuning krijgen voor EGNOS. Mijn GPSMap 60CS uit de states zegt namelijk alleen WAAS te ondersteunen. Cheers Marcel Nee, deze patch veranderd niets aan de (on)mogelijkheden met betrekking tot EGNOS.
Kruimeldief Geplaatst 4 april 2008 Geplaatst 4 april 2008 Garpatch is een patch, geen firmware. En ook de in Nederland gekochte GPSr hebben geen EGNOS, maar ook gewoon WAAS. Trouwens, zowel WAAS als EGNOS is zo goed als identiek en beide hebben geen enkele waarde voor ons geocachers. Je kunt het beter uit hebben staan dan aan. WAAS/EGNOS is meer voor horizonafhankelijk werken als schepen en vliegtuigen. Op het vaste land heb je er niets aan omdat je horizon al snel te dichtbij is. Advies is dan ook om WAAS/EGNOS uit te laten staan. Gebruik de zoekfunctie maar eens door te zoeken op zowel WAAS als EGNOS. Er is in het verleden al behoorlijk veel over geschreven.
karelj Geplaatst 29 april 2008 Geplaatst 29 april 2008 hoi allemaal Ik heb gisteren een etrex venture Hc besteld in Amerika (84 Eurie ebay) als ik hem binnen heb zal ik hem proberen in het nl te krijgen bedankt voor dit topic ps ik zal mijn bevindingen hier posten
Davince Geplaatst 3 juni 2008 Geplaatst 3 juni 2008 Hallo allen!! Heb net de 60csx uit de verpakking. Beetje lopen spelen met de instellingen en nu voor het nederlandse gedeelte gegaan. Alles zonder problemen uitgevoerd. Sluit ik de gps weer aan middels usb; zet hem aan; interface op garmin gezet.. krijg ik deze melding The GARMIN device is not responding. Please ensure the following and try again: 1) The GARMIN device's Interface is set to GARMIN or Host mode. 2) The cable is connected to the correct serial port. 3) The GARMIN device is turned on. Aan alle drie de gevraagde opdrachten voldaan, maar hij schijnt dus mijn garmin niet meer te herkennen. Wat doe ik fout? Groeten Vince
Davince Geplaatst 3 juni 2008 Geplaatst 3 juni 2008 Ondertussen piept hij nog steeds zoals hij gebekt was maar kan ik iniedergavel zijn "toon" instellen in plaats van zijn "tone" Kortom hij spreekt ABN. Wat heb ik nu gedaan. Ik heb GARMIN van de C: schijf gehaald De computer opnieuw opgestart C schijf uit prullenbak gevist (mogelijk dat er nu mensen gaan lachen)(Ik ben wat dat betreft een digibijnabeet) Opnieuw de garpatch uitgevoerd, maar de computer gaf weer dat hij hem al kende (gelukkig, hoeven we niet meer voor te stellen) Updater opgestart en ja hoor... het dwarse balkje liep, verwijderde een en ander en toen hij klaar was zei mijn gps "zoekt satelieten" GAAAAAFFF!!!! M'n vriendin (wel computernerd) zal trots op me zijn!! Morgen de kaarten erop !!!!!!! Mannen, bedankt!! Groeten Vince
eRKa58 Geplaatst 9 augustus 2008 Geplaatst 9 augustus 2008 Hoe pas je een Amerikaanse Garmin GPSmap 60/76 C(s)x of een eTrex Venture/Legend/Viste (H)Cx aan, zodat deze de oa Nederlandse taal gebruikt ? Download bij Garmin de nieuwste versie firmware. GPSmap 60Cx GPSmap 60CSx GPSmap 76Cx GPSmap 76CSx eTrex Venture Cx eTrex Legend Cx eTrex Vista Cx eTrex Legend HCx eTrex Vista HCx Dit is een .exe bestand dat je vervolgens moet opstarten. Volg de wizard en “Unzip” de bestanden in de map “C:\Garmin” De Bestanden waar het om gaat zijn deze: GPSmap 60Cx C:\Garmin\029201000xxx.rgn GPSmap 60CSx C:\Garmin\029201000xxx.rgn GPSmap 76Cx C:\Garmin\029201000xxx.rgn GPSmap 76CSx C:\Garmin\029201000xxx.rgn eTrex Venture Cx C:\Garmin\eTrexVentureCx_xxx\042101000xxx.RGN eTrex Legend Cx C:\Garmin\eTrexLegendCx_xxx\042101000xxx.RGN eTrex Vista Cx C:\Garmin\eTrexVistaCx_xxx\042101000xxx.RGN eTrex Legend HCx C:\Garmin\069401000xxx.RGN eTrex Vista HCx C:\Garmin\069401000xxx.RGN xxx staat voor het versie nummer van de firmware. Download en installeer GarPatch Na het installeren zal GarPatch opgestart worden. Klik op “Search” en zoek het juiste .rgn bestand op en klik op “Open” Deze vindt je in de map “C:\Garmin” als je een GPSmap 60/76 C(S)x hebt. “C\Garmin\eTrexVentureCx_xxx” als je een eTrex Venture Cx hebt. “C\Garmin\eTrexLegendCx_xxx” als je een eTrex Legend Cx hebt. “C\Garmin\eTrexVistaCx_xxx” als je een eTrex Vista Cx hebt. “C\Garmin\” als je een eTrex Legend HCx hebt. “C\Garmin\” als je een eTrex Vista HCx hebt. Selecteer vervolgens de 4 gewenste talen. En klik op “Start Patch!” Als alles goed gaat staat er op een gegeven moment “Patching file… Done! Sluit GarPatch door op “End” te klikken. Open “Windows Verkenner” en ga naar de map “C:\Garmin” als je een GPSmap 60/76 C(S)x hebt. “C:\Garmin” als je een GPSmap 60/76 C(S)x hebt. “C\Garmin\eTrexVentureCx_xxx” als je een eTrex Venture Cx hebt. “C\Garmin\eTrexLegendCx_xxx” als je een eTrex Legend Cx hebt. “C\Garmin\eTrexVistaCx_xxx” als je een eTrex Vista Cx hebt. “C\Garmin\” als je een eTrex Legend HCx hebt. “C\Garmin\” als je een eTrex Vista HCx hebt. Sluit je GPSmap 60/76 C(S)x of eTrex Venture/Legend/Vista (H)Cx aan op je computer. Start het programma “Updater.exe” Kies voor de “USB Device:” en kilk op “OK” Na 1,5 minuut heb je de nieuwe gepatchte firmware in je GPS. 04-10-2007: Nieuwe versie GarPatch V 2.7.1 met ondersteuning voor de eTrex HCx serie Ik ga er vanuit dat je Mapsource of Waypoint Manager geinstalleerd hebt. Zo niet doe dat dan eerst of installeer alleen de USB driver, de nieuwste versie vindt je op www.garmin.com BEDANKT! Ook mijn Etrex Legend werkt nu in het Nederlands. Fijn die duidelijke omschrijving!
jeroenensanne Geplaatst 1 november 2008 Geplaatst 1 november 2008 Zojuist onze GPS op de bovenstaande manier omgezet naar NL. Werkt inderdaad super. We hebben de GPS al een tijdje, maar wisten niet dat dit kon. Totdat vanavond een collega cacher mij wees op dit topic. Bedankt!
Aagje Pipo Geplaatst 21 mei 2009 Geplaatst 21 mei 2009 In de mei 2009 een Vista Hcx meegebracht uit Amerika. De taal laat zich (nu) makkelijk instellen. In het hoofdmenu zoek je icoontje met stuk gereedschap "set up". Hier kan je in "system" ook de taal instellen.
Aanbevolen berichten