JandeBeHanger Geplaatst 18 maart 2007 Geplaatst 18 maart 2007 (bewerkt) Ter ondersteuning van Barny is nu hier FON_JandeBehanger in de lucht. Naar behoefte kan er hier eventueel een parkeerplaats gegarneerd worden met plastiek lint. (bij voorkeur voor campers met diesels die gestookt worden op olijfolie) Volgens planning komt er over 8 dagen een drie huizen verderop weer een FON accesspoint bij. 18 maart 2007 bewerkt door JandeBeHanger
de Roode Lantaarn Geplaatst 18 maart 2007 Geplaatst 18 maart 2007 Misschien dat iemand hier even wat uitleg kan geven over dat Fon gebeuren. Ik heb zojuist eens die site bekeken maar begrijp niet alles (lees niets). Hier staat al een Wifi router moet er dan nog zo'n kastje bij komen met een antenne/ Of moet ik me alleen aanmelden om lid te worden van de Fon-community en doet mijn eigen router gewoon mee.
JandeBeHanger Geplaatst 18 maart 2007 Geplaatst 18 maart 2007 (bewerkt) Misschien dat iemand hier even wat uitleg kan geven over dat Fon gebeuren.Ik heb zojuist eens die site bekeken maar begrijp niet alles (lees niets). Hier staat al een Wifi router moet er dan nog zo'n kastje bij komen met een antenne/ Of moet ik me alleen aanmelden om lid te worden van de Fon-community en doet mijn eigen router gewoon mee. Belangrijk is dat je de de beschikking hebt over een wifi laptop om de FON router te kunnen registreren.Ik dacht dat ik dat ook kon met m'n 98se laptop, 3 kaarten erin gehad. Asus wl107g, Linksys wpc11 en een Longshine 8531. De Compaq Armada 133 mHz 80 mb 3x geformateerd en vandaag er zelfs xp opgezet. xp is echt ruk! Gelukkig met hulp van m'n broer met een recentere laptop is alles weer gelukt! Gewoon alleen aan beginnen als je kunt beschikken over een laptop met wifi! Ga eens kijken op www.fon.com, aub niet aanmelden! Aanmelden doe je pas als een uitnodiging krijgt, als je je aanmeld krijg je alleen een oranje stip op de kaart. Zodra je het FON AP krijgt en aanmeld komt er nog een groene vlek bij. Bij jouw in de buurt zijn er maar erg weinig Fonera's! Over 10 dagen mag ik weer iemand uitnodigen, want ik heb vanavond mijn broer uitgenodigd en die gaat het ding over 8 dagen krijgen! 17 mei 2007 bewerkt door JandeBeHanger
TeamTobi Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Geplaatst 19 maart 2007 Misschien dat iemand hier even wat uitleg kan geven over dat Fon gebeuren.Ik heb zojuist eens die site bekeken maar begrijp niet alles (lees niets). Hier staat al een Wifi router moet er dan nog zo'n kastje bij komen met een antenne/ Of moet ik me alleen aanmelden om lid te worden van de Fon-community en doet mijn eigen router gewoon mee. Op de FON site kun je je registreren en goedkoop een wlan router bestellen. Als je uitgenodigd wordt door iemand kun je geheel gratis incl. transport (ook gratis) zo'n wireless AP krijgen. Als je het fon AP hebt ontvangen is het een kwestie van AP aan een vrije routerpoort knopen en voila. Hierna maak jeeen wireless verbinding met je nieuwe AP waarna je deze kunt configureren en moet registreren in het wereldwijde FON netwerk. Het AP zet public de internet poort open, SSID = FON_AP. Daarnaast wordt er een 2e SSID uitgezonden (MyPlace) voor je eigen netwerk. Dit is WPA2 beveiligd. Je kunt je op 2 manieren aanmelden bij FON, als Linus stel je gratis het AP open en mag je zelf ook gratis gebruik maken van andere FON AP's. Danwel als Bill, hierbij krijg je een deel van de opbrengst van jouw AP maar moet je dus ook betalen als je gebruik wilt maken van andere FON AP's. Ik heb op dit moment overigens geen invites meer over....
Ketelbinkje Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 (bewerkt) Misschien dat iemand hier even wat uitleg kan geven over dat Fon gebeuren. Ik heb zojuist eens die site bekeken maar begrijp niet alles (lees niets). Hier staat al een Wifi router moet er dan nog zo'n kastje bij komen met een antenne/ Of moet ik me alleen aanmelden om lid te worden van de Fon-community en doet mijn eigen router gewoon mee. Op de FON site kun je je registreren en goedkoop een wlan router bestellen. Als je uitgenodigd wordt door iemand kun je geheel gratis incl. transport (ook gratis) zo'n wireless AP krijgen. Als je het fon AP hebt ontvangen is het een kwestie van AP aan een vrije routerpoort knopen en voila. Hierna maak jeeen wireless verbinding met je nieuwe AP waarna je deze kunt configureren en moet registreren in het wereldwijde FON netwerk. Het AP zet public de internet poort open, SSID = FON_AP. Daarnaast wordt er een 2e SSID uitgezonden (MyPlace) voor je eigen netwerk. Dit is WPA2 beveiligd. Je kunt je op 2 manieren aanmelden bij FON, als Linus stel je gratis het AP open en mag je zelf ook gratis gebruik maken van andere FON AP's. Danwel als Bill, hierbij krijg je een deel van de opbrengst van jouw AP maar moet je dus ook betalen als je gebruik wilt maken van andere FON AP's. Ik heb op dit moment overigens geen invites meer over.... Even racapituleren: Als ik het goed begrijp moet dus inloggen en is de verbinding dus beveiligd en ontoegankelijk voor onbevoegden. Als dit het geval is dan is het geen openbare verbinding meer en ben je geautoriseerd, omdat je beschikt over inlog informatie. Met andere woorden deze oplossing heeft de schijn juridisch correct te zijn, maar dan rest ons nog de vraag de provider dit toe staat of kan weigeren. 19 maart 2007 bewerkt door Ketelbinkje
Team Gelaen Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 Even racapituleren:Als ik het goed begrijp moet dus inloggen en is de verbinding dus beveiligd en ontoegankelijk voor onbevoegden. Als dit het geval is dan is het geen openbare verbinding meer en ben je geautoriseerd, omdat je beschikt over inlog informatie. Met andere woorden deze oplossing heeft de schijn juridisch correct te zijn, maar dan rest ons nog de vraag de provider dit toe staat of kan weigeren. De verbinding is niet beveiligd, je moet wel inloggen. Je kunt wel de bandbreedte die je beschikbaar stel limiteren dacht ik. En inderdaad niet elke provider zal er blij mee zijn. Echter, in het algemeen zal degene die inlogt op dat moment zijn eigen (breedband) internet niet gebruiken. Jan
The Scorpios Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 Het AP zet public de internet poort open, SSID = FON_AP. Daarnaast wordt er een 2e SSID uitgezonden (MyPlace) voor je eigen netwerk. Dit is WPA2 beveiligd. Je kunt je op 2 manieren aanmelden bij FON, als Linus stel je gratis het AP open en mag je zelf ook gratis gebruik maken van andere FON AP's. Danwel als Bill, hierbij krijg je een deel van de opbrengst van jouw AP maar moet je dus ook betalen als je gebruik wilt maken van andere FON AP's. Ik heb op dit moment overigens geen invites meer over.... Dit is voor mij toch nog te technisch . Ik vond op http://www.fon.com/en/download iets over mijn bestaande router aanpassen. Iemand ervaring? En hoe kom ik aan vrienden met Fon? Als je werkt en geocachet, heb je toch geen tijd meer voor vrienden
TeamTobi Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Geplaatst 19 maart 2007 Op het forum van FOK circuleert geloof ik een topic waar je invites aan kunt vragen....
ds-polleke Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 Op het forum van FOK circuleert geloof ik een topic waar je invites aan kunt vragen.... Linkje?
de Roode Lantaarn Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 Als je het fon AP hebt ontvangen is het een kwestie van AP aan een vrije routerpoort knopen en voila. Hierna maak jeeen wireless verbinding met je nieuwe AP waarna je deze kunt configureren en moet registreren in het wereldwijde FON netwerk. Nou was ik al blij dat ik mijn draadloze netwerk in de lucht kreeg maar moet ik nu op mijn WIFI router (waar ook een aantal RJ45 poorten opzitten) nu een tweede draadloze router aansluiten zodat ik 2 signalen in de lucht breng? Ik denk maar dat het bij de Roode Lantaarn gewoon traditioneel wordt. Aanbellen, koppie koffie en surfen maar.
The Scorpios Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 (bewerkt) Op het forum van FOK circuleert geloof ik een topic waar je invites aan kunt vragen.... Linkje? deze gevonden http://foneroinvite.no-ip.org/ maar ik snap nog niet of ik mijn linksysrouter kan ombouwen (alsof ik dat zou kunnen zonder kant-en-klare software) trouwens wel lange lange wachtlijst dus das niks denk ik 19 maart 2007 bewerkt door The Scorpios
TeamTobi Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Geplaatst 19 maart 2007 (bewerkt) Op het forum van FOK circuleert geloof ik een topic waar je invites aan kunt vragen.... Linkje? deze gevonden http://foneroinvite.no-ip.org/ maar ik snap nog niet of ik mijn linksysrouter kan ombouwen (alsof ik dat zou kunnen zonder kant-en-klare software) trouwens wel lange lange wachtlijst dus das niks denk ik Wat let je om hier ook een invite topic te starten ? Als we elkaar allemaal inviten moet het zo een keer gebeurd zijn. Gemiddelde verzendtijd van het ding is 8 dagen, waarna je weer een nieuwe invite kunt versturen naar iemand. Mbt tot die linksys, je kunt hem flashen met een fon firmware zover ik heb gelezen, een gratis AP erbij is toch ook nooit weg ? 19 maart 2007 bewerkt door TeamTobi
ds-polleke Geplaatst 3 april 2007 Geplaatst 3 april 2007 Op het forum van FOK circuleert geloof ik een topic waar je invites aan kunt vragen.... Linkje? deze gevonden http://foneroinvite.no-ip.org/ maar ik snap nog niet of ik mijn linksysrouter kan ombouwen (alsof ik dat zou kunnen zonder kant-en-klare software) trouwens wel lange lange wachtlijst dus das niks denk ik Wat let je om hier ook een invite topic te starten ? Als we elkaar allemaal inviten moet het zo een keer gebeurd zijn. Gemiddelde verzendtijd van het ding is 8 dagen, waarna je weer een nieuwe invite kunt versturen naar iemand. Mbt tot die linksys, je kunt hem flashen met een fon firmware zover ik heb gelezen, een gratis AP erbij is toch ook nooit weg ? nou nodig me maar uit ;-)
Bounce Team Geplaatst 3 april 2007 Geplaatst 3 april 2007 Op het forum van FOK circuleert geloof ik een topic waar je invites aan kunt vragen.... Linkje? deze gevonden http://foneroinvite.no-ip.org/ maar ik snap nog niet of ik mijn linksysrouter kan ombouwen (alsof ik dat zou kunnen zonder kant-en-klare software) trouwens wel lange lange wachtlijst dus das niks denk ik Wat let je om hier ook een invite topic te starten ? Als we elkaar allemaal inviten moet het zo een keer gebeurd zijn. Gemiddelde verzendtijd van het ding is 8 dagen, waarna je weer een nieuwe invite kunt versturen naar iemand. Mbt tot die linksys, je kunt hem flashen met een fon firmware zover ik heb gelezen, een gratis AP erbij is toch ook nooit weg ? nou nodig me maar uit ;-) Ikke ook
TeamTobi Geplaatst 3 april 2007 Auteur Geplaatst 3 april 2007 Wat let je om hier ook een invite topic te starten ? Als we elkaar allemaal inviten moet het zo een keer gebeurd zijn. Gemiddelde verzendtijd van het ding is 8 dagen, waarna je weer een nieuwe invite kunt versturen naar iemand. Mbt tot die linksys, je kunt hem flashen met een fon firmware zover ik heb gelezen, een gratis AP erbij is toch ook nooit weg ? nou nodig me maar uit ;-) Ikke ook Doe dat dan even in dit Topic http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...8438&hl=fon Zo houden we de lijst overzichtelijk, Scorpios heb ik reeds een invite gestuurd dus moet ik wachten op de complete afronding voordat ik weer een nieuwe invite krijg. Jan de Behanger heeft er wellicht weer 1. En de Scorpios natuurlijk als ze klaar zijn met de registratie....
Aanbevolen berichten