Vinnie1 Geplaatst 14 februari 2007 Share Geplaatst 14 februari 2007 (bewerkt) Hey, Even op inspringen. De wens leeft al langer om per cache aan te geven 1) de afstand van de cache 2) of deze per rolstoel is te doen 3) Of per fiets 4) en of honden zijn toegstaan. Daar is Geocaching.nl op ingesprongen door een standaard icoontje aan te bieden waarop je dit kan aangeven. Tevens wordt elke legger van een nieuwe cache per mail op deze dienst gewezen. Jullie wens is dus door Geocaching.nl gehoord. Ze bestoken iedereen om het voor jullie geregeld te krijgen. Echter het is aan de legger of hij het icoontje op zijn pagina plaatst. 14 februari 2007 bewerkt door Vinnie1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruud4d Geplaatst 15 februari 2007 Share Geplaatst 15 februari 2007 De icoontjes van Femke en Sandor zijn al genoemd. Ik wist dat er in Duitsland ook zoiets bestaat en heb dus gister meer dan honderd caches nagekeken om ze te vinden. Natuurlijk kom je dan niets tegen. Vanmorgen klik ik 1 cache aan die ik in de watchlist heb staan en vind ze Deze icoontjes zijn van oorsprong amerikaans en vertaald naar het Duits. Daarom van allebei de link zodat jullie eens kunnen kijken. Duitse iconen. Orginele amerikaanse iconen. Ze genereren allebei een stukje html dat je in je pagina kunt opnemen. Ik denk niet dat Roode Loper dit overzichtelijk vindt omdat je voor de afstand toch weer met je pointer over het afstands icoon moet bewegen om de exacte afstand te zien. Het nederlandse icoon geeft een duidelijker en sneller overzicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Roode Loper Geplaatst 15 februari 2007 Auteur Share Geplaatst 15 februari 2007 De icoontjes van Femke en Sandor zijn al genoemd. Ik wist dat er in Duitsland ook zoiets bestaat en heb dus gister meer dan honderd caches nagekeken om ze te vinden. Natuurlijk kom je dan niets tegen. Vanmorgen klik ik 1 cache aan die ik in de watchlist heb staan en vind ze Deze icoontjes zijn van oorsprong amerikaans en vertaald naar het Duits. Daarom van allebei de link zodat jullie eens kunnen kijken. Duitse iconen. Orginele amerikaanse iconen. Ze genereren allebei een stukje html dat je in je pagina kunt opnemen. Ik denk niet dat Roode Loper dit overzichtelijk vindt omdat je voor de afstand toch weer met je pointer over het afstands icoon moet bewegen om de exacte afstand te zien. Het nederlandse icoon geeft een duidelijker en sneller overzicht. Zijn ook mooie icoontjes, maar inderdaad moet ik dan met de muis over de afstanden heen. Dat vind ik niet zo'n groot probleem. Kan .nl deze service met deze icoontjes ombouwen in het nederlands? Ik vind ze wel de moeite waard. Ik zag trouwens de naam 9key staan bij die amerikaandse versie en die naam zie ik ook bij .com's icoontjeslijst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Heirbaut Hunters Geplaatst 15 februari 2007 Share Geplaatst 15 februari 2007 Wat ik wel grappig vind in deze discussie is dat hier onze dubbele, Nederlandse aard weer bovenkomt. Als er teveel regels zijn, roepen "we" dat alles weer overgereguleerd is en Nederland-regeltjesland. Aan de andere kant vragen we zelf om allerlei informatie en dat we wel graag zien dat iedereen die icoontjes invult. Of, cachelaggers die zelf allerlei regels toevoegen aan hun cache waaraan de logger moet voldoen terwijl we aan de andere kant mekkeren over de stricte regels voor het plaatsen. Mooi dat dit allemaal kan in dit land Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Roode Loper Geplaatst 15 februari 2007 Auteur Share Geplaatst 15 februari 2007 Het gaat mij er alleen maar om dat ik (en vooral mijn vrouw) het prettig vind om van te voren te weten hoe lang een route is, het is dus een vriendelijk verzoek. Al verder gaand kom je ook op andere dingen zoals rolstoel buggy honden etc. Je hoeft dan niet eerst de cachelegger te mailen. Daarom mijn motto: kleine moeite, groot plezier! Ik ben verheugd dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Regeltjes? Heb ik niet zo'n probleem mee. Regeltjes die een cachelegger zelf bedenkt voor het mogen plaatsen van een log vind ik weer iets anders. Maar die discussie is in een ander draadje een tijd geleden al uitvoerig gevoerd. Dit topic lijkt me er niet de plaats voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Xaa Geplaatst 15 februari 2007 Share Geplaatst 15 februari 2007 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
masterchef Geplaatst 15 februari 2007 Share Geplaatst 15 februari 2007 Hej All, Vol verwondering lees ik deze topic! De icoontjes zijn voor de een erg makkelijk en de ander heeft zo iets van mij hoeft het niet! Zelf heb ik wel alle gegevens ingevuld op .NL en de plaatjes niet op de cache beschrijving gezet. (Als je dan toch de informatie wilt hebben met de icoontjes zet dan je instellingen op .NL in op (Weergave cachebeschrijving op geocaching.nl (experimenteel)) Dit kun je doen via de DHZ opties. Ik probeer de informatie in de cache beschrijving te zetten. Ik heb de globale afstand er in gezet (die ik gemeten heb met het uitzetten van de route). De reden dat ik de icoontjes niet op de cachebeschrijving zet, komt door dat je als premium member als PDF kan printen. Dan worden de icoontjes niet mee genomen. Krijg je een url te zien op de print. Greetz Masterchef Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Roode Loper Geplaatst 15 februari 2007 Auteur Share Geplaatst 15 februari 2007 Edit: duh, ik ben lekker wakker. Wat is eigenlijk het verschil met wat er al is, behalve dat het tientallen plaatjes meer zijn? Bij .com is 10 icoontjes het maximum, via de andere pagina's is er (volgens mij) geen maximum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Xaa Geplaatst 15 februari 2007 Share Geplaatst 15 februari 2007 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Roode Loper Geplaatst 15 februari 2007 Auteur Share Geplaatst 15 februari 2007 OK, maar je hebt alleen maar nodig dat je kan aanvullen wat gc.com niet biedt. Dus bijv afstand.En als dat zou gaan op de manier die die 9key.com dingen geeft, dan heb je bij meer dan 10 icoontjes al ongeveer een pagina vol. Ik kan me ook wel voorstellen dat mensen vinden dat je niet elke milimeter van de cache hoeft te verwoorden in icoontjes, dus ik zou het wel beperkt houden. Ik leg alleen maar uit wat het verschil is (behalve layout en kleurtjes). Het beste zou zijn als .com ook de optie biedt voor afstanden (lijkt mij). Maar zo als het nu is kan ook. Maar dan zou er meer gebruik van moeten worden gemaakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden