Malyenki Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 (bewerkt) Of dit het juiste draadje is weet ik niet maar het gaat er wel gedeeltelijk over. Toevallig kom ik via een log van een andere cache er achter dat er een nieuwe cache is http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...02-2a9cac90132c Deze cache is niet zichtbaar op het overzicht Nieuwe Caches http://www.geocaching.com/seek/nearest.asp...&submit3=GO. Is dit een fout op mijn computer of zit dit bij GC.NL? Op de kaarten is deze wel zichtbaar. Weet iemand hoe dit komt? Dat komt omdat de eigenaar als hidden datum 21-1-2006 heeft opgegeven (waarschijnlijk per ongeluk). Dan staat ie niet in de lijst met nieuwe caches, omdat ie niet nieuw is. Als de eigenaar dit aanpast, komt het goed. 22 januari 2007 bewerkt door malyenki
Heirbaut Hunters Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Als men een plaatsingsdatum aanpast, en de cache is bij geocaching.nl al bekend, zal die aangepaste datum inderdaad niet meer doorkomen; immers, hoe zouden wij dat moeten weten? Een soortgelijk geval was ook bij Het wokkertjes event dat bij ons nog op 18/12/2006 stond maar later op een datum in 2007 gezet is. Het is ook een beetje raar van gc.com dat je de plaatsingsdatum niet in de toekomst mag leggen. Enfin, misschien iets om in de toekomst eens over na te denken. Het aantal caches, cachers en logs neemt zoveel toe dat geocaching.nl het steeds moeilijker kan bijbenen.
smeule Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Als men een plaatsingsdatum aanpast, en de cache is bij geocaching.nl al bekend, zal die aangepaste datum inderdaad niet meer doorkomen; immers, hoe zouden wij dat moeten weten? Een soortgelijk geval was ook bij Het wokkertjes event dat bij ons nog op 18/12/2006 stond maar later op een datum in 2007 gezet is. Het is ook een beetje raar van gc.com dat je de plaatsingsdatum niet in de toekomst mag leggen. Enfin, misschien iets om in de toekomst eens over na te denken. Het aantal caches, cachers en logs neemt zoveel toe dat geocaching.nl het steeds moeilijker kan bijbenen. Als het blijft bij een paar caches op jaarbasis is het niet zo erg. Voor deze cache hadden wij misschien wel gegaan voor een FTF maar als deze niet zichtbaar is mis je hem. Jammer volgende keer beter.
smeule Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Premium member worden bij gc.com, dan krijg je de publish mailtjes als je dat instelt. (nou heeft dat weinig met gc.nl te maken, net als een gc.com cache die niet op een nearest cache lijst van gc.com verschijnt :-) wat hoor ik daar? die rare luchtstroming? Is dat een kruimel die een draadje komt modereren? *DUIK*) Hoe stel je dat in bij gc.com?
Ruud4d Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Als het jaartal op 2006 staat, krijg je als premium member ook geen mailtje van de nieuwe cache hoor.
smeule Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Als het jaartal op 2006 staat, krijg je als premium member ook geen mailtje van de nieuwe cache hoor. Klopt, Bertien heeft inmiddels de cachedatum aangepast waardoor de cache nu zichtbaar is op 21-01-2007
Kruimeldief Geplaatst 23 januari 2007 Geplaatst 23 januari 2007 Degene die premiummember van gc.com wordt/is, krijgt een mailtje als een cache online komt, ongeacht welke datum er ingevoerd is. Als het op datum zou gaan, zou iedereen die zit te pielen met de datum van aanmaak om zijn cache weer onder de aandacht te brengen (is not done), er ook voor zorgen dat er weer een emailnotification van niuewe caches zou krijgen. Dit is gelukkig niet het geval. Voor wat het "probleem" betreft van genoemde cache met een verkeerde datum, ligt de schuld bij mij en bij mij alleen. Iedere cache, wat voor datum er ook staat ingesteld, krijgt van mij de datum van online komen, van publiceren. Ik wijzig dit dus handmatig. Als het caches betreft die al een datum in 2006 hadden van aanmaak en in 2007 online komen, kan het soms gebeuren dat ik wel dag en maand wijzig, maar vergeet het jaartal te veranderen. Macht der gewoonte zeg maar. Als je 1000x per jaar alleen de dag en maand wijzigt, dan kan het gebeuren dat je bij een jaarwisseling dit ook doet en dus vergeet het jaartal te wijzigen. Dat een cache niet een datum in voren kan krijgen lijkt me logisch. Een cachelisting wordt ingediend als alles klaar is en dus de cache geplaatst is. Het gebeurt regelmatig dat een cache dezelfde dag nog online komt. Als er dan een datum van volgende week staat dan heb je dat geklooi weer. Beter zou zijn dat een cache automatisch de datum van online zetten krijgt. En dan ook dat het niet meer te wijzigen is. Ook dat verzoekje heb ik al ingediend bij gc.com. Voor events geldt dit niet. Die kun je sowieso wel een datum in de toekomst geven. Maar het "probleem" dat hier aangevoerd werd was dus een, verklaarbare, fout mijnerzijds. Probleem is opgelost, oorzaak is bekend, dader ook, dus lijkt het me zinvol de topic te sluiten
Aanbevolen berichten