Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wij hebben aan de eigenaar gemeld dat wij deze cache wel willen adopteren. Wat moeten wij doen om dit administratief te regelen? Is het ook mogelijk om de naam van de cache te wijzigen?

Geplaatst

Officieel is het zo dat je een adoptie zelf moet regelen. De eigenaar geeft op de speciaal daarvoor beschikbare pagina aan dat hij GCxxxx kwijt wil en voert daarbij de cachernaam van degene in die het wil overnemen. Dan krijgt die cacher een emailtje van gc.com en als deze dan dubbelklikt op het linkje in de email, is de cache van hem.

Maar, soms is een cache-eigenaar niet meer te traceren of vind het prima dat zijn cache geadopteerd wordt, maar wil er geen werk meer van hebben. Dan kom je bij Hawkeyes of bij mij en dan regelen we het via onze contacten met geocaching.com.

De regeltjes voor adoptie zijn wel veranderd. Een cache dat gearchiveerd staat, mag niet geadopteerd worden. De bobo's van GC.com stellen dat er dan geen cache meer is en wil je dan daar een cache hebben, wat let je om een nieuwe gelijke aan te vragen.

Verder is toestemming niet overdraagbaar bij een adoptie. Je cache zou weer opnieuw aangevraagd moeten worden bij de beheerder van het gebied.

Ook moet degene die de cache geadopteerd heeft altijd de naam van de oorspronkelijke maker vermelden.

En alle found it logjes moeten blijven staan, omdat je anders oorlog krijgt met iedereen die de cahe al eens gevonden heeft. Immers een delete van een found it logje zorgt ervoor dat de vinder een puntje kwijt is....

En een cache adopteren die nog gewoon in eigendom is van iemand anders, kun je natuurlijk niet maar zo afpakken als hij voor mijn part een jaartje niet online is geweest. Lijkt me logisch. Ik zie me al een jaartje niet inloggen omdat ik ziek ben of om wat voor reden me ff terugtrek uit het geocachingwereldje om daarna te bemerken dat iemand anders ineens mijn caches heeft overgenomen. Met zelfs de cachedozen die ik aangeschaft heb :no:

Not done toch?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...