Team-Eppie Geplaatst 19 februari 2007 Geplaatst 19 februari 2007 Naar aanleiding van een recent draadje over een "unapproved cache" deed ik een zoekopdracht op het forum naar "unapproved cache" (Tot zover lijkt het nog logisch). Binnen het forum kwamen er geen zoekresultaten. Dezelfde zoekopdracht in Google leverde mij echter wel forum hits op. Echter bij deze hits viel mij de lay-out en de verwijzing naar "Lofiversion" op. Hier dan mijn vraag. Wat is de "Lofiversion" en waarom?
Peetee Geplaatst 19 februari 2007 Geplaatst 19 februari 2007 Wat is de "Lofiversion" en waarom? Op Wikipedia vind je er de volgende beschrijving van: Lo-fi website/or webpage/or forumA "lo-fi" website can also be a website with very simple architecture or a website designed for users with low bandwidth connections. In general, it is a copy of the main website and often designed for people who have an old computer with/or a slower Internet connection (notably 56K connections). Users can often access the main website from a link at the bottom of the page. In ieder geval is het de printversie van dit forum (het linkje onderaan de pagina).
Team-Eppie Geplaatst 19 februari 2007 Auteur Geplaatst 19 februari 2007 (bewerkt) A "lo-fi" website can also be a website with very simple architecture or a website designed for users with low bandwidth connections. In general, it is a copy of the main website and often designed for people who have an old computer with/or a slower Internet connection (notably 56K connections). Users can often access the main website from a link at the bottom of the page. Oké, dus de low-fidelity (als high-fidelity in hifi) neem ik aan? Tot zover bedankt voor je reaktie, maar hoe dan het verschil in zoekresultaten? edit: quote aangepast 19 februari 2007 bewerkt door Team-Eppie
Wammus Geplaatst 19 februari 2007 Geplaatst 19 februari 2007 A "lo-fi" website can also be a website with very simple architecture or a website designed for users with low bandwidth connections. In general, it is a copy of the main website and often designed for people who have an old computer with/or a slower Internet connection (notably 56K connections). Users can often access the main website from a link at the bottom of the page. Oké, dus de low-fidelity (als high-fidelity in hifi) neem ik aan? Tot zover bedankt voor je reaktie, maar hoe dan het verschil in zoekresultaten? edit: quote aangepast De lofi versie is een stuk "lichter" dan het standaard forum. Er zitten minder functionaliteiten in en ook zitter er minder 'parameters' in de gebruikte verwijzingen. Daardoor is denk ik de lofi versie beter te indexen door Google. Wel vreemd en jammer dat de zoekmachine van het forum zelf blijkbaar minder goed presteert.
Peetee Geplaatst 19 februari 2007 Geplaatst 19 februari 2007 Tot zover bedankt voor je reaktie, maar hoe dan het verschil in zoekresultaten? Ik heb wel zoekresultaten via de zoekfunctie van het forum. (Gezocht op datum: vandaag en ouder.) Maar verder zijn het natuurlijk twee verschillende zoekmachines met eigen indexen.
ET4FR & CO Geplaatst 19 februari 2007 Geplaatst 19 februari 2007 Was het ook niet zo dat een tijdje terug een heleboel verdwenen was. En dat je daarom niet alles kunt vinden
Team-Eppie Geplaatst 20 februari 2007 Auteur Geplaatst 20 februari 2007 Het wordt nog vreemder: Gisteravond na mijn eerste zoekopdracht kreeg ik 2 resultaten. In een later stadium waren dat er 7. Vanochtend na het lezen van de reakties kreeg ik 1 x 1 resultaat, en de volgende keer 8 resultaten.....
Aanbevolen berichten