Prof. Y. Lupardi Geplaatst 6 oktober 2006 Geplaatst 6 oktober 2006 Onze meetpuntenjacht zou een paar jaar geleden niet mogelijk zijn geweest, simpelweg omdat er toen weinig digitale camera's waren. Nu hebben de mobieltjes van tegenwoordig ook een digitaal oogje om plaatjes mee te schieten. En daar komen er steeds meer van!! Ik zag het laatst heel aanschouwelijk tijdens de 3-oktober feesten in mijn stad: bij een dronken 1 op 1 straatgevecht stonden 3 omstanders het te video-en met hun mobieltje. De commercie zoekt ook allerlei wegen om gebruik te maken van 'mobieltjes met oogje' voor betaalde diensten. Een zinnig bedenksel kwam ik tegen bij ShotCode. Een plaatje van zo'n code ding zegt meer dan 100 woorden dus: Eerst laad je een gratis progje in je mobieltje en dan kan je zo'n code-ding (dat ergens op zit of zo) fotograferen. Stuur die op en dan krijg je een url-link retour voor je mobiele internet. Waarna je dus bij de code behorende interactieve info te zien/horen/ lezen krijgt. Voor niet-commercieel gebruik hoeft geen geld betaald te worden. (en even niet denken aan alle bijkomende verbindingskosten natuurlijk) Ik zie al zo direct een toepassingsmogelijkheid voor multi-stage caches. Ik plaats van 'hoeveel fietsenrekken staan er?' gevolgd door een berekening voor het volgende coördinaat, kan men nu de volgende coördinaat krijgen na een foto van zo'n shotcode. Ook kan je goodies voor in een cache voorzien van zo'n code zodat men in realtime te weten kan komen wat ermee aan de hand is en wat je ermee moet doen. (b.v. de doelbeschrijving van de Travel Bug). Mijn fantasie is tamelijk beperkt. Er zullen onder de lezers vast wel nog meer toepassingsmogelijkheden opborrelen.
Gast Team_Maju Geplaatst 6 oktober 2006 Geplaatst 6 oktober 2006 Mag toch hopen dat dit gewoon je fantasie blijft Erger me nl al rot aan caches die ik alleen mag loggen MITS ik bij mijn logje een digitale foto plaats van de plek des onheils... Alsof iedereen beschikt over een digitale camera... als ik dan ook nog een GSM mee moet slepen met een cameraatje erop.. Dan hoop ik toch dat het eerste wat ik bij die cache locatie aantref.. een hele grote boom is met daaraan allemaal eurobiljetjes eraan .. zodra ik die gevonden heb.. mag jij je fantasie gaan uitvoeren.
Merel Geplaatst 6 oktober 2006 Geplaatst 6 oktober 2006 Er is al een mysterycache in Belgie daarvan ( maar misschien zeg ik nu al teveel )
De Roode Loper Geplaatst 6 oktober 2006 Geplaatst 6 oktober 2006 Mag toch hopen dat dit gewoon je fantasie blijft Erger me nl al rot aan caches die ik alleen mag loggen MITS ik bij mijn logje een digitale foto plaats van de plek des onheils... Alsof iedereen beschikt over een digitale camera... als ik dan ook nog een GSM mee moet slepen met een cameraatje erop.. Dan hoop ik toch dat het eerste wat ik bij die cache locatie aantref.. een hele grote boom is met daaraan allemaal eurobiljetjes eraan .. zodra ik die gevonden heb.. mag jij je fantasie gaan uitvoeren. Na geocaches, earthcaches, terracache, opencaches nu ook GSMcaches
Goedweerloper Geplaatst 6 oktober 2006 Geplaatst 6 oktober 2006 Tja, en ik heb niet eens een telefoon met camera! Wel een digitale camera, dus als dat ook mag dan is het wel te doen. Maar leuk is anders!
De Roode Loper Geplaatst 6 oktober 2006 Geplaatst 6 oktober 2006 Tja, en ik heb niet eens een telefoon met camera! Wel een digitale camera, dus als dat ook mag dan is het wel te doen.Maar leuk is anders! Binnekort in de goodieshop: GSM met camera en geocachinglogo
luilak Geplaatst 6 oktober 2006 Geplaatst 6 oktober 2006 Binnekort in de goodieshop: GSM met camera en geocachinglogo heb je voorbeeldje? luilak
Aanbevolen berichten