Spring naar bijdragen

Geko 201 of eXplorist 100


Tinuzzz

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik ben een beginnende geocacher en ik wil graag een GPS ontvanger kopen.

 

Welke kan ik het beste kiezen en waarom?

Leuk, weer een geocacher vlakbij (wij zitten in Nieuw-Buinen)!

 

Eerlijk gezegd kan ik je niet echt antwoord geven omdat ik geen van de beide modellen ken.

 

Heb je ook gedacht aan de Etrex Euro (ook van Garmin)? Dit is ook een niet te duur instapmodel (iets goedkoper dan de Geko) die bovendien (ook hier) regelmatig gebruikt wordt aangeboden. Hier zijn wij ook mee begonnen en we hebben er goede ervaringen mee. Ik denk zelfs dat het eeen van de meest gebruikte instapmodellen is.

 

De Magellan 100 heeft bij mijn weten geen mogelijkheid tot datacommunicatie; de beide Garmin-modellen wel.

 

Momenteel hebben wij een Magellan 210. Qua uiterlijk lijkt deze op een 100 en het is een robuust, handzaam dingetje.

 

Ik heb het idee (maar dat kan ik niet hard maken) dat de Geko wat minder gebruikt wordt.

bewerkt door TinkerTeam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neig zelf meer naar de eXplorist 100.

 

 

Bij futurumshop.nl kost deze 120 Euro. Volgens mij is dat goedkoper dan alle Geko's. En Magellan schijnt een betere ontvangst te hebben dan de Garmins (in hetzelfde prijssegment dan!) onder slechte omstandigheden. Dus qua prijs/kwaliteit kun je denk ik niet veel beter. Garmin en Magellan zijn de twee grootste producenten, dus een miskoop zul je er nooit aan hebben. En als je later toch meer functionaliteit wilt hebben gooi je hem gewoon op marktplaats voor 80 Euro of zo, afhankelijk van hoe lang je hem in gebruik hebt gehad. Heb je voor een paar tientjes fijn kunnen 'testen'.

 

Noot: de explorist 100 kun je niet aan de PC hangen. Je zult dus alle waypoints met de hand in moeten geven. Dat zie ikzelf als grootste minpunt aan dit ding.

bewerkt door Sambalbai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neig zelf meer naar de eXplorist 100.

 

Noot: de explorist 100 kun je niet aan de PC hangen. Je zult dus alle waypoints met de hand in moeten geven. Dat zie ikzelf als grootste minpunt aan dit ding.

 

Maar het invoeren van de waypoints, is dat veel werk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het invoeren van de waypoints, is dat veel werk?

 

 

Per waypoint valt het wel mee, maar als je er een heel stel van moet invoeren wordt het toch wel vervelend. Het hangt ook af van het type cache. Als je caches doet die alleen 1 waypoint hebben en de rest moet uitgerekend worden a.d.h.v. onderweg gevonden getallen dan moet toch nagenoeg alles met de hand. Dan mis je die PC aansluiting niet. Maar als je ook GPS-wandelingen gaat doen of de "stevige stapper" gaat doen, dan krijg je alle waypoints al vooraf. En 20x achter elkaar waypoints zetten is niet fijn. Je bent al snel 30 sec. bezig per punt.

 

Waar het dus op neerkomt is: wat wil je precies gaan doen met je GPSr? Als je die vraag voor jezelf beantwoord hebt, dan komt de beste GPSr voor jouw situatie er snel uitrollen.... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie hiezo een eXplorist 100 voor 86 dollar (omgerekend 66 euro), is dat niet té goedkoop?

 

 

Amazon is betrouwbaar, en in Amerika zijn die dingen nu eenmaal (veel) goedkoper. Maar veel elektronica versturen ze alleen maar binnen de US. Deze waarschijnlijk ook, dat moet je even controleren. Als ze het wel doen moet je ook nog verzendkosten tellen, en als je pech hebt bij de douane (is mij gebeurd met een pakje van amazon) dan komt er nog invoerrechten + BTW bij. Da's bij elkaar zo'n 25%. En als er iets mee is dan moet het weer heen en terug naar amerika gestuurd worden. Voor die paar tientjes vind ik het persoonlijk niet de moeite waard, maar dat moet je zelf beslissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie hiezo een eXplorist 100 voor 86 dollar (omgerekend 66 euro), is dat niet té goedkoop?

 

 

Amazon is betrouwbaar, en in Amerika zijn die dingen nu eenmaal (veel) goedkoper. Maar veel elektronica versturen ze alleen maar binnen de US. Deze waarschijnlijk ook, dat moet je even controleren. Als ze het wel doen moet je ook nog verzendkosten tellen, en als je pech hebt bij de douane (is mij gebeurd met een pakje van amazon) dan komt er nog invoerrechten + BTW bij. Da's bij elkaar zo'n 25%. En als er iets mee is dan moet het weer heen en terug naar amerika gestuurd worden. Voor die paar tientjes vind ik het persoonlijk niet de moeite waard, maar dat moet je zelf beslissen.

 

Er staat bij dat het gratis is (This item ships for FREE with Super Saver Shipping.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat bij dat het gratis is (This item ships for FREE with Super Saver Shipping.)

 

Yep. Maar dat geldt alleen maar voor verzending binnen amerika. :thumbup: Tel d'r maar 2 à drie tientjes bij voor verzending naar Nederland. Moet je even opzoeken op hun site of een checkout doen (natuurlijk niet op 'accept' klikken dan). Dan krijg je de tarieven te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de eXplorist 100, maar weet iemand of ergens een explorist 100 is binnen mijn budget (max. 115 euro)?

 

Ook wij, als beginners, hebben de Explorist 100 en die werkt prima.

 

Gekocht bij: http://www.futurumshop.nl/

 

Hij kostte in december €119.95 en wordt gratis thuis gestuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...