Spring naar bijdragen

kopie software


cachspruit

Aanbevolen berichten

Over in hoeverre bovenvermelde manieren er in slagen om een copie te maken, kan ik de volgende observatie vermelden.

Met een officieele Vlaamse versie geïnstalleerd lukt het om een copie van de Waalse versie te gebruiken zonder dat zich direct problemen openbaarden. De testopstellling was dusdanig dat niet kon worden nagegaan of ook de installatie van de software vanaf de copie vlekkeloos verloopt. In ieder geval kunnen dus vanaf de kopie de kaarten gebruikt worden.

Het blijkt, in tegenstelling tot wat eerder is vermeld, dat de kaarten gewoon normaal online naar een Nederlands adres besteld kunnen worden. Je krijgt zelfs een papiertje erbij om je langs alle voetangels en klemmen van de internationale betalingswijze te loodsen.

En echt, voor een paar tientjes die kaarten in huis halen is niet echt duur. En ja, die software... OK, we zijn met Ozi dan ook wel goed verwend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Na gesproken te hebben op het event over hoe de kaarten op de Belgische stafkaarten CD's staan, was mijn nieuwsgierigheid gewekt.

Je moet diep de disk in duiken om de kaarten te vinden; meer dan 8 directories diep (wat een copieerbelemmering is).

Ik heb een filemonitor aangezet en wat met het NGI programma gedaan. En ja, er zijn kaartsnippers in gebruik die worden opgezocht aan de hand van een index file in xml-format en ijkdata wordt gehaald uit een bij iedere picturefile aanwezige inf-file, ook in xml.

Er is ook voor ieder beeld een lwf-file aanwezig: een erkend simpel en bekend format voor ijkgegevens. Dat zou impliceren dat oorspronkelijk de kaarten in TIFF of GeoTIFF hebben bestaan. De inf-files zijn dus - kwa bedoeling - vergelijkbaar met de map-files zoals Ozi ze gebruikt.

De pictures zelf staan in iets dat CRY heet. Het openen van de file en bekijken door de hexadecimale bril (dan zie je de bitpatronen) leverde direct info op: ik had zo'n begin en eind eerder gezien. Het binair bekijken van een PNG beeldfile maakte direct de overeenkomst duidelijk en een verdere raadpleging van de PNG-standaard bevestigt het: het is in principe een PNG-type file. Misschien met versluiteling.

Even snel de eerste bytes in de file (CRY) veranderen naar PNG zodat zo op het eerste gezicht een valide header ontstond mocht niet baten: 'geen png' zegt de vieuwer.

Maar: zou dat CRY niet een neefje zijn van BRY dat gebruikt wordt voor de Franse kaarten? En waarvoor een converter bestaat?

Zou iemand dat kunnen uitproberen.? Of iemand kan mij zo'n Franse file opzenden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het liet me toch niet los en toen ik las dat diverse Belgen met veel inzet screendumps aan elkaar gingen lassen heb ik na de koffie Piet Vogelaar maar eens uit zijn huiselijke omgeving (en niet van de pot) gerukt. Die begon gelijk opgewonden te fladderen en ik zag hem denken: zo iets als bij onze Oosterburen moet toch mogelijk zijn? En hij riep "NOeGPS"

 

Snel eens gekeken of ook de IGN software eenzelfde zwakke plek zou vertonen en jawel. Ook hier een mogelijkheid tot een printpreview.

 

Gelijk werd de file-monitor aangezet en gekeken wat er op de harddisk werd uitgespookt tijdens het maken van de preview. En ja hoor: in windows/temp/ wordt een file IM_nummer.png gemaakt. Maar nadat het beeld op de monitor geplaatst is wordt die file ge-deleet. Ik zie geen verband tussen Lambert coords en nummer. Willekeurig nummer?

Geen probleem dat deleten: uit de Norton bewaar-prullepak terughalen die file. Zoeken naar IM*.png en hij duikt weer te voorschijn.

 

Nu nog de truc: aansluitende pseudo-A4-tjes zien te pseudo-printen :-)

Nog even ter verduidelijking: met screendumps zit je met: is 1 kaartpixel wel echt 1 beeldpixel? Hoe het met schaling, vergroting enz. zit heb ik nog niet bekeken maar ik zie wel alle kaartpixels goed in de geroofde .png file!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal nieuw hier......

 

En ik zoek me daarom waarschijnlijk ook suf naar een stel kabouters, zelfs met m'n GPS kan ik ze niet vinden.

Ben me suf aan het knippen en plakken om kaartmateriaal te maken voor mijn nieuwe speeltje (OziExplorerCE en de rest).

Nu kom ik via de PocketPC-Club bij jullie forum, daar las ik over een kabouter(s). Ben toen aan het zoeken gegaan, maar nu

loop ik toch echt vast.....jammer :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, naar het schijnt zijn de door jou omschreven CD's ietwat illegaal en mogen niet besproken of verhandeld worden op de diverse Fora.

Je schrijft over de pocketPC-club.

Waarom dan geen contakt zoeken met de "PDA-man" van PPC-club?

 

GRTZ

 

Kruimeldief :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beste manier om vanachter je buro en computer achter een Kabouter aan te gaan is: ga eens kijken in de newsgroup nl.hobby.geocaching.

(ook te bereiken via Google: http://groups.google.nl/groups?hl=nl&lr=&i...obby.geocaching )

Daar heeft men het er over. En zie eens wie daar blijk geeft van bezit van die kaarten. Email die persoon. Wie weet heeft die wel zin in een goede padvindersdaad.

 

Of: trek de natuur in op zoek naar geocaches. Soms zitten ze daar in (echte schatzoekerij dus!).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Professor,

 

Ook U bedankt voor deze welkome hint, echter ik heb goed nieuws. Blijkt dat

er een opperkabouter in onze achtertuin een residentie heeft. Ik heb hem/haar

gesproken en zij/hij wil me graag helpen.

 

Daarbij ben ik van het type “Voor wat hoort wat”, heb de indruk dat kabouters dit

waarderen. :beerchug:

 

Ik hou van kabouters, ze bestaan dus echt..... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn achtertuin ware het niet dat de autoweg er nog tussen zit hehhehhehhe.....

Heb een de foto al genoeg, kan hem bijna zonder GPS wel vinden (zeker met dit mooie weer).

 

Maar dat brengt me gelijk op het volgende, kan iemand mij vertellen (uitleggen) hoe ik een

event in OziExplorerCE aan kan maken (niet met de functie Create WP at Position, want dat ken ik al)

Neem toch aan dat het mogelijk is de coordinaten van een cach in te voeren :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
zo lang de software bedrijfen van die belachelijke prijsen vragen ontkom je er niet

aan dat mensen software gaan kopieeren

 

laten we nu eens eerlijk zijn iedereen heeft wel eens een kopietje gemaakt

kopieeren van boeken / taps/ films

 

dus iemand die roept dat het illegaal is en niet mag en dat het verboden is

heeft volgens mij een pak boter op zijn hoofd van hier tot rome.

 

mvg spruit

Hi,

 

Your Right! :cry:

 

Mogelijk dat de personen die het hardst gillen de meeste illegale kopieen thuis in de kast hebben staan. :eek:

 

 

SY Etienne :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...