Spring naar bijdragen

Gearchiveerde caches wel/niet in GSAK ?


Geothean

Aanbevolen berichten

Vanmorgen wilde ik een cache hier in de buurt uitzoeken vanuit GSAK.

Cache gevonden, alles leek prima tot ik hem nog even online wilde bekijken.

Niet te vinden. Hij bleek gearchiveerd.

Behoorlijk lang aan het zoeken geweest

De cache zou binnen de pocket query vallen die ik gisteren toegestuurd kreeg.

Maar hij had als laatste "last GPX datum" een datum van 29-1. Dat is afwijkend want alle anderen stonden op 27-2

Daarna 2 andere gearchiveerde caches bekeken in GSAK, die hadden ondanks dat ze al lang gearchiveerd waren, een last GPX datum van 27-2. blijkbaar worden die wel bij iedere pocket query nog meegenomen.

Toen heb ik de toegestuurde gpx file eens in kladblok bekeken en alle 3 de gearchiveerde caches komen daar niet in voor.

Iemand die het weet? ik snap er niets meer van, hoe zit dat nou ? Worden gearchiveerde caches meegenomen in een pocket-query?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zie in het pocket query selectiescherm alleen maar de mogelijkheid om 'active' en 'not active' aan te vinken.

Maar als ik ze beide uit laat zoals in mijn geval dan zouden ook tijdelijk gearchiveerde en gearchiveerde caches toch gewoon meegenomen moeten worden ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerde caches worden niet meegenomen, punt. Tijdelijk gearchiveerde caches worden wel meegenomen. De tijdelijk gearchiveerde caches moet je er dus uit filteren voordat je ze naar de GPS stuurt. Ik werk op de plaatsing datum en krijg alle caches van Nederland binnen verdeeld over een week. Caches die dus na 7 Dagen niet geupdate zijn , moeten dus gearchiveerd zijn. Belangrijk is dat de status van de Cache ook veranderd word in GSAK. Tijdelijk gearchiveerd kan dus automatisch. Archiveren kun je alleen maar handmatig of met behulp van de Macro te vinden op GSAK.net.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmm, ingewikkeld verhaal.

Blijkbaar zijn de caches die je in GSAK op deze manier bewaard niet echt een afspiegeling van de werkelijkheid. bijna was ik vandaag afgegaan op een bijgewerkte GSAK en toch een gearchiveerde cache gaan lopen. Het was de cache GCRW9V

 

Ik zit toch nog met een paar vragen

- Ik heb in GSAK caches gekleurd in rood (tijdelijk gearchiveerd) en in rood met een streep erdoor (gearchiveerd), hoe komen die daar dan terwijl ik het nooit zelf gedaan heb

- Waarom staat er achter een cache die in oktober vorig jaar al gearchiveerd is, toch last gpx, 27-02 ?

Als de cache gearchiveerd is zouden deze gegevens nooit mee mogen komen?

- Ik heb de macro "UpdateCaches.txt" gerunned voor de betreffende cache maar er is niets aan de status veranderd.

 

Groeten

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Simpel:

Gearchiveerde caches worden nooit in een PQ meegestuurd BEHALVE in de speciale PQ met de eigen finds.

 

Gsak onthoudt netjes alle caches die je inlees. En update ze alleen maar als er nieuwe gegevens in een PQ zitten voor die cache. En zal ze dus nooit automatisch 'archiveren'(tenzij je hem al gevonden hebt, en je de eigen-finds-PQ importeert)

Wil in gsak de gearchiveerde markeren, dan sorteer je op gpxdatum, en markeert alles met een update datum die voor de vorige week (bijvoorbeeld) ligt.

 

Overigens: tijdelijk gearchiveerd bestaat niet: dat zijn tijdelijk niet beschikbare caches...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ingewikkeld verhaal?

Eigenlijk valt het wel mee. Het wordt ingewikkeld door de spraakverwarring die er hier is ontstaan.

Een cache kan 3 statussen (meervoud van status?) aannemen.

1. Available.

2. Temp. Unavailable.

3. Archived.

 

Status 1 is dus een cache die nu te lopen is en die dus ook in een PQ (hierna te noemen .gpx) meegenomen wordt.

Status 2 is een cache die tijdelijk even weg is voor onderhoud of broedseizoen. Ook deze wordt meegenomen in een .gpx

Status 3 is gearchiveerd. Deze cache zal in principe dus ook nooit meer terug komen zoals bijv. een Event.

Ze kunnen uit het archief gehaald worden door GC.com in opdracht van evt een reviewer. Kunnen! Want het is geen wet van Meden en Perzen.

 

Temp Archived (tijdelijk gearchiveerde) caches bestaan dus helemaal niet.

Alleen bovengenoemde 3 statussen (het blijft een raar woord).

 

Waarom staan er in GSAK dan rood gekleurde en rood gekleurde met streep erdoor in de database?

Eigenlijk wordt het antwoord zelf al gegeven. Rood is tijdelijk unavailable en met een streep erdoor gearchiveerd.

Komen we toch nog even bij die cache die gearchiveerd is in oktober 2006 maar nog meegedraaid heeft in een .gpx van 27-1. (ik neem aan 27-1 omdat 27-2 nog moet komen).

In Oktober is deze cache naar temp unavailable gegaan en vanaf 27-1 is hij het archief ingegaan.

De rode kleur had hij dus al een ruime tijd alleen is vanaf 28-1 er een streep doorgekomen omdat hij niet meer in de .gpx voor kwam.

 

Als de datum trouwens echt op 27-2 staat betekend het dat deze cache al bijna een jaar in het archief zit. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Simpel:

Gearchiveerde caches worden nooit in een PQ meegestuurd BEHALVE in de speciale PQ met de eigen finds.

....

En dat is gelijk het antwoord op mijn vraag waarom ik toch gearchiveerde caches in mijn GSAK versie vind. Dat zijn eigen founds. Zo langsamerhand wordt het steeds duidelijker

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...