TeamTobi Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 Wellicht leuk om te proberen: http://www.geodude.nl/gps/modules/smartsec...em.php?itemid=2 Ik heb het niet zelf getest overigens omdat ik al een geunlockte GPS gebruik...
0 deBruineBeren Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 De titel van het bericht klopt niet helemaal. Het gaat hier om navigeren met MetroGuide.
0 TeamTobi Geplaatst 21 januari 2007 Auteur Geplaatst 21 januari 2007 Ik las uit de feedbacks/andere fora dat het schijnbaar ook werkt onder CN 8/9
0 gpsgek Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 (bewerkt) Wellicht leuk om te proberen: http://www.geodude.nl/gps/modules/smartsec...em.php?itemid=2 Ik heb het niet zelf getest overigens omdat ik al een geunlockte GPS gebruik... Een tijdje geleden was ik hier zelf al mee bezig. Even opgepakt, dit werkt inderdaad prima EDIT: Ik gebruikte Metroguide EDIT2: Met transparante topo-kaarten gaat het ook prima 21 januari 2007 bewerkt door gpsgek
0 deBruineBeren Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 Ik las uit de feedbacks/andere fora dat het schijnbaar ook werkt onder CN 8/9 Ik dacht dat je met CN sowieso kon navigeren.
0 TeamTobi Geplaatst 21 januari 2007 Auteur Geplaatst 21 januari 2007 Ik las uit de feedbacks/andere fora dat het schijnbaar ook werkt onder CN 8/9 Ik dacht dat je met CN sowieso kon navigeren. Neu, niet op de gps zonder te unlocken ed, tenzij je met mapsend gaat werken. Ik vermoed dat dit op hetzelfde principe stoelt. Kan iemand overigens bevestigen dat het werkt met CN xx ? Tevens zou ik willen weten of de "find places" op de GPS werkt met deze manier, die werkt namelijk niet met de mapsend mogelijkheid. Ik ben zelf niet in de mogelijkheid dit uit te proberen.
0 Goonies Oosterhout Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Kijk, dit stemt mij hoopvol. Momenteel gebruik ik een (niet routerende) Vista en Metroguide, maar heb de wens om in april een 60csx en topo NL te kopen. Waar ik een beetje (veel) van baalde was de verplichting om CN aan te schaffen om onderweg te kunnen routeren. Als de genoemde wizard werkt, scheelt dat weer een berg geld! Bedankt voor de tip.
0 JandeBeHanger Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Kijk, dit stemt mij hoopvol. Momenteel gebruik ik een (niet routerende) Vista en Metroguide, maar heb de wens om in april een 60csx en topo NL te kopen. Waar ik een beetje (veel) van baalde was de verplichting om CN aan te schaffen om onderweg te kunnen routeren. Als de genoemde wizard werkt, scheelt dat weer een berg geld!Cn 9 kost tegenwoordig bij aanschaf van een nieuwe gps zo'n 150 euro.Toen de eTrex Vista uit kwam vroeg men voor MG BeNeLux F 300,-
0 Nickx Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Ik las uit de feedbacks/andere fora dat het schijnbaar ook werkt onder CN 8/9 Ik dacht dat je met CN sowieso kon navigeren. Neu, niet op de gps zonder te unlocken ed, tenzij je met mapsend gaat werken. Ik vermoed dat dit op hetzelfde principe stoelt. Kan iemand overigens bevestigen dat het werkt met CN xx ? Tevens zou ik willen weten of de "find places" op de GPS werkt met deze manier, die werkt namelijk niet met de mapsend mogelijkheid. Ik ben zelf niet in de mogelijkheid dit uit te proberen. Ik heb het ff geprobeerd met CN8 maar ik krijg het niet aan de gang....MG lukt overigens prima Nickx
0 deBruineBeren Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 FF puur op ervaring ik heb geen CN 8/9. CN kaarten zijn versleuteld, daarom heb je een licentie nodig om de boel te unlocken. MetroWizzz of de onderliggende Sendmap20 veranderen daar helemaal niets aan. Metroguide echter wordt verkocht als navigeerbaar kaartmateriaal voor gebruikt op de PC. Als je met behulp van MapSource het kaartmateriaal naar een GPSr verstuurd dan zorgt MapSource ervoor de optie om te navigeren uitgezet wordt. Het alternatief is om Sendmap20 te gebruiken om het kaartmateriaal naar de GPSr te versturen. Zie 60C(S), Metroguide 6.0 en automatische routering Echter kan Sendmap geen index aan maken. Zonder deze index kan de GPSr niet goed zoeken in de adresgegevens. Wat MetroWizzz doet is dit probleem oplossen door MapSource een index aan te laten maken en deze samen met het kaartmateriaal door Sendmap20 te laten versturen naar de GPSr. Een tweede probleem is hiermee ook gelijk opgelost, want je kan de kaart selectie met MapSource uitvoeren. Dit ging via Sendmap20 zelf iets lastiger.
Vraag
TeamTobi
Wellicht leuk om te proberen:
http://www.geodude.nl/gps/modules/smartsec...em.php?itemid=2
Ik heb het niet zelf getest overigens omdat ik al een geunlockte GPS gebruik...
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten