Spring naar bijdragen

Yakuma Delta en TomTom


Team Dog-Tones

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Wie kan mij van wat wijze raad voorzien?

 

Al geruime tijd gebruiken wij een Yakumo Delta 300 GPS, met een 1 GB SD kaart, in combinatie met Tomtom 5.

Omdat de hype rond TomTom 6 nu wel weer wat voorbij is lijkt, wil ik graag eens wat gebruikerservaringen,...want ik kom er maar niet echt duidelijk uit.

 

Wat is het geval?

 

Op de pda staat TomTom 5.210 met de mappen Duitsland v.605 , en de map Benelux Plus v.632.

Kon ook nog dit vinden ; Romversie VB300WWEGPRS22

Dit werkt prima, en levert eigenlijk geen problemen, ook Co-Input en de Flitspalen werken prima.

 

Nu zou ik gaag wel eens de TomTom 6 willen proberen,....maar...daar hoor ik alleen maar rare dingen.

Zoals,...onze pda zou hiervoor te oud en te traag zijn, er zou geflasht moeten worden, en dit zou de pda kunnen verklooien, en het wegvallen van gps verbinding, zodat navigeren er ook niet beter op werd.

 

Zijn er gebruikers van deze combinatie die deze ervaring willen delen. Wel doen, of wordt het afblijven?

We gebruiken de pda enkel voor wegnavigatie naar de cache toe.

Als we het niet zouden moeten doen, welke kaarten zou ik dan moeten gebruiken, welke versie nummers, want daar kom ik ook al niet uit!

Heb bij TT op de site gekeken, maar ik kan het zo 1,2,3 niet vinden!?

 

Hopelijk zie ik door jullie mening het bos weer !

 

Groeten

Bo

Team Dog-Tones

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit werkt prima, en levert eigenlijk geen problemen, ook Co-Input en de Flitspalen werken prima

 

Zijn er functie's die je mist die TT6 voor je in zou kunnen vullen?

 

Zo nee... gewoon lekker blijven zitten waar je zit.

Het werkt, je hebt er genoeg aan, en je mist niks.

 

Ik ben zelf een behoorlijk computer adept. Programmeur van beroep, dus nieuwe versies van software zijn mij niet vreemd.

Wat ik de afgelopen 7 jaar heb geleerd is dat nieuwe veries echt niet altijd zaligmakend zijn. Nieuwe versies van software worden (standaard) gehypt. Neem Windows Vista. Één grote hype, maar om nou te zeggen dat Vista nu zoveel extra te bieden heeft.... voor 95% van de windows gebruikers in ieder geval niet.

3D gestapelde vensters, mini vensters. Leuk, en in sommige gevallen kan het best eens handig zijn... maar over het algemeen.... overkill aan functionaliteit. Daarbij heb je ook nog eens een bakbeest van een PC nodig. En ik ga geen nieuwe PC kopen voor die paar extra's van vista.... als ik op deze nog prima kan werken.... met XP Home... zelfs als programmeur!

 

Zo is het ook met TT6. Er zitten een aantal leuke en handige dingen in. Met TT6 kan je CO-input overboord gooien. Ook krijgt de snelheids aanduiding een rode kleur als je 10km te hard rijdt.

Je moet de extra's van TT6 dus zoeken in dat soort kleine dingen. Ik heb voor mezelf besloten om lekker bij TT5 te blijven. Puur om het feit dat ik geen zin heb om weer een nieuwe versie van TomTom te kopen, alleen maar om CO input over boord te gooien en rode cijfertjes te zien als ik te hard rijdt. Je moet gewoon altijd op je snelheids meter letten. Dat hoort bij het auto rijden.

 

Zo.... dat was even mijn ongezoute mening :thumbup:

bewerkt door franka en pim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit werkt prima, en levert eigenlijk geen problemen, ook Co-Input en de Flitspalen werken prima

:thumbup:

 

Puur om het feit dat ik geen zin heb om weer een nieuwe versie van TomTom te kopen, alleen maar om Co-input over boord te gooien en rode cijfertjes te zien als ik te hard rijdt. Je moet gewoon altijd op je snelheids meter letten. Dat hoort bij het auto rijden.

:thumbup:

 

Ik zou het ook niet weten.

Vroeger was de reden om over te stappen naar een nieuwe versie dat je er dan ook nieuwe kaarten bij kreeg.

Dat is nog steeds zo, maar als ik het goed begrijp zijn er nu ook nieuwe kaarten voor TT5.

 

Nu weet ik niet wat die nieuwe kaarten kosten, anders is het misschien toch aantrekkelijk om over te stappen.

 

Maar kijk eerst eens op het forum van www.pocketinfo.nl het zou heel goed kunnen dat TT6 een beetje te zwaar is voor jouw PPC.

Al is dit volgens mij alleen in 3D mode, welke ik nooit gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...