Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De etrex venture van garmin lijkt mij een mooie gps om wandelingen, fietstochten en geocaching mee

te doen.

Is het echter ook mogelijk om bijvoorbeeld deze gps zo in te stellen dat je elke 10 minuten automatisch

een opslag van dat waypoint te maken?

Na even rekenen kom ik dan uit op 10 minuten keer 50 is 500 minuten. Oftewel ruim 8 en een half uur

in 1 route.

Als dit mogelijk is en je loopt/fietst langer dan 8 en een half uur (1 route is vol) gaat de gps dan een nieuwe

route aanmaken?

Geplaatst
De etrex venture van garmin lijkt mij een mooie gps om wandelingen, fietstochten en geocaching mee

te doen.

Is het echter ook mogelijk om bijvoorbeeld deze gps zo in te stellen dat je elke 10 minuten automatisch

een opslag van dat waypoint te maken?

Na even rekenen kom ik dan uit op 10 minuten keer 50 is 500 minuten. Oftewel ruim 8 en een half uur

in 1 route.

Als dit mogelijk is en je loopt/fietst langer dan 8 en een half uur (1 route is vol) gaat de gps dan een nieuwe

route aanmaken?

Venture heeft toch voor tracks 10.000 punt.

Met 1 punt per 10 minuten krijg je een heel grof beeld, gewoon op automatisch laten staan en de voor de tracks de instelling first-in first-out.

Een weekje vakantie in de Vogezen inclusief heenreis levert nog maar amper 10.000 punten op.

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb zelf een etrex Legend, en hij neemt de hele route op die ik zegmaar wandel fiets of rij (mits dat hij wel een verbinding met de stelieten heeft) Ik denk dat de Venture dat ook wel heeft...

De Legend heeft niet de funcie dat hij elke tien minuten een waypoint aan maakt..... Voor de functie is het wel noodzakelijk dat hij wel bereik moet hebben, want anders kan hij geen punt aan maken..

Daarom twijfel ik ook of de functie op een gps aanwezig zal zijn.

bewerkt door jelleruben
Geplaatst

Bedankt voor je snelle antwoord JandeBeHanger,

Ik zag dat jij de Quest en de Geko 201 hebt.

Is het dan ook zo dat je met de meeste gps-toestellen, terwijl

je automatisch tracks opstaat ook nog een handmatige track of waypoint kan invoeren?

Met andere woorden komt deze gewoon tussen je andere tracks in te staan of in een

apart mapje?

Geplaatst (bewerkt)
Is het dan ook zo dat je met de meeste gps-toestellen,
Ik ben alleen bekend met een aantal gpsr van Garmin.
terwijl je automatisch tracks opstaat ook nog een handmatige track
Tracks worden automatisch opgeslagen als het het juiste vinkje hebt gezet.

Routes kun je of aanmaken op de pc of met de gpsr.

of waypoint kan invoeren?
Waypoint maak jhe aan op de computer of door de "OK" knop of de clickstick vast te houden.
Met andere woorden komt deze gewoon tussen je andere tracks in te staan of in een apart mapje?
Ik denk dat je het over een Venture Cx hebt?

Met de oudere toestellen waren er geen mappen.

bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst

Zover mij bekend werken de meeste gpssen niet met een mappensysteem, tenzij je het misschien over een pda hebt. Mijn beste advies voor jou, loop eens een keer met iemand mee en laat je daar de mogelijkheden uitleggen. Visueel zal je wat meer opsteken denk ik.

Geplaatst

Zoals hiervoor ook al even werd vermeld, om verwarring te voorkomen: Een track is wat de gps onthoudt op het moment dat je er mee loopt (zeg maar het kruimelspoor). Een route is wat je zelf aanmaakt. Een route is een aantal waypoints aan elkaar geknoopt.

Voor een track kun je hem best op automatisch laten staan. Als je dan bijv. met de auto over de snelweg gaat, zal ie maar een paar punten opslaan, terwijl wanneer je lopend allerlei bochtjes maakt dan zal ie meerdere punten opslaan. Bij het opslaan van de tracks kunnnen normaal gesproken inderdaad een 10.000 punten opgeslagen worden. Wanneer je deze track als track met een naampje in je gps opslaat dan comprimeert ie nog op de een of andere manier zodat de tracks niet al te groot worden.

Geplaatst
Wanneer je deze track als track met een naampje in je gps opslaat dan comprimeert ie nog op de een of andere manier zodat de tracks niet al te groot worden.
Dat doe ik dus ook nooit, want dan wordt de track gecomprimeerd.

Bij dat comprimeren worden niet alleen punten weggegooid en van de opgeslagen punten is er ook informatie weg zoals tijd en hoogte.

Thuis een opgeslagen track uitlezen met de pc valt erg tegen.

Ik neem echt wel 'n ouwe W98 laptop op vakantie, zo'n track waar je met ruim 80 km/u de berg afgaat met de fiets is echt kicken.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...