Spring naar bijdragen

cmputer ziet explorist 500 als onbekend apparaat

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als nieuwe gebruiker zit ik al gelijk met mijn handen in het haar.

Het lukt op geen enkele manier om mijn explorist 500 te laten communiceren met de computer.

Ik gebruik windows XP, updaten van deze versie leidde ook niet tot enige resultaat.

Kan wel wat advies gebruiken.

Groeten, Dick S.

Geplaatst

Heb je gecontroleerd of het kabeltje goed aangesloten is op pc en gps? Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn nieuwe 60CSx, bleek dat ik het usb-uiteinde niet ver genoeg in de gps had gedouwd :thumbup:

Geplaatst

Het lukt op geen enkele manier om mijn explorist 500 te laten communiceren met de computer.

Ik gebruik windows XP, updaten van deze versie leidde ook niet tot enige resultaat.

Groeten, Dick S.

Domme vraag idd ..doet iet wel...doeng? (dus maakt hij geluid met het insteken van de USB?)

EN staat ie aan?

EN zit er een SD kaart in?

Geplaatst

Groeten, Dick S.

Domme vraag idd ..doet iet wel...doeng? (dus maakt hij geluid met het insteken van de USB?)

EN staat ie aan?

Ja alles zit er naar behoren in, alles gedaan volgens voorschrift in de juiste volgorde. er zit ook een SD kaart in.

Maar de computer wil de driver niet installeren.

Geplaatst (bewerkt)

Groeten, Dick S.

EN staat ie aan?

Ja alles zit er naar behoren in, alles gedaan volgens voorschrift in de juiste volgorde. er zit ook een SD kaart in.

Domme opmerking maar nergens in de gebruikaanwijzing staat hoe de kabel moet worden aangesloten...die moet dus met het staartje naar beneden...

Ik had hem eerst ook omhoog....(blonde man he.... :thumbup: )

bewerkt door thehose
Geplaatst

Groeten, Dick S.

EN staat ie aan?

Domme opmerking maar nergens in de gebruikaanwijzing staat hoe de kabel moet worden aangesloten...die moet dus met het staartje naar beneden...

Ik had hem eerst ook omhoog....(blonde man he.... :eek: )

Zelfs dat zit goed,zag ergens een plaatje van de bevestiging. Deze man is er ondertussen behoorlijk grijs vroeger toen ik jomg was inderdad blond. van

Geplaatst (bewerkt)

Natuurlijk moeilijk te zeggen van een afstand, maar werkt de usb poort wel, probeer eens een ander usb apparaat met het zelfde kabeltje op de zelfde poort,als dit wel werkt weet je alvast waar je ongeveer moet gaan zoeken.......

Edit ...ik zag net dat je pc het apparaat als onbekend ziet , dus poort en en kabel zijn goed, toch een driver probleem

bewerkt door B230F
Geplaatst

Probeer eens je antivirus software uit te zetten, eerst de pc van het internet af door je kabel er uit te halen. En dan nog eens alles via de goede volgorde aan te sluiten. Magellan wil nml een specifieke volgorde: Attach the USB connector to the back of your eXplorist GPS receiver prior to connecting AC power and the USB connector into your PC. You must connect your cables and power in this order.

mvgr,

Peter

Geplaatst
Probeer eens je antivirus software uit te zetten, eerst de pc van het internet af door je kabel er uit te halen. En dan nog eens alles via de goede volgorde aan te sluiten. Magellan wil nml een specifieke volgorde: Attach the USB connector to the back of your eXplorist GPS receiver prior to connecting AC power and the USB connector into your PC. You must connect your cables and power in this order.

mvgr,

Peter

Helaas, wat een ellende nog steeds wordt de gps niet hekent. Antvirus software uitschakelen had ik inderdaad ook al geprobeerd met het zelfde negatieve resultaat. Dat de volgorde belangrijk is had ik ook al ontdekt.

Wat nu? Wie komt er er met de gouden tip Magellan zelf niet.

Mijn explorist aangesloten op een oude laptop zonder verbinding met internet op windows 2000 dan werkt het wel maar daar heb ik niets aan.

Dus toch maar een kaartlezer kopen?

Bedankt tot zover, Dick

Geplaatst (bewerkt)
Helaas, wat een ellende nog steeds wordt de gps niet hekent. Antvirus software uitschakelen had ik inderdaad ook al geprobeerd met het zelfde negatieve resultaat. Dat de volgorde belangrijk is had ik ook al ontdekt.

Mijn explorist aangesloten op een oude laptop zonder verbinding met internet op windows 2000 dan werkt het wel maar daar heb ik niets aan.

Bedankt tot zover, Dick

Ik zou toch nog even controleren of je de juiste usb driver gebruikt (kun je ongetwijfeld vinden op www.garmin.com) , en als dat het geval is de driver verwijderen en opnieuw installeren! :dribble:

<edit> Ik zit vreselijk te suffen :w00t2: , probeer maar: www.magellangps.com :eek: </edit>

bewerkt door mayen
Geplaatst

Bedankt tot zover, Dick

Ik zou toch nog even controleren of je de juiste usb driver gebruikt (kun je ongetwijfeld vinden op www.garmin.com) , en als dat het geval is de driver verwijderen en opnieuw installeren! :eek:

Denk niet dat je daar de goede driver zal vinden :dribble:

Geplaatst

Bedankt tot zover, Dick

Ik zou toch nog even controleren of je de juiste usb driver gebruikt (kun je ongetwijfeld vinden op www.garmin.com) , en als dat het geval is de driver verwijderen en opnieuw installeren! :dribble:

Denk niet dat je daar de goede driver zal vinden :yes:

Je hebt helemaal gelijk :eek: , link aangepast :w00t2:

Geplaatst

Ik heb wel een universele tip waar je nog naar zou kunnen kijken. LET OP. Als je niet weet wat je doet kan je hiermee je pc erg goed verzieken. Weet je het niet zeker, dan niet gebruiken. Eigen risico dus.

Windows XP wil nog wel eens hardware niet helemaal goed installeren. Als je dan later het apparaat weer gebruikt, dan zit je bijvoorbeeld met een hald of slecht geïnstalleerde driver. Maar omdat dat "apparaat" gedeeltelijk geïnstalleerd is, zit het een nieuwe installatie in de weg.

Je kan in taakbeheer kijken en dan de "show hidden devices" aanzetten, maar dan zie je nog steeds niet alle devices die ooit op het systeem aangesloten zijn. <haha> Hiervoor is een andere truc.

- Start een dos-box (command prompt)

- tik in: "set devmgr_show_nonpresent_devices=1"

- ga (in de dosbox) naar c:\windows\system32

- tik in "start devmgmt.msc"

- de device manager wordt nu gestart. selecteer in het menu "show hiddel devices (of hoe het in het nederlands ook heet).

LET OP. Laat de dosbox steeds open staan totdat je helemaal klaar bent en de devicemanager/apparaatbeheer afgesloten hebt.

Je ziet nu ALLE apparaten die ooit op jouw systeem geïnstalleerd zijn. Zoek de onbekende devices op en gooi ze weg, of repareer de driver. als je meerdere gps devices ziet, gooi ze gewoon allemaal weg. LET OP, een eenmaal weggegooid apparaat kan je alleen maar terug krijgen door opnieuw aan te sluiten. Je kan hier ook systeemonderdelen weggooien wat in het ergste geval kan leiden tot een herinstallatie.

Als je klaar bent met weggooien sluit je de devicemanager af en begin je opnieuw met aansluiten van je device.

Als je de devicemanager afgesloten hebt, sluit je met het commando "exit" ook de dosbox weer af.

Tot zover de tip van de dag, succes.

Geplaatst
Ik heb wel een universele tip waar je nog naar zou kunnen kijken. LET OP. Als je niet weet wat je doet kan je hiermee je pc erg goed verzieken. Weet je het niet zeker, dan niet gebruiken. Eigen risico dus.

Windows XP wil nog wel eens hardware niet helemaal goed installeren. Als je dan later het apparaat weer gebruikt, dan zit je bijvoorbeeld met een hald of slecht geïnstalleerde driver. Maar omdat dat "apparaat" gedeeltelijk geïnstalleerd is, zit het een nieuwe installatie in de weg.

Je kan in taakbeheer kijken en dan de "show hidden devices" aanzetten, maar dan zie je nog steeds niet alle devices die ooit op het systeem aangesloten zijn. <haha> Hiervoor is een andere truc.

- Start een dos-box (command prompt)

- tik in: "set devmgr_show_nonpresent_devices=1"

- ga (in de dosbox) naar c:\windows\system32

- tik in "start devmgmt.msc"

- de device manager wordt nu gestart. selecteer in het menu "show hiddel devices (of hoe het in het nederlands ook heet).

LET OP. Laat de dosbox steeds open staan totdat je helemaal klaar bent en de devicemanager/apparaatbeheer afgesloten hebt.

Je ziet nu ALLE apparaten die ooit op jouw systeem geïnstalleerd zijn. Zoek de onbekende devices op en gooi ze weg, of repareer de driver. als je meerdere gps devices ziet, gooi ze gewoon allemaal weg. LET OP, een eenmaal weggegooid apparaat kan je alleen maar terug krijgen door opnieuw aan te sluiten. Je kan hier ook systeemonderdelen weggooien wat in het ergste geval kan leiden tot een herinstallatie.

Als je klaar bent met weggooien sluit je de devicemanager af en begin je opnieuw met aansluiten van je device.

Als je de devicemanager afgesloten hebt, sluit je met het commando "exit" ook de dosbox weer af.

Tot zover de tip van de dag, succes.

Bedankt, ik ben indewrdaad maar eeen gewone gebruiker. zal met deze tip dus maar wachten (tot volgende week) als mijn zoon weer thuis is.

GRoeten, Dick S.

Geplaatst

Het is met elk USB apparaat zo dat je EERST de drivers moet installeren VOOR je uberhaupt ook maar denkt aan het insteken van de stekker. Dat ten eerste. (Overigens staat in de NL handleiding netjes dat het staartje naar beneden moet, plaatje)

Voorts is het zo dat de drivers op de CD staan die Magellan meelevert met de eXplorist.

Tot slot is het ook nog eens zo, dat de eXplorist (iig de 210) 2 manieren van communiceren met de PC kent.

1) als standaard opslag medium (Mass Storage Device)

2) als virtuele COM poort. (NMEA verbinding)

Voor 1 moet je kiezen de modus 'USB Betands overdracht'. Voor de 210 is voor deze modus in XP naar mijn weten geen driver nodig. Dit is ook tevens de meest gebruikte stand voor de koppeling aan de PC.

Als het goed is komt het keuze menu vanzelf tevoorschijn als je hem in de USB poort van de PC prikt.

Mocht dat niet zo zijn: menu => Geav. Functies => Communicatie => USB bestandsoverdracht

De volgorde van stekker steken heeft overigens niks te maken met de (on)juiste werking. Deze volgorde is een veiligheid maatregel.

De contact punten op de GPSr zijn oppervlakte contacten. De pennetjes op de stekker kunnen door te schuiven andere contacten raken dan de bedoeling is.

Als je dan de USB stekker al in de PC hebt zitten, dan KAN dit in heeeeeeeeeel sommige gevallen schade aan de GPSr toe doen. Vandaar.

usbconfo3.jpg

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...