De Roode Loper Geplaatst 26 februari 2007 Auteur Geplaatst 26 februari 2007 En om het pioniersschopje te kunnen kopen, moet je toch in regio 2 wonen... Ik dacht dat regiocodes alleen op DVD's van toepassing waren, tegenwoordig dus ook al op gereedschappen. Wat is er trouwens mis met een gewone spade? Onderweg naar first Durch. 23-10-2004. EOD Haha stoere foto hoor FF over het pioniersschepje van de L... Wij hebben hem gehad voor naar de camping..vanwege het noodweer een geultje spitten..Krak Scheppie stuk! Dussss...kweetnie of het dan wel z'on goeie koop zal zijn. Dan toch maar naar de dump voor een echte ?
de Roode Lantaarn Geplaatst 26 februari 2007 Geplaatst 26 februari 2007 (bewerkt) En als ik dan erbij vertel dat de cache zo diep lag dat de volle lengte van de steel in het gat verdween dan red je het niet met zo'n scheppie. Er zijn echter maar zeer weinig caches die op die manier geplaatst zijn. GELUKKIG. Nu wachten op de Lidl/Aldi/Action tot ze een aanbieding hebben voor een klimtuig. kan ik de beuk in. 26 februari 2007 bewerkt door de Roode Lantaarn
De Roode Loper Geplaatst 26 februari 2007 Auteur Geplaatst 26 februari 2007 En als ik dan erbij vertel dat de cache zo diep lag dat de volle lengte van de steel in het gat verdween dan red je het niet met zo'n scheppie.Er zijn echter maar zeer weinig caches die op die manier geplaatst zijn. GELUKKIG. Nu wachten op de Lidl/Aldi/Action tot ze een aanbieding hebben voor een klimtuig. kan ik de beuk in. Als je met zo'n spade door de natuur banjert kun je ook wel door het bos met een grote ladder. Ik help wel sjouwen .
de Roode Lantaarn Geplaatst 26 februari 2007 Geplaatst 26 februari 2007 Voor het Oog liep ik toen met een keukentrap in het donker door het bos. Dus zo gek is dat niet hoor.
Team Professor X Geplaatst 26 februari 2007 Geplaatst 26 februari 2007 Stukje nostalgie, zo'n pio-schop, menig schuttersputje en latrine mee gegraven. En, nadat ze dienst gedaan hadden, ook weer dicht gegooid. Die goeie ouwe tijd! Tegenwoordig mag je niets meer graven op de hei. Alleen in speciaal aangewezen gebieden. En dan komen ze ook nog met een graafmachine langs om een prefab schuttersput in te graven. En de latrine, dat is een Dixi geworden. En eh, baaidewaai, 89-3 Roekcie (VOC) Ja, de moderne soldaat is/wordt verwend, behalve als ze echt naar het buitenland moeten. Dan vliegen de kogels nog wel eens in het rond en zou ik niet graag willen ruilen. Ouwe poep hier: 86-4, DIVVBDBEDCIE. Oja, ontopic. Sinds ik een auto heb en de dienst verlaten ligt zo'n schepje achterin! Heeft al menig kampvuurtje aangelegd (zowel takken hakken als vuurplek aanleggen), tent ondergronden geegaliseerd en is onverwoestbaar. Ik denk dat het surrogaatschepje van de Lidl minder robuust is Maar om wat los zand te verzetten ongetwijfeld goed genoeg. Voor het Oog liep ik toen met een keukentrap in het donker door het bos. Dus zo gek is dat niet hoor. Al weer iets nieuws op het OOG? Ben hier ook van plan een nachtcache te gaan fabrieken. Zoek alleen nog een geschikte langere route waarbij geen meldingen van Aliens komen wanneer er 's nacht lampen over de vlakte dwalen
Remunj Geplaatst 26 februari 2007 Geplaatst 26 februari 2007 Ik heb mijn pioniersschep nog, denk dat ik hem maar houd. Lijkt me wel zo gemakkelijk. Remunj.
mayen Geplaatst 26 februari 2007 Geplaatst 26 februari 2007 (bewerkt) Ja, de moderne soldaat is/wordt verwend, behalve als ze echt naar het buitenland moeten. Dan vliegen de kogels nog wel eens in het rond en zou ik niet graag willen ruilen. Ik weet het, verwend zijn ze natuurlijk helemaal niet!!! (Ben zelf 2,5 jr Aoobd, voor de burgers onder ons: Adjudant OnderOfficier Buiten Dienst) Ik probeerde aan te geven dat de regelgeving (milieu en arbo) zodanig strak aangescherpt is, dat je als militair geen schuttersputje (in vredestijd dan) meer mag graven. 26 februari 2007 bewerkt door mayen
de Roode Lantaarn Geplaatst 26 februari 2007 Geplaatst 26 februari 2007 Adjudant OnderOfficier Buiten Dienst) Dan moeten we elkaar eens gezien hebben. Ik ben namelijk Electromonteur (ook in de Buiten dienst)
Remunj Geplaatst 26 februari 2007 Geplaatst 26 februari 2007 Sinds defensie gezien wordt als een normaal bedrijf is alles begonnen. De jongens in camopakken kunnen en mogen in eigen land niets meer, daarom gaan ze ook steeds vaker naar het buitenland. 5 ploegen van ons zitten nu in Afghanistan en zefs daar begint het Nederlands gedoe de kop op te steken. Remunj.
de Roode Lantaarn Geplaatst 26 februari 2007 Geplaatst 26 februari 2007 Sinds defensie gezien wordt als een normaal bedrijf is alles begonnen.De jongens in camopakken kunnen en mogen in eigen land niets meer, daarom gaan ze ook steeds vaker naar het buitenland. 5 ploegen van ons zitten nu in Afghanistan en zefs daar begint het Nederlands gedoe de kop op te steken. Remunj. Niets nieuws onder de zon hoor. Tijdens 84-4 hadden we Hollandse snert en nassi in Vogelsangh en een heuse Sinterklaas in Bergen-Hohne. Over hollanditis gesproken.
HUIJGERS Geplaatst 26 februari 2007 Geplaatst 26 februari 2007 Voor degene onder ons die niet in militaire dienst zijn geweest het volgende. Er zijn enkele caches (welke ben ik even vergeten) waar je juist MOET graven. Nu kun je wel gaan sjouwen met een grote bats of spade, maar dat kan beter met een pionierschop (denk ik). Ik heb er 1tje bij een dump op de kop kunnen tikken, maar ze zijn vnaf 5-3-2007 ook hier te koop. Nou, ik heb menig schuttersputje hier mee gegraven. En met m'n eigen schep (van 1979 ) hier onlangs m'n eigen caches mee verzorgt (niet begraven ). Maar toen was ie echt verrot. Niet erg want de maximum regel is: Kuiltje plus bladerdekje... that's it. Desalniettemin...Handig ding maar op het echte graven zit ik ook niet meer te wachten. Geocaching is voor mij een hobby en het graven is voor mij tegenwoordig een "contradictie in terminus". Dus laten we het maar simpel houden. Daarenboven is het gelukkig voor nieuwe caches niet meer toegestaan.
Ruud4d Geplaatst 27 februari 2007 Geplaatst 27 februari 2007 (bewerkt) Ja, de moderne soldaat is/wordt verwend, behalve als ze echt naar het buitenland moeten. Dan vliegen de kogels nog wel eens in het rond en zou ik niet graag willen ruilen. Ik weet het, verwend zijn ze natuurlijk helemaal niet!!! (Ben zelf 2,5 jr Aoobd, voor de burgers onder ons: Adjudant OnderOfficier Buiten Dienst) Ik probeerde aan te geven dat de regelgeving (milieu en arbo) zodanig strak aangescherpt is, dat je als militair geen schuttersputje (in vredestijd dan) meer mag graven. Het moet niet gekker worden. Straks mogen ze niet meer dan 10km lopen, stormbaan is ook te gevaarlijk, voor het corvee komt een schoonmaakbedrijf, mogen ze niet meer roken (zowel in tenue als burger), enz. Dan krijgen we geen militair meer maar een watje. Nouja, misschien hebben we dan ook niet meer dan watjes nodig omdat er geen mens meer op het oorlogsterrein staat. Alleen op afstand bestuurde machines die elkaar vernietigen. En als alle machines van de een kapot zijn, heeft de ander gewonnen. Maar ik dwaal af. De pioniersschepjes die gebroken zijn, waren wellicht de uitvoeringen met de houten steel. Ik heb al een tijd terug bij de dump een "moderne" gehaald. En daarmee heb ik toch al wel wat gaten gegraven voor caches en zelfs een boom(pje) uitgegraven. Die gaten zijn overigens allemaal met toestemming gegraven. Daarin is een put of een constructie zoals Rood loper die omschreef, geplaatst. En toen het boompje uit de voortuin was, hebben we in dat gat ook maar een put gezet en het gat weer dichtgegooid. Daar zit dus ook weer een kistje in. (Ja, wij hebben een voortuin cache ) Kortom, die schepjes kunnen wel wat hebben en zijn makkelijk mee te nemen. Ik denk niet dat de schepjes die je nu kunt kopen, slechter zijn. Conclusie: handig voor doeleinden waarbij je niet teveel op wilt vallen. Een grote spa werkt toch makkelijker. En ter afsluiting; lichting 84-1. 27 februari 2007 bewerkt door Ruud4d
Twin Peaks Geplaatst 27 februari 2007 Geplaatst 27 februari 2007 [Het moet niet gekker worden. Straks mogen ze niet meer dan 10km lopen, stormbaan is ook te gevaarlijk, voor het corvee komt een schoonmaakbedrijf, mogen ze niet meer roken (zowel in tenue als burger), enz.Dan krijgen we geen militair meer maar een watje. Nouja, misschien hebben we dan ook niet meer dan watjes nodig omdat er geen mens meer op het oorlosterrein staat. Alleen op afstand bestuurde machines die elkaar vernietigen. En als alle machines van de een kapot zijn, heeft de ander gewonnen. Het wordt volgens mij alleen maar erger: Ik doe momenteel een vervolgopleiding Veiligheidskunde. Tegelijk met mij doen 11 anderen deze opleiding. 7 ervan zijn militairen. Die worden (noodgedwongen) binnen hun Cie allemaal "Arbodeskundige" of Arbofunctionaris of hoe ze dat daar ook gaan noemen. Die klagen ook steen en been dat "lekker soldaatje spelen" er tegenwoordig niet meer bij is. Ja...Arbeidsomstandigheden zijn momenteel een hot item binnen het Nederlandse leger. Maarre... oorlog voeren vanaf je toetsenbord is ook geen sinecure hoor. Kun je aandoeningen als RSI en CTS (carpaal tunnel syndroom) en zelfs rugklachten door te langdurig zitten enzo van krijgen, moet je beeldschermbrillen enzo bij op en kan ook byzonder stressvol zijn.
De Roode Loper Geplaatst 27 februari 2007 Auteur Geplaatst 27 februari 2007 Ja...Arbeidsomstandigheden zijn momenteel een hot item binnen het Nederlandse leger. en dan de arbeidstijdenwet .
Twin Peaks Geplaatst 27 februari 2007 Geplaatst 27 februari 2007 (bewerkt) Ja...Arbeidsomstandigheden zijn momenteel een hot item binnen het Nederlandse leger. en dan de arbeidstijdenwet . Ach..per 1 april wordt de nieuwe "Vereenvoudigde Arbeidstijdenwet" van kracht. Hierbij zijn een aantal verplichtingen losgelaten en mag er weer veel meer volgens onderlinge afspraken tussen werkgeven en werknemersvertegenwoordiging. Dat heeft al de nodige discussie opgeleverd en dat zal voorlopig ook nog wel even doorgaan. Als onze regering iets "vereenvoudigd" kun je er donder op zeggen dat we een moeilijke periode tegemoet gaan Er wordt in onze regering lustig op los "gepioniert" Een aantal van van die "bestuurders" zou je zo een "schop" geven om maar even bij de topic te blijven. 27 februari 2007 bewerkt door Twin Peaks
Aanbevolen berichten