Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Punten en komma's worden automatisch zo veranderd zoals GCTool wenst. Wellicht is het een idee de nieuwste .NET framework te installeren. Dat kan hiervandaan.

Geplaatst (bewerkt)

Het lijkt inderdaad aan de landen instelling te liggen. Ik heb een decimale punt ingesteld ipv komma omdat dat beter werkt met het numerieke veld op het toestenbord en invoer bij Ozie en/ of GSAK.

Indien bij GCtools slechts de graden worden ingevuld gaat het goed. zodra er vb een 1 in het minuten veld komt gaat het al fout. Er is iets niet goed met het verwerken van die input.

Ik heb de landeninstelling nu (tijdelijk) teruggezet en GCTools doet wat ervan verwacht wordt.

Toch blijf ik van mening dat GCtools deze (afwijkende) instelling moet kunnen opvangen, te meer omdat het veld zelf terugkomt met een . (punt)

PS de .net gaf geen verbetering (was al aanwezig)

bewerkt door Goofy
Geplaatst
En nu maar hopen dat GPSgek een US toetsenbord compatible versie maakt!

Gpsgek begrijpt de clou helemaal :thumbup::dribble:

Even een ander vraagje, gaat de tekst en cijfer-invoer/omzetting wel goed?

Geplaatst (bewerkt)

Als je toch andere versies gaat maken; komt er ook nog een Commodore 64 versie uit ? :dribble:

Als je een PDA versie maakt is het wellicht handig om een interface te maken naar TomTom zodat ik de coordinaten niet dubbel hoef in te tikken. Misschien samenwerking met de bruine beertjes?

Dit tool is echt een toppertje Tijn! Ik vind natuurlijk vooral de layout erg doordacht. :thumbup::dribble:

Groetjes,

BP

bewerkt door Boswijk Posse
Geplaatst

Ik ben een beetje lui dus heb niet het hele draadje terug gelezen. Volgens mij stond het namelijk al op het ToDo-lijstje: Bij ROT13 de rotatie aanpasbaar maken.

En wat ik nog niet heb gehoord: Zou de Mapsource notatie ook invulbaar/plakbaar kunnen worden? Dat scheelt tikwerk.

Geplaatst (bewerkt)

Kleine update nav problemen US-keyboard instellingen. De software nam automatisch de regionale instellingen van de pc over. Die maffe amerikanen gebruiken punten en komma's anders, en zodoende ging het fout. Gelukkig kun je bepaalde zaken ook opdrukken... :thumbup::dribble::yes:

Versie 1.3.2... Download

GCTool 1.3.2 (17 januari 2007)

* Bugfix us-US keyboard

Gaarne verneem ik of het probleem bij iedereen opgelost is...

Ik ben een beetje lui dus heb niet het hele draadje terug gelezen. Volgens mij stond het namelijk al op het ToDo-lijstje: Bij ROT13 de rotatie aanpasbaar maken.

En wat ik nog niet heb gehoord: Zou de Mapsource notatie ook invulbaar/plakbaar kunnen worden? Dat scheelt tikwerk.

Beide suggesties heb ik nog niet eerder gehoord, ze komen op de todo-list. Dank! :dribble:

bewerkt door gpsgek
Geplaatst
Fantastisch, hij loopt als een zonnetje op mijn US ingesteld toetsenbord!

Martijn bedankt.

:crybaby:

Geplaatst

Het wordt steeds mooier, Martijn! :crybaby:

Alleen heb ik soms problemen bij het opnieuw downloaden van de nieuwste versie.

Eerst moet dan de vorige versie weg en dat levert soms wat rare technische kreten van mijn pc-tje op.

Is het mogelijk, dat je een veilige/gemakkelijke uninstall-mogelijkheid biedt? :)

Geplaatst

Eerst moet dan de vorige versie weg en dat levert soms wat rare technische kreten van mijn pc-tje op.

Is het mogelijk, dat je een veilige/gemakkelijke uninstall-mogelijkheid biedt? :)

Als je gaat naar je "configuratiescherm", dan kijkt bij "software" staat daar GCTool netjes in het lijstje. Je kunt hem daar 'netjes' verwijderen. Ik zal eens bekijken of dat ook automatisch kan, bij het installeren van een nieuwere versie.

Geplaatst

Als je gaat naar je "configuratiescherm", dan kijkt bij "software" staat daar GCTool netjes in het lijstje. Je kunt hem daar 'netjes' verwijderen. Ik zal eens bekijken of dat ook automatisch kan, bij het installeren van een nieuwere versie.

Dat heb ik inderdaad via het "configuratiescherm" gedaan.

En daar kreeg ik dus kreten voor de neus die ik, simpele gebruiker, niet begrijp. Ik hoop dan op zo'n moment dat er geen erge dingen gebeuren. Vandaar mijn vraag.

Geplaatst

Dat heb ik inderdaad via het "configuratiescherm" gedaan.

En daar kreeg ik dus kreten voor de neus die ik, simpele gebruiker, niet begrijp. Ik hoop dan op zo'n moment dat er geen erge dingen gebeuren. Vandaar mijn vraag.

Hmmmm, zou je eens een screenshotje van deze "kreten" willen maken? Ik ben wel benieuwd wat voor oer-geluiden jouw pc laat horen die mijn pc niet meer kent... ;)

Geplaatst
...

Hmmmm, zou je eens een screenshotje van deze "kreten" willen maken? Ik ben wel benieuwd wat voor oer-geluiden jouw pc laat horen die mijn pc niet meer kent... :)

Zul je altijd zien.

Heb hem net weer verwijderd als test en dat ging probleemloos zonder meldingen en zo.

Ik denk dat de vorige meldingen kwamen, omdat ik eerst gewoon met de hand het een en ander had verwijderd, dus via windows verkenner.

Toen ik dus via het configuratiescherm verder ging, klopte het een en ander niet meer, denk ik. :crybaby:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...