Travel Wolf Geplaatst 16 januari 2007 Geplaatst 16 januari 2007 Hallo, Ik wil graag een handig tooltje op mijn PocketPC om coordinaten om te zetten. Daarvoor zou ik het liefst de software van "debruineberen" gebruiken, een prima en erg mooi tooltje... maar helaas die krijg ik niet aan de praat omdat ik de benodigde runtime niet op mijn Pocketpc krijg. (zelfs niet dmv English(UK)-regiosettings) Gelukkig werkte hun Co-Input overigens wel goed. Concreet mijn vraag: Waar is een ANDER handig omreken tooltje te donwloaden voor op de PocketPC!
deBruineBeren Geplaatst 16 januari 2007 Geplaatst 16 januari 2007 Co-Input kan je ook misbruiken om coördinaten om te zetten. Helaas niet met zoveel notaties, maar wel: WGS84 GG MM.mmm => WGS84 GG MM SS WGS84 GG MM SS => WGS84 GG MM.mmm WGS84 GG MM.mmm => RD WGS84 GG MM SS => RD RD => WGS84 GG MM SS RD => WGS84 GG MM.mmm Vul het coördinaat in en kies via "Options" voor een andere notatie.
Travel Wolf Geplaatst 16 januari 2007 Auteur Geplaatst 16 januari 2007 Co-Input kan je ook misbruiken om coördinaten om te zetten. WGS84 GG MM.mmm => WGS84 GG MM SS WGS84 GG MM SS => WGS84 GG MM.mmm Vul het coördinaat in en kies via "Options" voor een andere notatie. Wat is het leven toch simpel... Het gaat mij nu inderdaad om WGS84 GG MM SS <=> WGS84 GG MM.mmm. Dus voor nu eerst is dit probleem opgelost. Bedankt! Natuurlijk blijf ik nieuwsgierig naar andere suggesties
franka en pim Geplaatst 16 januari 2007 Geplaatst 16 januari 2007 Martijn (GPSGEK) en ik (PIM zei de gek) zijn samen bezig om wat hulp middelen in elkaar te draaien. Ik ben een tijd terug begonnen met een online versie van GEO-Tools voor zowel de normal PC als voor de mobile GPRS/UMTS/iMode/PDA noem het allemaal maar op. Omdat niet iedereen de allom bekende GEOtools excel sheet uit belgië op z'n mobieltje kon gebruiken. Hierdoor geïnspireerd is GPSGEK onlangs druk aan de slag gegaan met een standalone tooltje, GCtool. Omdat het allemaal erg goed aanslaat, ben ik nu aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om het hele zooitje om te sleutelen naar JAVA (J2ME) zodat het ook op de meeste smartphones, pda's, etc. kan draaien, zonder dat er dus een GPRS/UMTS verbinding nodig is. We willen dus een totaal pakket gaan maken, zodat je altijd wel een van de drie manier kan gebruiken, mocht je in het veld iets van een coordinaat vertaling, lettertelling, oid nodig hebben. Er zijn dus serieuze activiteiten gaande om het tootlje wat jij vraagt te bewerkstelligen.
MarKoNie Geplaatst 16 januari 2007 Geplaatst 16 januari 2007 Om in het veld op mijn PDA coordinaten om te kunnen zetten, te kunnen projecteren en letterwaarde te kunnen berekenen heb ik ooit een HTML-pagina gemaakt met JavaScript. Om dit te gebruiken hoef je alleen maar het bestandje waar de link heen wijst op je pda te zetten en in explorer te openen. Geen verdere installatie van software vereist, simpeler kan niet. RD2WGS 2.0 Veel plezier ermee!
Travel Wolf Geplaatst 16 januari 2007 Auteur Geplaatst 16 januari 2007 Om in het veld op mijn PDA coordinaten om te kunnen zetten, te kunnen projecteren en letterwaarde te kunnen berekenen heb ik ooit een HTML-pagina gemaakt met JavaScript. Om dit te gebruiken hoef je alleen maar het bestandje waar de link heen wijst op je pda te zetten en in explorer te openen. Geen verdere installatie van software vereist, simpeler kan niet. RD2WGS 2.0 Veel plezier ermee! Handig dat rekenen naar nieuwe coordinaat. (zoveel meter in bepaalde richting). Maar ik mis de omrekening van WGS84 GG MM SS <=> WGS84 GG MM.mmm en daar ging het mij vooral om. Bedankt voor de tip natuurlijk. Een html-pagina offline is natuurlijk een simpele uitkomst.
franka en pim Geplaatst 16 januari 2007 Geplaatst 16 januari 2007 (bewerkt) Om in het veld op mijn PDA coordinaten om te kunnen zetten, te kunnen projecteren en letterwaarde te kunnen berekenen heb ik ooit een HTML-pagina gemaakt met JavaScript. Om dit te gebruiken hoef je alleen maar het bestandje waar de link heen wijst op je pda te zetten en in explorer te openen. Geen verdere installatie van software vereist, simpeler kan niet. RD2WGS 2.0 Veel plezier ermee! Handig dat rekenen naar nieuwe coordinaat. (zoveel meter in bepaalde richting). Maar ik mis de omrekening van WGS84 GG MM SS <=> WGS84 GG MM.mmm en daar ging het mij vooral om. Bedankt voor de tip natuurlijk. Een html-pagina offline is natuurlijk een simpele uitkomst. Als het met javascript is opgelost wel ja. Die berekening die jij zegt komt er ook wel in... als is die niet al te moeilijk met een pennetje en papiertje te doen GG MM SS = GG MM + (SS / 60) dus: 52 23 45 = 52 23,75 16 januari 2007 bewerkt door franka en pim
@rend Geplaatst 16 januari 2007 Geplaatst 16 januari 2007 MarKoNie Klinkt een beetje dom, maar welk bestandje moet je gebruiken
MarKoNie Geplaatst 16 januari 2007 Geplaatst 16 januari 2007 MarKoNie Klinkt een beetje dom, maar welk bestandje moet je gebruiken Je klikt met je rechter muisknop op de link en selecteert dan 'Doel opslaan als'. Dat bestandje zet je op je PDA en dat open je dan vanuit Explorer.
Poolster Geplaatst 16 januari 2007 Geplaatst 16 januari 2007 Hallo MarKoNie, Werkt echt fantastisch. Super !! Bedankt. Groet, Poolster
Travel Wolf Geplaatst 17 februari 2007 Auteur Geplaatst 17 februari 2007 uhhh... waarom rekent het html-"programma'tje" van markonie op mijn pc WEL goed, maar op mijn pocketpc NIET? Als ik een coordinaat wil projecteren dmv aantal meters onder bepaalde hoek, dan komt er op mijn pocketpc een verkeerd vreemd antwoord. Terwijl het WEL goed werkt op mijn gewone pc. Als ik het ONLINE gebruik vanaf de pocketpc dus vanaf de website van markonie, dan werkt het WEL goed.
BBosman Geplaatst 18 februari 2007 Geplaatst 18 februari 2007 uhhh... waarom rekent het html-"programma'tje" van markonie op mijn pc WEL goed, maar op mijn pocketpc NIET? Kan het zijn dat de ene is ingesteld op Engels en de andere op Nederlands? Dan krijgen punten en komma's opeens hele andere betekenissen, wat vreemde uitkomsten zou kunnen verklaren.
franka en pim Geplaatst 19 februari 2007 Geplaatst 19 februari 2007 (bewerkt) Kan inderdaad komen door puntjes en komma probleempje. Niet ongewoon. Ook kan het komen door een verschillende implementatie van Java Script. Dat ding van Markonie werkt 'client side' Ofwel... op het apparaat zelf, en gebruikt daarvoor Java Script. Van Java Script zijn nogal wat 'dialecten' in omloop. Vooral op de mobieltjes wil het nogwel eens iet wat uitgekleed zijn, waardoor hij bepaalde functie's mist. Wellicht dat jij nu tegen die beperking van Java Script op loopt Note: Java Script is NIET hetzelfde als JAVA!! 19 februari 2007 bewerkt door franka en pim
Travel Wolf Geplaatst 19 februari 2007 Auteur Geplaatst 19 februari 2007 Wellicht dat jij nu tegen die beperking van Java Script op loopt Bedankt voor de verschillende verklaringen... Wel, dan zal ik voorlopig maar even die enkele keren dat ik het onderweg nodig heb gebruik maken van mijn internet dial-up accountje. En online de berekeningen doen.
Aanbevolen berichten