Spring naar bijdragen

CacheNav vraag


Bert-Ernie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een vraag over het programma CacheNav. Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst wezen geocachen met dit programma icm CacheMat. Deze combinatie werkt prima maar ik vond het onduidelijk welke kant ik opmoest omdat het compas de hele tijd ronddraaide. Het noorden bleef niet bovenaan staan. GRaag zou ik willen weten hoe ik in dit programma altijd het noorden naar boven kan laten wijzen. Ook zou ik graag willen weten wat de optie " use the Magnetic North inhoud. Helaas kan ik de antwoorden op de site niet vinden.

 

Ook kan ik de CacheNav specifiek instellen maar gezien het feit dat mijn technische Engels niet zo best is hoop ik dat iemand van jullie me uitleg kan geven wat de volgende termen inhouden:

1 Bearing

2 EPE

3 HEPE

4 MagVar

5 PDOP

 

Wat ik graag zou willen is dat het programma dmv de pijl aangeeft welke kant ik opmoet en hoeveel meter ik nog moet wandelen.

 

Kan iemand me helpen?

 

Thanks!

bewerkt door Bert-Ernie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo had hetzelfde probleem, heb toen de kompasfunctie van de gps uitgezet.

Nu moet je wel bewegen om de naald de (goeie)cache richting aan te laten wijzen.

port 1 4800

coord hdd mm.mmm

v stay on when connected

v use magnetic north

v show heading on compass

bewerkt door jootie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Hallo had hetzelfde probleem, heb toen de kompasfunctie van de gps uitgezet.

Nu moet je wel bewegen om de naald de (goeie)cache richting aan te laten wijzen.

port 1 4800

coord hdd mm.mmm

v stay on when connected

v use magnetic north

v show heading on compass

 

 

Ik heb cachemate ook aangeschaft.. en ik krijg heel cachnav niet aan de praat...

Heeft er iemand ervaring met cachenav op een hpipiq 6515d

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Hallo had hetzelfde probleem, heb toen de kompasfunctie van de gps uitgezet.

Nu moet je wel bewegen om de naald de (goeie)cache richting aan te laten wijzen.

port 1 4800

coord hdd mm.mmm

v stay on when connected

v use magnetic north

v show heading on compass

 

 

Ik heb cachemate ook aangeschaft.. en ik krijg heel cachnav niet aan de praat...

Heeft er iemand ervaring met cachenav op een hpipaq 6515d

 

topicschop

 

iemand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

sinds kort heb ik ook CacheMate draaien op HTC p3300, bijna alles werkt alleen krijg ik mijn gps niet aan de praat, TT doet het wel, Beelinegps doet het ook.

ik krijg steeds de melding "Connection to GPS receiver lost" volgens mij heb ik alles goed gezet.

wie kan me helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sinds kort heb ik ook CacheMate draaien op HTC p3300, bijna alles werkt alleen krijg ik mijn gps niet aan de praat, TT doet het wel, Beelinegps doet het ook.

ik krijg steeds de melding "Connection to GPS receiver lost" volgens mij heb ik alles goed gezet.

wie kan me helpen

 

Ik heb (of had) cacheNav aan de praat gekregen.. Wat ik gedaan heb is een trial erop gezet van Navio (geloof ik) en daar de juiste GPS instellingen gehaald

 

Je PDA heeft wellicht een interne GPSmodule die aangesproken wordt via een port (die de naam COM1 t/m COM9 heeft (soms zelfs meer.. Het ligt er aan wat er allemaal ingebouwd is / kan worden

 

Zoek uit (hoe dan ook) wat de (com)port is waarmee je pda met de gps communiceert

 

dat heb ik dus gedaan door een trial van andere sw te instaleren (waar je _veel_ meer voor moest betalen) maar die wel direct werkt en daar de settings uit gesloopt

 

vervolgens zoek je uit (en dat kan ook met trial en error) welke baud-rate je gps ontvanger gebruikt om te communiceren.. (als die verkeerd staat timed je GPS OF je pda steeds uit) (was dat een nederlandse zin? geen idee...)

 

Als je die twee gegevens hebt dan ben je Home Free

 

ik heb even gekeken en ik moet eigenlijk cachenav weer instaleren want hij is kwijt.. ik kan je niet veel verder helpen dan dat.. Maar met deze tips moet je er komen..

 

Laat even weten of het gelukt is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sinds kort heb ik ook CacheMate draaien op HTC p3300, bijna alles werkt alleen krijg ik mijn gps niet aan de praat, TT doet het wel, Beelinegps doet het ook.

ik krijg steeds de melding "Connection to GPS receiver lost" volgens mij heb ik alles goed gezet.

wie kan me helpen

 

Ik heb (of had) cacheNav aan de praat gekregen.. Wat ik gedaan heb is een trial erop gezet van Navio (geloof ik) en daar de juiste GPS instellingen gehaald

 

Je PDA heeft wellicht een interne GPSmodule die aangesproken wordt via een port (die de naam COM1 t/m COM9 heeft (soms zelfs meer.. Het ligt er aan wat er allemaal ingebouwd is / kan worden

 

Zoek uit (hoe dan ook) wat de (com)port is waarmee je pda met de gps communiceert

 

dat heb ik dus gedaan door een trial van andere sw te instaleren (waar je _veel_ meer voor moest betalen) maar die wel direct werkt en daar de settings uit gesloopt

 

vervolgens zoek je uit (en dat kan ook met trial en error) welke baud-rate je gps ontvanger gebruikt om te communiceren.. (als die verkeerd staat timed je GPS OF je pda steeds uit) (was dat een nederlandse zin? geen idee...)

 

Als je die twee gegevens hebt dan ben je Home Free

 

ik heb even gekeken en ik moet eigenlijk cachenav weer instaleren want hij is kwijt.. ik kan je niet veel verder helpen dan dat.. Maar met deze tips moet je er komen..

 

Laat even weten of het gelukt is

 

bedankt voor de reactie, HTC p3300 heeft een interne GPS op com poort 4 met baudrate 4800.

zo staat hij ook ingesteld in Cache Mate.

maare CacheNav, moet je die dan ook afzonderlijk kunnen op roepen om instellingen te veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sinds kort heb ik ook CacheMate draaien op HTC p3300, bijna alles werkt alleen krijg ik mijn gps niet aan de praat, TT doet het wel, Beelinegps doet het ook.

ik krijg steeds de melding "Connection to GPS receiver lost" volgens mij heb ik alles goed gezet.

wie kan me helpen

 

Ik heb (of had) cacheNav aan de praat gekregen.. Wat ik gedaan heb is een trial erop gezet van Navio (geloof ik) en daar de juiste GPS instellingen gehaald

 

Je PDA heeft wellicht een interne GPSmodule die aangesproken wordt via een port (die de naam COM1 t/m COM9 heeft (soms zelfs meer.. Het ligt er aan wat er allemaal ingebouwd is / kan worden

 

Zoek uit (hoe dan ook) wat de (com)port is waarmee je pda met de gps communiceert

 

dat heb ik dus gedaan door een trial van andere sw te instaleren (waar je _veel_ meer voor moest betalen) maar die wel direct werkt en daar de settings uit gesloopt

 

vervolgens zoek je uit (en dat kan ook met trial en error) welke baud-rate je gps ontvanger gebruikt om te communiceren.. (als die verkeerd staat timed je GPS OF je pda steeds uit) (was dat een nederlandse zin? geen idee...)

 

Als je die twee gegevens hebt dan ben je Home Free

 

ik heb even gekeken en ik moet eigenlijk cachenav weer instaleren want hij is kwijt.. ik kan je niet veel verder helpen dan dat.. Maar met deze tips moet je er komen..

 

Laat even weten of het gelukt is

 

bedankt voor de reactie, HTC p3300 heeft een interne GPS op com poort 4 met baudrate 4800.

zo staat hij ook ingesteld in Cache Mate.

maare CacheNav, moet je die dan ook afzonderlijk kunnen op roepen om instellingen te veranderen.

 

nou.. dat hoeft niet .. je kunt vanuit cachemate de instellingen aanroepen voor cachenav.

 

b.t.w. zorg dat tomtom (en andere GPS applicaties) afgesloten zijn..

 

daar voor ga je naar start> settings> memory> running programs en sluit je alles af wat daar niet hoort.. TomTom wil wel eens blijven hangen en ook andere applicaties willen wel eens voor Cachemate in de weg zitten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarvoor heb ik franson gpsgate gekocht, kun je meerdere applicaties tegelijk aan een gps ontvanger hangen.

 

Toevallig net vanochtend de nieuwe cachemate geinstalleerd. Er zijn wat dingetjes mbt gps connectie gewijzigd blijkbaar, want mijn cachenave gaf dezelfde foout.

 

Opgelost door de NMEA setting/poort ook in te stellen en de gps query location op nmea te zetten ipv wm5 gps

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarvoor heb ik franson gpsgate gekocht, kun je meerdere applicaties tegelijk aan een gps ontvanger hangen.

 

Toevallig net vanochtend de nieuwe cachemate geinstalleerd. Er zijn wat dingetjes mbt gps connectie gewijzigd blijkbaar, want mijn cachenave gaf dezelfde foout.

 

Opgelost door de NMEA setting/poort ook in te stellen en de gps query location op nmea te zetten ipv wm5 gps

 

Jan

 

:) Jan bedankt voor de tip :) hij doet het thanks. :ph34r:

 

ik heb dan nog 1 vraagje omdat mijn engels niet zo best is, is er ook een Nederlandse uit leg van CacheMate.

het is op zich een fijne programma. alleen meer uit leg over CachMate zou zeer wel kom zijn :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klein vraagje

 

GROTE ANTWOORDMOGELIJKHEID

 

cachemate is EIGENLIJK een tool om papierloos te cachen

en EIGENLIJK om op een Palm powered handheld te gebruiken in combi met GSAK

 

je maakt met GSAK een selectie uit de database (of helemaal als je veel geduld hebt)

die exporteer je (als jegeen palm powered device hebt naar een GPX je en pomp je door naar je handheld..

 

je importeerd vanuit cachemate (met een icoontje met zon pijltje) de gpx

als je dat gedaan hebt ga je cachen. je zoekt een beschrijving op in de lijst

 

je kunt met set filter een zoekterm invoeren om de hoeveelhheid getoonde caches te filteren

 

met clear filter kun je dat dan weer weghalen

 

je kunt in cachemate aangeven dat je caches gevonden hebt en ZELFS door gsak laten loggen op internet

 

wat wil je nog meer weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...