Spring naar bijdragen

Waar koop je een munitiekistje?


Lex en Leo-team

Aanbevolen berichten

Wij zouden wel eens willen weten waar iedereen die munitiekistjes koopt. Laatst zijn we eens op de vrije markt in Cuijk wezen kijken maar daar waren ze nog altijd 10 euro. Het moet toch ergens goedkoper kunnen! Deze vraag stellen we n.a.v. een voornemen om een nieuwe multicache uit te zetten met enkele tussencaches.

 

Reacties wachten we met spanning af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Na het lezen van deze vraag dacht ik meteen aan deze antwoorden.

 

- Probeer eens een rommelmarkt.

- Probeer eens een Dumpzaak.

 

Daar kan je meestal wel een paar ammoboxen vinden die niet te duur zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn veel meer maten dan alleen klein en groot. Bij Dump2000 (Rotterdam Alexander) waren er wel 5 maten. Het probleem is echter dat de inkoop eenmalig is geweest. Nu moet je zoeken naar kisten waarvan alles dicht is.

 

Let dus op deksels die sluiten. Kromme deksels, kapotte sluiting, kapotte of verdwenen rubbers etc.

Ook de kist zelf moet goed zijn. Dus geen gaten (onder stickers), rechte bovenrand en bedrukking die feloranje is.

 

Het is even zoeken (er staan nu nog naar ik schat ca. 1000 stuks) maar dan heb je ook wat.

 

Zie de opgeknapte kist hieronder die wat groter is dan gebruikelijk. (lengte ca. 40 cm)

 

kist.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, in kleine variant gaat het nog wel, maar voor de rest zijn die dingen VET duur!

 

M'n munitiekistjes haal ik idd ook gewoon bij de dump. Soms (en vooral in de aangegeven Dump2000) heb je ook bijzondere vormen en maten, wat wel eens goed wil uitkomen op bepaalde plekken.

Ook zijn ze via de shop van .nl te koop bij Events.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, in kleine variant gaat het nog wel, maar voor de rest zijn die dingen VET duur!

Bij mijn vrouw op het werk krijgen ze bouillon aangeleverd in 10l liter vaatjes. Die moeten dus waterdicht zijn. :blink: En daar heeft ze dus eentje van meegenomen, heb ik ingezet bij de Nijntje cache. Kosten: niks, nadda, noppes! :D

 

Ik heb al gevraagd om nog een paar bij elkaar te schooien. :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn vrouw op het werk krijgen ze bouillon aangeleverd in 10l liter vaatjes. Die moeten dus waterdicht zijn.

Het is hier al vaker voorbij gekomen: Ook zuurkool bij de groenteboer komt in de bekende 'kanotonnen'. Je moet er alleen aan zien te komen voor weinig geld. (En dan natuurlijk de lucht er uit zien te krijgen)

 

Hier nog een aantal ideeen voor een cache (ik heb er een aantal klaarstaan maar nog niet geplaatst):

* een (extra) groene brievenbus langs de straat op de dijk

* een vogelhuisje (vooral geschikt als tussencache)

* een oude telefoonkast van de PTT

* etc.

 

Allemaal niet nodig om te begraven ;-) Dus kies eens een voorwerp die daar gewoon had kunnen staan zonder op te vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook zuurkool bij de groenteboer komt in de bekende 'kanotonnen'. Je moet er alleen aan zien te komen voor weinig geld. (En dan natuurlijk de lucht er uit zien te krijgen)

Die lucht gaat prima (nachtje laten staan met warm water met een goede scheut chloor er in, daarna open laten staan voor een tijdje). :unsure:

 

Maar, die bouillonlucht is minder sterk dan zuurkool lucht...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi,

 

Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen, dat er binnenkort vele lege munitiekisten gratis af te halen zijn!

Waar? Hier heb je het coordinaat N33 20.610 E44 24.404 waar deze munitiekisten af te halen zijn.

 

SY Etienne :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

* een vogelhuisje (vooral geschikt als tussencache)

* een oude telefoonkast van de PTT

* maar dan toch wel een nep vogelhuisje neem ik aan, of één waar op afstand leesbaar gegevens opstaan.

* hoe weet je of zo'n telefoonkast niet meer in gebruik is? Is hij leeg of is het vergane glorie aan de binnenkant?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...