Spring naar bijdragen

kopie software


cachspruit

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Alles is te branden. Goede copieen maken is een andere zaak. Bedoel je dat?

Waar het om gaat is de combinatie van Soft en Hardware.

 

Bitcopies maken, waarbij alle beveiligingen worden meegenomen lukt mij het best met Clone CD. De branders van LiteOn en de CD/DVD spelers van Pioneer zijn in deze een gouden combinatie.

 

Zie ook hiervoor de site van CloneCD.

 

Overzicht schrijvers

 

Even wat dat data/backup branden of een Image maken doe ik met NERO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kopie van legaal verkregen software voor eigen gebruik is volledig legaal. Het verspreiden van die kopieen dus niet. Het lijkt mij zeer verstandig om deze cd's voor eigen gebruik te back-uppen.

 

Een programma dat echt alles back-upt is Alcohol 120%

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

In ieder geval voor onze Belgische vrienden en iedereen die een officieële onlangs verschenen CD met de Belgische topo-kaarten heeft gekocht bij de Topografische Dienst van België (zie in dit draadje):

het lukt niet om zomaar een backup te maken. De disk is beschermd.

Op eenzelfde manier als met veel spelletjes-disks het geval is.

Ik kan hetvolgende recept geven als men een backup voor eigen gebruik wil maken.

 

copieer met Clone CD via het AWS (2.51) profiel en je brander moet EFM kunnen doen.

Of die dat kan zie je in het lijstje op

http://elby.ch/english/products/clone_cd/w.../writers/a.html

 

heb je een wat oudere brander dan zijn er nog wat trucs mogelijk om het toch te doen.

SafeDisc v2.070.030 kan helpen.

http://home.wanadoo.nl/gamecopyfreak/conte.../copytools.html

Bovenstaande link heeft aan diverse mensen de goede oplossing bezorgd.

Kijk bij de safedisc 2 beveiliging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmmm,

 

Ik heb zelf geen Belgische stafkaarten om dit te proberen. Hoe heb je het geprobeerd? CD->CD CD->HDU->CD en met welke instellingen?

 

Normaal gesproken kan dit pakket zonder problemen 1:1 kopieeren. Je moet hem dan echt als cd-copy aangeven. Tot nu toe ben ik geen beveiliging tegengekomen die mij tegenhield om met dit pakket een persoonlijke back-up te maken. Zoals ze zelf ook zeggen: Bypass all the latest "unbreakable" protections using Alcohol Software's state of the art burning and emulation process!

 

Misschien moet de uitgever van de Belgische stafkaarten maar een met Microsoft en Sony gaan praten :lol:

 

9 Maart is er trouwens een nieuwe trialversie uitgekomen, heb je die al geprobeerd?

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is verstandig om het hele draadje door te lezen voordat je een reactie plaatst. Dus, zoals eerder vermeldt:

 

Volgens de Nederlandse wetgeving is het toegestaan om kopieen voor eigen gebruik te maken.

 

Als je net voor honderden euro's aan software hebt gekocht op een (toch niet zo krasvast) CD-tje lijkt het mij logisch om daar een veiligheidskopie van te maken. Dat doe ik tenminste wel.

 

Daarnaast worden de forumregels, zeker met betrekking tot illegale software, strikt toegepast. Illegale software aanbieden is strikt verboden. Maar daar gaat dit draadje niet over.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk zijn wij tegen illegale software. En dat niet alleen: we zijn tegen alles dat illegaal is. Per definitie zou ik haast zeggen want het is hier een openbaar gebeuren.

Het is hier nog niet onwettig om te spreken e.d. over manieren om copieerbeveiliging te omzeilen. In de USA, the land of the Free and Brave - daar is dat strafbaar met veel jaren gevangenisstraf! Dat noemen ze DMCA.

Zodoende zijn cryptografische onderzoeken en zeker publicaties van resultaten in de USA niet meer mogelijk. Deze tak van wetenschap moet dus buiten de USA worden beoefend. Net zoals vele onderzoeken over genen-technologie ook in wetteloze 3-de wereldlanden worden gedaan.

Maar zolang we maar bij al onze tips schrijven 'als men voor eigen gebruik een copie moet vervaardigen' oid. want dat is momenteel wettelijk nog toegestaan hier in Nederland. Dat zal wel veranderen vanwege de afnemende winsten van de platenmaatschappijen. Zo gaat dat in een normaal kapitalistisch systeem: alles heeft economische waarde.

 

Als je die houding dubbelhartig vindt; ja, dat is zo maar net zoals de dubbelhartigheid die je gisteren op de TV kon zien in een debat over onze Koningin ('tuurlijk, het ging alleen over het doen en laten van haar personeel). Een hele regering die zich verlaagd tot hoflakei. Je gaat je afvragen wat er in de dossiers van hun staat die de koningin natuurlijk ook (uit landsbelang) heeft opgevraagd. Zulke gedienstigheid aan het Oranje Huis.! Maar de Koningin zal het nu wel goed vinden dat Balkenende premier wordt. Aan die man heeft ze wat; hij heeft de lakmoesproef doorstaan; als het zuur wordt kleurt die oranje.

Ik ben voor een demonstratie te Goejanverwellesluis!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo lang de software bedrijfen van die belachelijke prijsen vragen ontkom je er niet

aan dat mensen software gaan kopieeren

 

laten we nu eens eerlijk zijn iedereen heeft wel eens een kopietje gemaakt

kopieeren van boeken / taps/ films

 

dus iemand die roept dat het illegaal is en niet mag en dat het verboden is

heeft volgens mij een pak boter op zijn hoofd van hier tot rome.

 

mvg spruit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...