Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben begonnen om de cache Distance en Degrees te gaan zoeken.

Maar ik kom er niet uit.. misschien wil iemand me op weg helpen?

Ik heb het genoemde paneel gevonden en de telling gemaakt.

Dat zou dan het referentiewaypoint moeten zijn...

Dan zegt de beschrijving

<knip>

Het eerste plaatje kun je vinden door naar de positie te gaan waar je middels een peiling op 355 meter van het REFERENTIEwaypoint staat. De peilhoek van die positie naar het REFERENTIEwaypoint moet 29 graden zijn. Op de hoek van dit kruispunt staat een eikenboom waar je aan de achterkant het eerste plaatje op kniehoogte kunt vinden

</knip>

Als ik op mijn gps of in Ozi een peiling maak kom ik op een coordinaat waar ik geen plaatje/kruising of eik kan vinden.

Ik doe volgens mij iets fout met die peiling, maar ik heb geen idee wat.

Misschien kan iemand me dit eenvoudig uitleggen?

groet,

Paulbo

Geplaatst

Moeilijk om je vraag te beantwoorden, omdat ik niet weet wat je precies gedaan hebt, waardoor je verkeerd uitkomt. Als ik goed lees en wellicht heb je daar een fout gemaakt, moet het volgende punt met het plaatje op 355 meter liggen van het punt waar je begint. Vanaf het punt bij het plaatje ligt je referentiepunt op 29 graden. Als je dus gekozen hebt om een projectie te maken vanaf de referentiepunt van 355 meter en 29 graden, kom je dus verkeerd uit. De 29 graden moeten gekozen worden vanaf het punt van het plaatje en niet vanaf het referentiepunt ( als ik het goed lees ! :) ) Als ik het goed doe, dan moet je naar mijn idee kiezen voor een peiling van 355 meter en 209 graden vanaf je referentiepunt.

Hopenlijk geen hard feelings als ik het mis heb :beerchug:

Geplaatst

Klopt. wat ik ooit gedaan heb is 355 meter weg lopen van het referentie punt en dan je graden in de gaten houden hoeveel je er van af bent, je staat dan vanzelf op het goede punt. Het is moeilijk om het op deze manier te denken. hihi maar daarvoor is ook deze cache gemaakt. anders denken dan normaal. (denk spiegelbeeld)

groeten van erik.

Geplaatst
Moeilijk om je vraag te beantwoorden, omdat ik niet weet wat je precies gedaan hebt, waardoor je verkeerd uitkomt. Als ik goed lees en wellicht heb je daar een fout gemaakt, moet het volgende punt met het plaatje op 355 meter liggen van het punt waar je begint. Vanaf het punt bij het plaatje ligt je referentiepunt op 29 graden. Als je dus gekozen hebt om een projectie te maken vanaf de referentiepunt van 355 meter en 29 graden, kom je dus verkeerd uit. De 29 graden moeten gekozen worden vanaf het punt van het plaatje en niet vanaf het referentiepunt ( als ik het goed lees ! :) ) Als ik het goed doe, dan moet je naar mijn idee kiezen voor een peiling van 355 meter en 209 graden vanaf je referentiepunt.

Hopenlijk geen hard feelings als ik het mis heb :beerchug:

Dat is ook hoe ik het lees. En dan denk ik dat er genoeg is gezegd over de cache. Kan niet de bedoeling zijn dat we hier in het forum caches oplossen. En van de leggers weet ik dat ze je best op weg helpen als je in nood zit.

Geplaatst

Leuk voor de maker van de cache, deze uitleg. Doe er ook nog even de eindcoords bij. :)

Als je er vragen over hebt, is de vrager echt niet te beroerd om te helpen, dat weet ik zeker. Of vraag het anders even een cacher persoonlijk, maar toch niet op het forum.

Spirit

Geplaatst
[Dat is ook hoe ik het lees. En dan denk ik dat er genoeg is gezegd over de cache. Kan niet de bedoeling zijn dat we hier in het forum caches oplossen. En van de leggers weet ik dat ze je best op weg helpen als je in nood zit.

Daarom heb ik hier expres nog geen coordinaten doorgegeven en zo.

Wil niet de pret voor iedereen bederven.

Het antwoord van Geo Hopper heeft me ontzettend geholpen. (Thanx amigo!) :)

Ik had de legger van de cache namelijk gevraagd om hulp.

En met zijn antwoord kon ik helemaal niks, dat stuurde me volledig het bos in.

Ik heb hem nog om opheldering gevraagd, maar die reaktie moet ik hopelijk nog krijgen.

Nu met de oplossing van Geo hopper kom ik op een E-coordinaat xx 21.xxx

terwijl de cache legger (vergissen is menselijk) mij door had gegeven xx 22.xxx

Dus u begrijpt mijn frustratie na wat kilometers over vochtige ruiterpaden te hebben gesjokt?

Geplaatst (bewerkt)
Ik ben begonnen om de cache Distance en Degrees te gaan zoeken.

Maar ik kom er niet uit.. misschien wil iemand me op weg helpen?

Ik heb het genoemde paneel gevonden en de telling gemaakt.

Dat zou dan het referentiewaypoint moeten zijn...

Dan zegt de beschrijving

Het eerste plaatje kun je vinden door naar de positie te gaan waar je middels een peiling op 355 meter van het REFERENTIEwaypoint staat. De peilhoek van die positie naar het REFERENTIEwaypoint moet 29 graden zijn. Op de hoek van dit kruispunt staat een eikenboom waar je aan de achterkant het eerste plaatje op kniehoogte kunt vinden

Als ik op mijn gps of in Ozi een peiling maak kom ik op een coordinaat waar ik geen plaatje/kruising of eik kan vinden.

Ik doe volgens mij iets fout met die peiling, maar ik heb geen idee wat.

Misschien kan iemand me dit eenvoudig uitleggen?

groet,

Paulbo

Ik ken de cache in het geheel niet, maar zou deze zin de clou kunnen bevatten?

De peilhoek van die positie naar het REFERENTIEwaypoint moet 29 graden zijn.

Kijk goed naar HOE het er staat!

bewerkt door Peetee
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...