Spring naar bijdragen

Spreekbeurt geocaching


Tornado Bram

Aanbevolen berichten

Ik ben al in het bezit van de kunst van het zoeken van Haak. Maar de dochter van mijn vriendin denkt erover om een spreekbeurt te gaan houden over geocachingen. Heeft iemand hier nog informatie over wat ook begrijpelijk is voor een kind van negen? Of iets wat ik kan gebruiken om het voor haar bruikbaar te maken? Bij voorbaat dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben al in het bezit van de kunst van het zoeken van Haak. Maar de dochter van mijn vriendin denkt erover om een spreekbeurt te gaan houden over geocachingen. Heeft iemand hier nog informatie over wat ook begrijpelijk is voor een kind van negen? Of iets wat ik kan gebruiken om het voor haar bruikbaar te maken? Bij voorbaat dank.

Mijn zoon was 9 toen hij een spreekbeurt hield. Die staat op een stand-alone laptop. Kan hem morgen (misschien ook vanavond nog) wel even over zetten als je geïnteresseerd bent.

 

Hij heeft toen ook de Venture meegenomen en enkele WP's van te voren gemaakt. Gymzaal, Supermarkt. Hij heeft toen ook laten zien hoever die van de school af waren. Als cache had hij een afsluitbare emmer met logboek, TB en goodies meegenomen.

Het was een groot succes. De hele klas wou wel een keertje mee. Leek mij niet zo verstandig met een hele kudde gillende, rennende en niet op de paden blijvende kids door een bos heen waar ik met moeite toestemming voor had gekregen. Er gaat nu wel eens een klasgenootje mee en ohohoh wat vinden die het spannend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt bekend. Mijn zoon was 10 toen hij een spreekbeurt hield over geocaching. Ook de gps meegenomen en laten zien hoever bepaalde punten qua afstand waren. Als klap op de vuurpijl had hij in overleg met zijn lerares zelf een munitiekistje verstopt op het schoolterrein. De kist was gevuld met snoep. :beerchug: Hij is vervolgens met de gehele klas gaan zoeken, dwz de "klas"had de gps in handen en volgde de pijl, terwijl hij zelf extra uitleg gaf. Was een groot succes.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ons oudste Eekhoorntje Vera heeft vorig jaar (in groep 7) een spreekbeurt over geocachen gehouden. We hebben haar een aantal jaar geleden aangeraden om hem in een van de laatste klassen te houden en niet al in groep 5. Ze begreep nu zelf ook hoe het GPSystem werkte en kon het dus ook goed uitleggen. :thumbup:

Ze had van een opblaasbal een wereldbol gemaakt om aan te geven waar de noord en oost coördinaten vandaan komen. Ze had naast de GPSr een munitiekist, een plastic cachedoos en een microcache (fotorolletje) meegenomen, natuurlijk voorzien van logboeken, goodies en TB.

Wat ook indruk maakte was een print (A3-formaat) van de cachekaart van Nederland. Aan al die gekleurde puntjes kon je zien dat er toch wel veel caches in Nederland zijn. :blush:

 

Veel succes!

 

Magda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Filmpje over geocaching in het Nederlands en op maat gemaakt voor kinderen.

En volgens Merel is wandelen goed voor je adem... :thumbup:

 

De cache in het filmpje is Den tresoor van Nibla Cemen. Met behulp van een echte schatkaart moesten de kinderen op zoek gaan naar de schat van Nibla Cemen.

bewerkt door danpan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zoon gaat dit voorjaar zijn spreekbeurt over Geocachen houden.

Ook wij willen een ´cache´ gaan verstoppen in de buurt van de school.

We zijn al bezig om zelf een film te maken van het echte zoeken naar een cache, zodat hij die middels de beamer op school kan laten zien.

Zou je mij die spreekbeurt van jullie ook willen opsturen ´Roode Loper´?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zoon gaat dit voorjaar zijn spreekbeurt over Geocachen houden.

Ook wij willen een ´cache´ gaan verstoppen in de buurt van de school.

We zijn al bezig om zelf een film te maken van het echte zoeken naar een cache, zodat hij die middels de beamer op school kan laten zien.

Zou je mij die spreekbeurt van jullie ook willen opsturen ´Roode Loper´?

:thumbup: zie mail

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zoon gaat dit voorjaar zijn spreekbeurt over Geocachen houden.

Ook wij willen een ´cache´ gaan verstoppen in de buurt van de school.

We zijn al bezig om zelf een film te maken van het echte zoeken naar een cache, zodat hij die middels de beamer op school kan laten zien.

Zou je mij die spreekbeurt van jullie ook willen opsturen ´Roode Loper´?

Wellicht is het een idee om de spreekbeurt in 3 delen te doen.

 

- Omdat het een "SPREEK"beurt blijft eerst wat vertellen aan de hand van wat sheets :P

- Dan een kort filmpje :thumbup:

- Tot slot het leukste gedeelte: praktijk? :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tijdje terug is er ook een oproep gedaan op dit forum voor mensen die zich beschikbaar stelden voor bioschat. Dit is speciaal voor het onderwijs in leven geroepen, en goed bruikbaar bij een spreekbeurt. Inmiddels is er een klein team van begeleiders, die in heel Nederland ingezet kunnen worden. Hierbij gaat de klas in groepjes met een begeleider mee op GPS-jacht. Dit gaat dan gewoon in de stad, en het complete regelgedeelte ligt bij de redactie (hoef je dus geen toestemming te vragen bij de gemeente, dat doen wij.) De kinderen gaan hierbij op zoek naar een speciale cache, die daar alleen komt te liggen tijdens de excursie, (dus geen uithaal van een bestaande cache). Per kind zit er in die cache ook een aardigheidje. Als je als docent dit wilt zijn in het voortgezet onderwijs de kosten een euro per leerling. Dit is voor het aardigheidje, reiskosten en regelkosten. Hier wordt dus geen winst op gemaakt. Voor leerlingen van de basisschool is het tarief 80 eurocent per leerling. Voor ouders/kinderen met een spreekbeurt, neem even contact op via de mail: biolerares@hotmail.com met als onderwerp: bioschat spreekbeurt.

 

groeten team Biolerares en Merkava, orginisators van bioschat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn ervaring met spreekbeurten op de basisschool is dat de kinderen zelf als ze weten waar ze mee bezig zijn en zelfstandig kunnen geocachen, ze dit ook goed uit kunnen leggen aan hun klasgenootjes. Een goede juf of meester ziet bijv. aan het enthousiasme van het kind of het de spreekbeurt zelf heeft geschreven of niet. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo onze dochter sammie1990 heeft vandaag en presentatie over geocaching,die zij op haar school gaat laten zien.

hij is gemaakt in powerpoint en ziet er gaaf uit ben benieuwd wat haar punten worden!

 

groetjes inkesa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...