Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
<Magellan, kano>(blijft netjes drijven, met het antenne-deel net boven water)

Helaas gaat een Etrex met batterijen snel richting bodem. Altijd dubbel vastzetten dus.

Gast PaddlingPenguin
Geplaatst

Als redelijk fanatiek kajakvaarder vooral op het zoute sop, hebben vaarders in mijn omgeving al 2 GPS'en 'verdronken' door 'innig' contact met het zoute water :huh::lamo: (ondanks het feit dat de fabrikant zegt dat dit niet kan).... Ook marifoons, telefoons en fototoestellen blijken hier last van hebben - dus.. mijn Explorist 500 gaat gewoon in een aquapac met een silica gel zakje erbij (als je sushi maakt dan hou je de silica gel over - uit het pakketje met de zeewier bladeren!!!) :thumbup:

Groetjes

:lamo:

PaddlingPenguin

Hoewel: al die kanoers stoppen de Magellan in een doorzichtige waterdichte zak.

Dan zal ik wel anders zijn dan de rest, maar die Magellan van mij gaat gewoon zo mee in de kano hoor.

Geen probleem. :blush: Heeft zelfs al eens overboord gelegen (blijft netjes drijven, met het antenne-deel net boven water)

Ook op de fiets al behoorlijk dikke buien overheen gehad. Er komt echt geen spettertje binnen.

Geplaatst (bewerkt)
Het gaat erom met welke Gps je het gedetaileerdst kunt werken. Wij zien graag bospaadjes en kleine wandelpaadjes op de Gps. Is Mapsend hier beter of Mapsource ???. Of is dit gewoon niet te bepalen?.

Ik denk dat je daar weinig verschillen zult vinden. Ik kan me niet voorstellen dat eer meerdere bedrijven zijn die onafhankelijk van elkaar het veld in gaan om alle kaarten in te meten. Ze betrekken hun data uiteindelijk allemaal uit dezelfde bron.... iets wat dicht bij het kadaster o.i.d. staat.

Als ik met mijn Magelan eXplorist het veld in ga dan zie ik ook wandel en ruiter padden in de bossen.

Ik heb eigenlijk nog geen situaties gehad waarin mijn GPSr (of eigenlijk het kaartmateriaal van Magellan) te kort is geschoten. Behalve dan op Tenerife, daar moest ik het doen met de gewone wegen.

Wil je daar dan ook je GPS als routeplanner gebruiken of alleen als GPS met kaarten erop?

In het eerste geval heb je voor een Garmin namelijk twee software pakketten nodig: TopoNL en City Navigator. Voor de Magellan weet ik het niet.

Op de Magellan eXplorist 210 heb je aan het standaard software pakket voldoende. Sterker nog... je kan de route op de GPSr laten berekenen. Turn-by-turn of in een rechte lijn, net wat je wilt.

Projecties zijn, beperkt mogelijk. Je kan vanuit je huidige positie een 'crosshair' over de kaart heen sturen. Je kijgt dan de afstand in meters en de richting in graden te zien in een kader. Vervolgens kan je het juiste punt zoeken en er een waypoint van maken.

Het is dus wel mogelijk, maar NIET door het gewoon intoetsen van afstand en hoek.

bewerkt door franka en pim
Geplaatst
knip

Als ik met mijn Magelan eXplorist het veld in ga dan zie ik ook wandel en ruiter padden in de bossen.

knip

Welke software gebruik je dan voor je Magellan? Als ik in Directroute kijk zie ik geen bospaadjes oid. Op een enkele uitzondering daargelaten.

Ik gebruik trouwens een Magellan Meridian Gold, maar de Directroute software daarvoor is hetzelfde.

Jan

Geplaatst

"MapSend DirectRoute 2.0 - Europe"

Spaarnwoude en Groendaalse bos ging perfect.

Vooraal over Spaarnwoude (Houtrak) verbaasde ik me dat ik naast de voetpaden ook de ruiterpaden kon zien.

Om welke omgeving gaat het bij jou waar je je twijfels bij hebt?

Geplaatst

In verband met de onzekere leverdatum van Topo NL van Magellan is de vuurvos vandaag van zijn geloof gevallen door een 60CSx met Topo NL aan te schaffen. Dat wordt heel wat lezen de komende dagen :thumbsup:

Geplaatst
In verband met de onzekere leverdatum van Topo NL van Magellan is de vuurvos vandaag van zijn geloof gevallen door een 60CSx met Topo NL aan te schaffen. Dat wordt heel wat lezen de komende dagen :D

De wonderen zijn de wereld nog niet uit ;);) .

Veel succes met het lezen en veel plezier met het nieuwe speeltje :thumbsup: .

Geplaatst

Kwa topo kaarten zul je altijd hebben dat sommige paadjes niet op de kaart staan, en andersom, dat er paadjes op je kaart staan terwijl je twijfelt of er recentelijk nog wel iemand op dat paadje geweest is. Ik denk dat wanneer Magellan met topo kaarten komt, hetzelfde het geval zal zijn.

Laatst nog wel een apart verschil ontdekt: Op de topo NL kaarten staat een stukje Duitsland, daarop stond een paadje aangegeven in Duitsland, terwijl de topo Duitsland kaart op ditzelfde stukje dit paadje niet vermeld. Dat blijf je denk ik altijd wel houden, dat er informatie niet op alle kleine details klopt.

Mijn referentiekader in deze is trouwens een Garmin Csx60 (gekocht na met veel plezier gebruik gemaakt te hebben van een Garmin Legend, tja, je blijft toch bij een merk hangen als het goed bevalt, en dat geldt meestal ook wel voor Magellan gebruikers :thumbsup:).

Geplaatst
"MapSend DirectRoute 2.0 - Europe"

Spaarnwoude en Groendaalse bos ging perfect.

Vooraal over Spaarnwoude (Houtrak) verbaasde ik me dat ik naast de voetpaden ook de ruiterpaden kon zien.

Om welke omgeving gaat het bij jou waar je je twijfels bij hebt?

Zo'n beetje heel Directroute. Er staan echt maar enkele paadjes op. Een 'gewone' veldweg tel ik niet mee.

Kijk maar eens naar een Topo kaart in een Garmin

Jan

Geplaatst
(....je blijft toch bij een merk hangen als het goed bevalt, en dat geldt meestal ook wel voor Magellan gebruikers :D).

We zullen zien. Als ik meer dan 250 euro had over gehad voor een GPSr, was het ook een Map60CSx geworden. :thumbsup:

In verband met de onzekere leverdatum van Topo NL van Magellan is de vuurvos vandaag van zijn geloof gevallen door een 60CSx met Topo NL aan te schaffen. Dat wordt heel wat lezen de komende dagen ;)

Je kon niet meer wachten tot 1 januari? Hahahaha.

Gefeliciteerd met je aankoop. Heel veel plezier er van!!

Geplaatst
Je kon niet meer wachten tot 1 januari? Hahahaha.

Gefeliciteerd met je aankoop. Heel veel plezier er van!!

Dank je wel :D Maarehhh je slaat de spijker wel zo'n beetje op de kop. Vooral toen de verkoper vanochtend de GPS op de balie legde en er vrij snel 10 balkjes zichtbaar waren en binnen no time de paadjes zichtbaar werden ;)

De Magellan Sportrak hou ik er wel naast, is ook een geweldig apparaat, zeker voor de wat kortere caches :thumbsup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...