Spring naar bijdragen

Begin aan een cashe


Arista

Aanbevolen berichten

Hello all

 

 

Toch nog ene paar vraagjes die ik ff wou weten. Er ligt bvb een cashe in Antwerpen stad verborgen en ik heb de coördinaten gekregen via deze site. Maar hoe begin ik nu. Ik kan toch moeilijk gewoon wat gaan wandelen in de stad en als ik men punt dan tegenkom er zo ff heen gaan. Of gaat het zo de coördiantn in te geven en zo je gps te laten aanduiden hoe je jezelf bevind tov het object. GEwoon een vraagje dat bij me opkomt. Ik stel de laatste rijd echt wel veel vragen omdat ik liever wat alles bekijk voor ik aanga tot de aanschaf van een toestel al sje begrijpt wat ik bedoel.

 

Cyaaaaaaaaaaaa :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Inderdaad, je kunt de coordinaten invoeren in je GPS ontvanger. De GPS zal dan aangeven in welke richting je moet en hoe ver het nog is.

Zelfs de goedkoopste GPS ontvangers doen dit, zodra je meer opties wilt zul je meer voor een GPS ontvanger moeten betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of gaat het zo de coördiantn in te geven en zo je gps te laten aanduiden hoe je jezelf bevind tov het object.

Het kan zelfs nog simpeler... Met bijna alle GPS'n kan je de coördinaten downloaden van je computer. En het programmatje wat wordt gebruikt bij geocaching kan je hier gratis downloaden.

 

Als je je toch aan het oriënteren bent, ga dan niet meteen voor de goedkoopste, maar kijk ook naar een iets duurdere, waar kaartjes op zichtbaar zijn. Dat navigeert een heel stuk handiger. En als je bijvoorbeeld al werkt met een simpele europese basiskaart, zoals o.a. in een magellan meridian gold wordt meegeleverd kan dat voorkomen dat je een rivier over moet zwemmen (of ver omrijden) omdat je toevallig aan de verkeerde kant staat...

 

Wat ik zelf daarnaast altijd doe is een print maken van de cache agina en die meenemen. als het vinden dan niet lukt, kan je altijd de hint nog gebruiken of proberen een aanwijzing te vinden in de logs van andere gebruikers....

 

succes :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er ligt bvb een cashe in Antwerpen stad verborgen en ik heb de coördinaten gekregen via deze site. Maar hoe begin ik nu. Ik kan toch moeilijk gewoon wat gaan wandelen in de stad en als ik men punt dan tegenkom er zo ff heen gaan. Of gaat het zo de coördiantn in te geven en zo je gps te laten aanduiden hoe je jezelf bevind tov het object.

Voordat wij gaan cachen in vreemd gebied bekijken we altijd eerst nauwkeurig de kaarten van mapquest. Deze kaarten laten zeer precies zien waar het startpunt van een multicache is of waar een standaardgeval ligt. Deze kaarten kun je op iedere cachepagina vinden door op het kaartje halverwege de pagina rechts te klikken. Op die manier kun je handige parkeerplaatsen zoeken of besluiten dat per fiets of trein het handigst is. Je bent op een vrij korte afstand van de cache gekomen, of van het startpunt van de route, en vanaf dat punt pak je je GPS en die laat zien hoever je er vanaf bent en welke kant je op moet. Inderdaad is, zeker als je ergens niet bekend bent, domweg achter je GPS aanlopen niet altijd verstandig. Succes zit hem in de voorbereiding.

 

Team Lex en Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:ph34r: Wat je natuurlijk ook nog kan doen is:

 

Komen op het Multi Event 2003.

 

Daar kan je op de meeste vragen wel antwoord krijgen.

 

Dan heb je ook de gelegenheid om eerst een (paar) keer met een andere groep op pad te gaan, zodat je alles kan "afkijken".

 

Het Multi Event 2003 wordt gehouden op 22 maart in het Gooi.

 

Meer info over het Multi Event 2003 vind je hier:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...s.aspx?ID=49398

 

 

Groeten van Team Blokhut :ph34r: ,

Bob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar maart is nog wel lang he kzit er dus wel constant me ein men hoofd. Ben ana het twijflen tss de euro van garmin en de venture. Maar ik zal wel zien een ding staat vast hij wordt gekocht in nl prijsverschil tov hier (be) is wel redelijk groot. En nu ik weet hoe het in zen werk gaat kan ik echt nie lang meer wachten. Bedankt voor de duidelijke antwoorden!!! Ah ja mischien nog kort iets gebruiken julie je gps nog buiten het geocashen?? zo ja voor wat dan????

 

groetjes Nick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu ik weet hoe het in zen werk gaat kan ik echt nie lang meer wachten. Bedankt voor de duidelijke antwoorden!!! Ah ja mischien nog kort iets gebruiken julie je gps nog buiten het geocashen?? zo ja voor wat dan????

Hehe, zo zijn we allemaal ooit verslaafd geraakt, pas maar op. :ph34r:

 

Naast het geocachen gebruik ik hem in ieder geval ook nog om niet te verdwalen tijdens barre overlevings- en wandeltochten voornamelijk in het buitenland. dan heb ik hem niet continu aan maar wel bij me voor het geval er iets mis mocht gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah ja mischien nog kort iets gebruiken julie je gps nog buiten het geocashen?? zo ja voor wat dan????

 

Hij is ook makkelijk als je bijvoorbeeld een vreemde stad aan het bezichtigen bent. Sla de coordinaten van je hotel, appartement, etc. maar op in de gps, en je kunt de hele stad rondstruinen. Je weg weer terug vinden doe je altijd. Je kunt onderweg ook een paar punten opslaan van bijv. een bezienswaardigheid, een goed restaurant,... nou ja noem maar op. Ik heb dit dus ook gedaan toen ik een paar dagen in Praag was, makkelijk hoor! Geen gehannes met kaarten, of met het betere handen en voeten werk de weg proberen te vragen!

 

Groetjes!

 

Dieckske!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Ik gebruik mijn GPS regelmatig als routeplanner. Met behulp van de Metroguide kan ik een adres ingeven tot op huisnummer aan toe. Ik krijg dan wel niet te zien hoe ik moet rijden, maar het is toch wel goed te doen als je continue een pijl in beeld hebt met de goede richting. Werkt erg prettig.

En zeker in een vreemde stad makkelijk om het coördinaat van je auto vast te leggen.

En waar ik de GPS nog meer voor gebruik behalve caches zoeken? Voor het zelf maken van caches !!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...