Spring naar bijdragen

GPS Dash


Geoman

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

  • 4 weeks later...

Klopt. En er loopt nu ook een timer mee.

Maken ze je lekker... moet je je knip trekken. :angry:

 

Logische vervolg vraag "Wat is het ideale PPC proggie om te cachen?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vito Navigator is leuk en je kunt met de laatste versie cachen. De astand laat hij ook zien, maar hij verschilt met de Etrex. Soms wijst de pijl van de Etrex naar het Noordwesten en dan is Vito Noord OOst. Dan vertrouw ik altijd nog op de etrex, alhoewel ik de laatste keer aardig in de buurt kwam. Alleen reageert de Etrex echt wel sneller op de afstand van de cache. De Vito reageert eens in de 20 meter ongeveer. Is niet steeds exact. Het hoeft natuurlijk ook nog niet eens aan het programma'tje te liggen. De Loox kan traag zijn maar ook mijn BT GPS.

Ik wil cachen ook nog eens testen met deze programma's en dan aangesloten op de Etrex. Alleen dan zit je steeds met al die kabels. En weet je, ik heb al een aantal keer alles aangesloten op de Etrex en dan TomTom aan de loop en dan........... geen verbinding met com1. En steeds weer vergeet ik dat ik de driver van de foldable keyboard moet uitschakelen omdat deze ook op cm1 zit en waarschijnlijk een voorkeursinstelling heeft. Iedere keer vergeet ik het en dan trek ik alle kabels los en dan de BT driver weer zoeken en dan weer verder met TomTom. Sta ik me daar toch maar zo een kwartier langs de weg te prutsen. Bah wat een ellende is dat dan. Qua aantal sattelieten is die BR GPS stukken beter dan de Etrex maar verder is BT wel heeeeel gevoelig hoor. Altijd als je TomTom wilt starten dan eerst een softreset moeten geven is ook vervelend. Als ik dat niet doe ziet hij mijn BT GSM als een GPS driver.

 

Maar goed, ik denk dat ik aldoende wel leer en dat ik er net allemaal aan gewend ben als de PDA's normaal uitgerust zijn met GPRS en GPS. Dat zou nog eens mooi zijn. :dribble:

 

Leuke icoontjes trouwens. Jammer dat ze allemaal stil gaan staan als je er een hebt gekozen, alhoewel ook wel weer goed denk ik. Het wordt anders een kermis ;)

 

 

GRTZ

 

Kruimeldief

 

(Die never en nooit meer bij MobliePlaza koopt en dat van MobilePlaza niet openbaar mag maken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Vito reageert eens in de 20 meter ongeveer.

Eeeh, kun je dit eens omrekenen in secondes? Want als je met een rolstoel door het kreupelhout in een bos probeert te komen, tja dan zit 20m in de range van 'dagen'. Wordt je echter door een hazewindhond aan de riem door de bosbedekking voortgesleurd, dan is het wellicht secondes.

En weet je, ik heb al een aantal keer alles aangesloten op de Etrex en dan TomTom aan de loop en dan........... geen verbinding met com1.

Hoezo niet? Door het keyboardje zoals je omschrijft (of is dat een losstaande situatie?), losse stekker, of iets anders? Ik zoek een overeenkomst, want het is mij (juist ja: ik heb inmiddels ook een LOOX! ;) ) namelijk nog niet gelukt om TT via com1 de Etrex te laten zien. Hiervoor gebruik ik een officiële Fujitsu-Siemens seriële sync kabel met nullmodem (zelf gemaakt door 2<->3 , 3<->2 en 5<->5 te verbinden) en m'n normale GPS-PC kabel.

Sta ik me daar toch maar zo een kwartier langs de weg te prutsen. Bah wat een ellende is dat dan.

En? Wat vindt Fee daarvan? Want die was toch al zo "gecharmeerd" van jouw enthousiasme en vele lofbetuigingen dat die 50Mb tot navigatie in staat is? Dan zal ze in zo'n situatie wel .... :pepsi:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eeeh, kun je dit eens omrekenen in secondes?

Jawel, als ik weer op pad ga dan zal ik dat eens testen ;) Wel ff geduld hebben. Ik heb geen conditite dat ik dat maar zo ff kan doen...

 

(Geen Com1)

Hoezo niet? Door het keyboardje zoals je omschrijft? (

 

 

Ja, ik schuif de Loox op het keyboardje en dan is com1 in gebryuik door het keyboardje. De driver kun je handmatig uitschakelen maar dat vergeet is dus steeds. Als ik het niet vergeet, draait mijn Etrex ook prima op de Loox. Of het nu de hierboven beschreven programma's zijn of zelfs OziExplorerCE, geen problemen. Ik heb een orginele kabel tussen de loox en de Etrex en van daaruit weer een kabel naar de sigarettenaanstekeraansluiting in de auto :lol: Dat kabeltje heb ik besteld bij www.haids.de

 

(Kruimel)

Sta ik me daar toch maar zo een kwartier langs de weg te prutsen. Bah wat een ellende is dat dan.

En? Wat vindt Fee daarvan? Want die was toch al zo "gecharmeerd" van jouw enthousiasme en vele lofbetuigingen dat die 50Mb tot navigatie in staat is? Dan zal ze in zo'n situatie wel ....  ;)

 

Ja wat dacht je? Ik wil cachen hoor ik dan....... Die begrijpt niet dat ondanks dat jij je ergert aan dat het niet wil, je het stiekem wel leuk vind omdat dat geprut nu eenmaal fijn is :cry:

 

Van die nulmodemkabel enz heb ik helaas geen kaas gegeten joh. Ben niet zo'n soldeerdert :pepsi:

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een orginele kabel tussen de loox en de Etrex

Heuh? Is er dan dus toch een Fujitsu-Siemens kabel hiervoor die dit in één keer doet? Zit ik daar nu voor Piet Snot met twee kabels plus zelfgesoldeerd nullmodem te prutsen (wat nog niet werkt dus) en dat alleen omdat ik geen immitatiestekker aan de Loox wil hebben! Zie ook eerdere ervaringen van jou en Geoman.

Waar heb jij die kabel gevonden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is deze kabel van de Duitse firma Haids.

 

www.haids.de

 

Leverbaar met diversen data stekers o.a de ronde 4 pens Garmin én die voor de Etrex reeks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, en wat moet ik daar dan weer op zeggen? Helemaal niets. Geoman heeft het weer goed verwoord. We hebben het er al eerder over gehad, ook in deze forum.

 

En die firma Haids in Duitsland is weer een stappie vooruit gegaan, ze accepteren nu ook Paypal als betaling en dat is ff wat anders dan al dat gedoe met die internationale betalingen. Een ieder die een creditcard heeft is nu klaar. Paypal is goed, veilig en kost niets.

 

Ik heb vandaag mijn Brodit autohouder voor de Loox binnengekregen. Man wat mooi, functioneel en degelijk. Ik heb de Etrex/Loox sync/laadkabel er op aangesloten en dat zit echt net zo muurvast alsof het een cradle is. Ik heb een Loox met een externe batterij en die zit niet in de weg. Ik heb het bevestigd op een houder van HR Richter en het ziet er gelikt uit en werkt nog beter.

 

http://www.haid-services.de/pd1046786919.h...m?categoryId=34

 

 

Trouwens Eagles, de prijs in Duitsland is voor autohouders en kabels de helft van de Nederlandse prijzen en verzendkosten liggen gelijk met Nederland.

 

GRTZ

 

Kruimeldief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja van die HAID kabel wist ik wel, uit eerdere postjes van jullie, maar ik las nu iets over een officiële kabel! Daarom dacht ik dat het iets van de firma Fujitsu-Siemens was i.p.v. een immitatieconnector.

Over die HAID kabel had ik toch ook minder lovende woorden van jullie twee gehoord? Loszittende connector, bijbuigen van pinnetjes, brrr... Als ik een kabel koop, heb ik liefst een orginele, dus vandaar m'n vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid.

 

Ik heb een niet originele kabel. De kabel komt bij de PDA shop vandaan en zit standaard bij het TOMTOM pakket zoals door bijv Dixons geleverd.

 

Het is een kabel met aan de ene kant een 12V steker en aan de andere kant de LOOX connector.

In het midden zit een 'knobbel' met hierin een RJ45 bus. Op twee pennen van deze bus komt het seriele signaal van de GPS binnen, op de andere twee staat +/- 5V , voedingsspanning voor je GPS/Module/Muis.

 

Met deze kabel had ik inderdaad problemen. Door het iets naar binnen buigen van de pinnen (LOOX conn) zijn de problemen definitief opgelost. Daar het klachten regende over deze connector zijn ze waarschijnlijk inmiddels overgestapt op een verbeterde versie. - Probleem speelde in Januari-

 

 

De Heids kabel heeft een connector die uiterlijk afwijkt van de kabel die ik heb. Kent deze problemen dus -waarschijnlijk- niet. Er is echter in dit geval ook geen sprake van een originele kabel.

 

Wat is origineel in deze? Siemens maakt geen GPS kabels.

 

PS,

 

Zit nog te tobben Eagles. :thumbup: Je snapt wel waarmee :dribble: Zal je eens bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja van die HAID kabel wist ik wel, uit eerdere postjes van jullie, maar ik las nu iets over een officiële kabel! Daarom dacht ik dat het iets van de firma Fujitsu-Siemens was i.p.v. een immitatieconnector.

Over die HAID kabel had ik toch ook minder lovende woorden van jullie twee gehoord? Loszittende connector, bijbuigen van pinnetjes, brrr... Als ik een kabel koop, heb ik liefst een orginele, dus vandaar m'n vraag.

Juist die Haidskabel maakt geen losse connecties. Ik heb er toen ook al over geschreven. De meeste Looxbezitters hebben het over een kabel gekocht in Nederland. Daarvan zou connector los zitten alsof het iets te klein is, met weer een kans op een loze verbinding als gevolg. Die van Haids heeft precies dezelfde connector als dat ook aan de "orginele" kabel zit die nij je Loox is geleverd om te synchroniseren.

 

Ik had daar geen last van. En nu kan ik er geen last meer van krijgen met die nieuwe houder. De kabel zit nu muurvast in de houder en de loox wordt op eenzelfde manier bevestigd als op de cradle.

 

Het enige probleem dat ik had na dat ik de kabel heb aangeschaft was dat ik geen verbinding kon krijgen met mijn Garmin GPS. Ik gaf dus automatisch, ook naar aanleiding van alle klachten, e kabel de schuld. Dit was onterecht. Ik heb namelijk een externe keyboard bij de Loox en de driver die de keyboard aanstuurt is een com1 driver die tijdens het opstarten al resident in het geheugen zit. Aangezien de garmin via de kabel ook alleen maar com1 gebruikt, gaf dit een conflict in de vorm van een niet gevonden compoort voor de GPS.

Nu is dat probleem trouwens voorbij. Er is een nieuwe driver op de siemens site en deze blijft eenmaal uitgeschakeld, ook na een soft reset uitgeschakeld totdat de driver weer gewoon ingeschakeld wordt.

 

Ik heb gisteren de hele dag gecached door midden nederland en TomTom heeft mij via de GPS en de PDA overal zeer netjes naar toe geloodst. Ik heb alle caches van Nederland in de PDA en krijg waar ik ook rijd n Nederland een signaaltje als ik op 30 seconden rijden van een cache zit. Hetzelfde wordt nog eens op 5 seconden van een cache herhaald. Met een cache bedoel ik dus de coordinaten die op de site staan.

 

Het enige probleem wat ik nu zo nu en dan heb is dat mijn PDA lijkt te bevriezen en dan moet de auto aan de kant een na een softreset kan ik alles weer opstarten en weer verder. Dit gebeurt een keer of 5 per dag. Dat kan dus heel vervelend zijn.

Als ik volgende week weer op pad ga zal ik de PDA een harde reset geven en alleen maar TomTom installeren en kijken wat er dan gebeurd. Ik hoop/ben bang dat het een soort software conflikt is.

 

GRTZ

 

Kruimeldief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en krijg waar ik ook rijd n Nederland een signaaltje als ik op 30 seconden rijden van een cache zit. Hetzelfde wordt nog eens op 5 seconden van een cache herhaald.

Hoe heb je dat ingesteld ?

Lijkt me ook zeer bruikbaar voor b.v. flitspalen etc.

grtn. koos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...