Team The Spacewuppies Geplaatst 10 februari 2007 Geplaatst 10 februari 2007 (bewerkt) Ben even de weg kwijt door het vele lezen op dit forum en op het internet. Wij willen een "nieuwe"GPS gaan kopen. Zijn bekend met meridian Gold. Maar weten nu niet wat we moeten. Wat is nu bv het verschil tussen de gps-én van de titel? Wat kun je bv beter hebben..een GPS Legend C, of een GPSmap 60 c? Ben echt het spoor bijster..neem me niet kwalijk Willen wel ok kleine straatjes enzo kunnenzien op de GPS 10 februari 2007 bewerkt door Team The Spacewuppies
Peetee Geplaatst 10 februari 2007 Geplaatst 10 februari 2007 Ben even de weg kwijt door het vele lezen op dit forum en op het internet. Wij willen een "nieuwe"GPS gaan kopen. Zijn bekend met meridian Gold. Maar weten nu niet wat we moeten. Wat is nu bv het verschil tussen de gps-én van de titel? Wat kun je bv beter hebben..een GPS Legend C, of een GPSmap 60 c? Ben echt het spoor bijster..neem me niet kwalijk Willen wel ok kleine straatjes enzo kunnenzien op de GPS Het verschil tussen de gps60 en de gpsmap60 is (de naam zegt het al) de map-mogelijkheid, kortom de kaarten. Ik vermoed dat de gpsmap60C een iets betere ontvangst zal hebben als de Legend C. Vergeet niet dat de Gpsmap60C niet meer in productie is. Zijn opvolger is de Gpsmap60Cx (goede ontvangst en plaatsen van geheugenkaartjes mogelijk). Als je straatjes e.d. op je gps wilt kunnen zien, dan wordt het dus in ieder geval een gps met deze map-mogelijkheid. Voor vergelijkingen kun je ook hier terecht.
De Wolvjes Geplaatst 10 februari 2007 Geplaatst 10 februari 2007 Als je al een Meridian Gold hebt kun je beter voor de Cx versie gaan omdat die gevoeliger is dan een Meridian Gold. De standaard GPS*60 serie is een stuk minder gevoelig dan de Meridian Gold. Ik heb zowel een Gold als een GPS60. In de praktijk gebruik ik bijna altijd de Gold. Ik gebruik de GPS60 vnl voor tracks omdat die een stukje nauwkeuriger zijn dan de Meridian.
JandeBeHanger Geplaatst 10 februari 2007 Geplaatst 10 februari 2007 (bewerkt) 9 april 2007 bewerkt door JandeBeHanger
flatfisher Geplaatst 10 februari 2007 Geplaatst 10 februari 2007 Ben even de weg kwijt door het vele lezen op dit forum en op het internet. ... Ben echt het spoor bijster..neem me niet kwalijk Ik kan het me voorstellen Wij willen een "nieuwe"GPS gaan kopen. Altijd leuk! Zijn bekend met meridian Gold. Maar weten nu niet wat we moeten. Ik ben wel bekend met een aantal Garmin-apparaten, niet of nauwelijks met Magellan. Overigens moet je niets, maar ik heb vooral gekozen voor Garmin omdat daar meer kaartmateriaal voor verkrijgbaar lijkt te zijn én omdat de fietsstuursteunen van Garmin de helft kosten van die van Magellan. En de kwaliteit van Garmin is in mijn ogen goed genoeg om niet verder te gaan zoeken. Maar onthoudt dat de volgende informatie dus eenzijdig is! Wat is nu bv het verschil tussen de gps-én van de titel? Wat kun je bv beter hebben..een GPS Legend C, of een GPSmap 60 c? Willen wel ok kleine straatjes enzo kunnenzien op de GPS In de titel heb je het over de GPS60 en-of GPSmap 60. Het verschil is dat de eerste, de GPS60, het basismodel van de GPS 6-serie is. De GPSmap 60 is een stapje hoger op de lijst van features, deze heeft 24 mb geheugen voor kaartjes, die overigens slechts in grijstinten worden weergegeven. Je geeft zelf al aan dat je ook kleine straatjes wilt kunnen zien, dan ben je volgens mij beter af met een kleurenscherm. Dat is de volgende stap op de lijst van features en kom je uit bij de GPSmap 60 C. Die heeft dus een kleurenscherm en 56 mb geheugen voor kaartjes. De Legend C komt uit een heel andere serie, het is een Etrex. De Legend C heeft 24 mb geheugen. Verder zijn de verschillen vooral terug te voeren op de verschillen tussen de Etrex-serie en de GPS 6-serie. Denk hierbij aan de verschillende antenne's, positie van de knopjes en het formaat. O ja, de prijs verschilt ook. Zelf heb ik overigens gekozen voor een tweede hands GPSmap 76 CS. Deze GPS is vergelijkbaar met de GPSmap 60 C die je zelf noemde. Alleen heb ik nu 115 mb kaartgeheugen terwijl de GPSmap 60 C 'maar' 56 mb heeft. En de S die staat voor Sensors, waarvan ik vooral het electronisch kompas gebruik in gebieden waar de ontvangst niet altijd even goed is. Ik vond dit een aardig compromis ten opzichte van de GPSmap 60 Cx dit toch bijna 200 euro meer gekost zou hebben. Voor dat geld zou ik er wel (bijna) een 1 GB micro-SD erbij kunnen kopen en had ik een GPS met een betere ontvangst. Ben je er nog? Het is inderdaad best verwarrend, maar laat je leiden door eisen, wensen en portemonee.
Team The Spacewuppies Geplaatst 10 februari 2007 Auteur Geplaatst 10 februari 2007 In zo'n gpsmap60 daar past geen drol in, slechts 24 mb en dan ook ook nog zwart/wit/grijs.Ga vor een basic GPS60 of een GPS60 met een "X", maar daar moet dan weer CN9 bij a ruim 150 euro. Inderdaad 24 MB is niks. Of zijn we verwend? Maar dacht zelf ook aan een apparaat waarin je SDcard kunt stoppen. Als we dan bv ver weg gaan, kunnen we hem onderweg omwisselen. Lijkt me wel handig. Dus zoeken naar eentje waar sowieso een card in kan.
JandeBeHanger Geplaatst 10 februari 2007 Geplaatst 10 februari 2007 (bewerkt) 9 april 2007 bewerkt door JandeBeHanger
Smok3y Geplaatst 10 februari 2007 Geplaatst 10 februari 2007 Ik snap hoe je voelt...ben net de hele cyclus voorbij en heb 2 weken geleden een GPSMAP 60CSX gekocht in Amerika, kosten incl. transport iets meer dan 300 euro. Veel succes met jouw keuze..!
Team The Spacewuppies Geplaatst 10 februari 2007 Auteur Geplaatst 10 februari 2007 (bewerkt) Ben je er nog? Het is inderdaad best verwarrend, maar laat je leiden door eisen, wensen en portemonee. ja ik ben er nog wel hoor, Maar is inderdaad soms erg ingewikkeld. We "moeten" denk ik sowieso eentje zoeken waar een SD card oid in kan. We hebben wel een losse autonavigatie, maar als we dan op vakantie zijn (en dan fietsen) lijkt me dat wel weer handig Maar ja...bruintje beer is soms nogal dwars..kijken of er iemand een SPECIALE aanbieding heeft! hihi. 10 februari 2007 bewerkt door Team The Spacewuppies
Team The Spacewuppies Geplaatst 11 februari 2007 Auteur Geplaatst 11 februari 2007 Ben nog ff wezen snuffelen en qua prijzen toch beetje mijn oog laten vallen op Etrex CX,Legend CX, Venture CX....daar heb ik een vraag over gesteld in de andere rubriek Oh wat ben ik onzeker over de aanschaf..tja t is ff investeren, maar z'on leuke hobby.
Aanbevolen berichten