Spring naar bijdragen

software tomtom go 500


Gast landrovertje

Aanbevolen berichten

Gast landrovertje

Hallo allemaal,

 

Ik heb sinds kort een tomtom go 500 en vraag me nu af of het mogelijk is met dit apparaat mee te kunnen doen aan geocaching.

 

Ik heb al zitten zoeken op dit forum maar kom eigenlijk alleen maar besproken software voor tomtom op de pda tegen.

 

Daar ik niet zo'n computer freake ben is mijn vraag dan ook is er software voor de tomtom go 500 en waar is de link voor deze softwaremet eventuele uitleg.

 

Mijn zoon wil dolgraag mee doen.

 

Hopend op een positieve reactie.

Groetjes Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Of er software voor de 500 is? Denk het niet.

Of je met een 500 kunt Geocachen? Denk het niet. (of de cache moet in de berm liggen)

Met TomTom kom je alleen in de buurt van de cache omdat TomTom voor navigatie op de weg is bedoelt.

Je kan wel POI's downloaden (ov2 bestanden) waarin de diverse caches van NL staan.

Dit zijn vaak startcoordinaten of P-plaatsen. Daarna gaat het "echte werk" beginnen en laat TomTom je in de steek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg niet te snel dat je met een tomtom 500 niet kan cachen.

Mijn eerste cache deed ik met een Tomtom 500.

Weliswaar niet zo heel ver van de weg af, maar toch aardig in het bos. (Sleutelbos)

Op grotere afstand is een 'normale' gps beter. Maar toch kan je met een Tomtom500 aardig kennismaken met geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een unit Tomtom 500 dus geen PDA.

Heb de software eerder gezien, maar weet niet of hij werkt met Tomtom500.

Is voor mij ook niet meer belangrijk, daar ik nu met explorist 210 cach

 

je kunt deze file net als de flitspalen file gewoon in je tom tom laden zoals op de site omschreven staat m.i.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af of je met een TomTomGo 500 wel buiten de wagen kunt. Heeft het ding wel een ingebouwde accu?

 

Qa software is de TomTomGo, welke versie dan ook, geschikt voor zo goed als alle opties die ook de PDA versie heeft. Ik denk dat zelfs de nieuwe software voor TomTom (6.0) dat ook aan kan.

 

Klein tikkie offtopic:

 

En ja volgende maand ligt dus TTN6 in de winkel voor de PDAers. Helaas, waarschijnlijk geen upgrade meer voor de gebruikers van de oudere versies. Het gaat erop lijken dat TomTom de gebruikers van het eerste uur, de PocketPC gebruikers, gebruikers die TomTom groot hebben gemaakt, in de steek gaat laten. Oorzaak is de grote verkoop van eigen devices en de illegale download van software voor de PPC.

Het maakt toch wel een verschil. Of een upgrade van 59 euro of de volle pond betalen :ph34r:

Maar het gebruik van buddies kan weer handig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan met een Tomtom500 buiten de auto.

Het apparaat heeft een ingebouwde accu die zich kan opladen in de auto maar ook op lichtnet.

Alleen is de duur ongeveer 4 uur. ( kan iets meer kan iets minder zijn).

Dit geldt volgens mij ook voor 600 700 etc.

:ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan met een Tomtom500 buiten de auto.

Het apparaat heeft een ingebouwde accu die zich kan opladen in de auto maar ook op lichtnet.

Alleen is de duur ongeveer 4 uur. ( kan iets meer kan iets minder zijn).

Dit geldt volgens mij ook voor 600 700 etc.

:ph34r:

 

en ook voor de tomtom one

 

(offtopic) vorige week een van mijn werkgever voor in de auto, per ongeluk sd kaartje bij opstarten eruit getrokken, meteen files beschadigd kan kaarten niet meer vinden, moest sd kaartje opsturen

bewerkt door Tornado Stiens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...