Spring naar bijdragen

Ozi en .gpx files


Joppnl

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

op dit forum uitgebreid gezocht op ozi+gpx....oziexplorer+gpx maar niets gevonden dus daar gaat ie ....

 

 

Van de site gpstracks.nl wil ik een route downloaden, werkt. Ik krijg dan een zip bestand met o.a. een .trk en een .gpx bestand.

 

Dat gpx bestand wil ik in oziexplorer openen, bestand --> openen gpximport.

 

Ozi leest dan het bestand, geen foutmelding, maar er worden ook geen waypoints geladen.

 

Op de site gpstracks.nl staat een drop-down menu hoe je de tracks in ozi moet aden alleen die menus werken verder niet (zit geen bestand aan gekoppeld, zie http://gpstracks.nl/track-naar-route.php diversen, (instructie) inlezen tracks, oziexplorer.

 

Op een Belgische site: http://www.geocache.be/web/nl/ozi-gpx-tools.php staat een verhaal over het omzetten van .gpx files maar als ik het gpx bestandje naar dat programmaatje sleep (zoals beschreven) krijg ik een Windows error melding.

 

Kortom, wat moet ik doen om de routes van gpstracks.nl in Ozie werkend te krijgen???

 

thnks!

bewerkt door Joppnl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Niet gratis ($25, eenmalig) is GSAK (Geocaching Swiss Army Knife). Hier kan je gpx bestanden, zoals die routes, in importeren. Als je member bent van geocaching.com kan je ook queries in gpx vorm maken vanuit alle caches.

Vanuit GSAK kan je weer van alles exporteren, al dan niet na een selectie. Je kan een export doen naar Ozi wpt bestanden, maar ook naar TomTom poi's. En nog veel meer. Zie http://gsak.net/index.php voor meer informatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet gratis ($25, eenmalig) is GSAK (Geocaching Swiss Army Knife). Hier kan je gpx bestanden, zoals die routes, in importeren. Als je member bent van geocaching.com kan je ook queries in gpx vorm maken vanuit alle caches.

Vanuit GSAK kan je weer van alles exporteren, al dan niet na een selectie. Je kan een export doen naar Ozi wpt bestanden, maar ook naar TomTom poi's. En nog veel meer. Zie http://gsak.net/index.php voor meer informatie.

 

Je kunt GSAK ook gratis gebruiken, je krijgt dan alleen bij het opstarten iedere keer een 'nag-screen' dat naarmate je het programma langer gebruikt steeds langer duurt (tot maximaal een minuut geloof ik).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je member bent van geocaching.com kan je ook queries in gpx vorm maken vanuit alle caches.

 

Dat moet natuurlijk premium member zijn.

 

Je kunt GSAK ook gratis gebruiken, je krijgt dan alleen bij het opstarten iedere keer een 'nag-screen' dat naarmate je het programma langer gebruikt steeds langer duurt (tot maximaal een minuut geloof ik).

 

Een minuut wachten is wel erg lang hoor :thumbup: .

Ik heb maar wel een bedrag overgemaakt; wat is nou twee tientjes (€) in verhouding met wat geocaching totaal kost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kortom, wat moet ik doen om de routes van gpstracks.nl in Ozie werkend te krijgen???

 

thnks!

Download easygps.

Hang je GPS aan je pc.

Stop het .gpx met easygps in je GPS.

Haal met oziexplorer de waypoints weer uit je GPS.

 

't Lijkt omslachtig, is het ook, maar het gaat wel snel...

 

Q :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben de auteur van Ozi-GPX-Tools, het programmaatje dat je vond op geocaching.BE.

Kan je het GPX-bestand waar je problemen mee ondervindt, doorsturen naar 'contact dot geocaching dot be AT gmail dot com', zodat ik kan nagaan wat er precies fout gaat.

 

Overigens, in OziExplorer kan je al sinds enkele versies rechtstreeks een GPX-bestand inlezen, met het commando 'Bestand - Openen - Import GPX File'. Wellicht heb je dus zelfs geen omzetting nodig.

bewerkt door Binkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...