Spring naar bijdragen

GSAK Newbie


Polmske

Aanbevolen berichten

Hallo daar..........

 

We hebben inmiddels de 200 caches gehaald. Begint nu toch wat lastiger te worden caches in de buurt te doen. Vandaar dat er behoefte is aan wat hulpmiddelen. Van verschillende mensen, nickx, Sparks Sailor hoorde ik dat Gsak het programma is om te gebruiken. Nu heb ik op het forum al wat dingen gelezen over Gsak. Is er iets van een beginners handleiding ?. Heb die van Gsak zelf bekeken deze is wat beknopt, terwijl de bijgeleverde handleiding weer wat te moeilijk is. Is er iemand in de buurt van Amsterdam waar ik bij kan langskomen om een Demo te zien (mischien ben ik nu te vrijpostig ;-), wie wil Polmske nu over de vloer !!!!).

En dan nog een vraagje over Premium member worden by gc.com, is dat mogelijk als je niet in het bezit van een creditcard bent ?.

 

Bvd Polmske.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo daar..........

 

We hebben inmiddels de 200 caches gehaald. Begint nu toch wat lastiger te worden caches in de buurt te doen. Vandaar dat er behoefte is aan wat hulpmiddelen. Van verschillende mensen, nickx, Sparks Sailor hoorde ik dat Gsak het programma is om te gebruiken. Nu heb ik op het forum al wat dingen gelezen over Gsak. Is er iets van een beginners handleiding ?. Heb die van Gsak zelf bekeken deze is wat beknopt, terwijl de bijgeleverde handleiding weer wat te moeilijk is. Is er iemand in de buurt van Amsterdam waar ik bij kan langskomen om een Demo te zien (mischien ben ik nu te vrijpostig ;-), wie wil Polmske nu over de vloer !!!!).

En dan nog een vraagje over Premium member worden by gc.com, is dat mogelijk als je niet in het bezit van een creditcard bent ?.

 

Bvd Polmske.

Hier kun je e.e.a. lezen hoe je premium member kunt worden met/zonder creditcard.

 

Maar jouw avatar ;):D

 

Misschien kun je hiet wat vinden (Geocaching Forum > SOFTWARE > Navigatie Software > G.S.A.K.)

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die avatar is niets mis mee! ;)

 

Mijn ervaring met GSAK is dat je het gewoon moet gaan gebruiken, en dat je dan vanzelf wel tegen alle mogelijk- en onmogelijkheden aanloopt. In het begin is het een lastig programma om mee te werken, je zal er dus best wat tijd in moeten steken om het onder de knie te krijgen, maar het is wat mij betreft een absolute aanrader! De Help-bestanden die er bij geleverd worden zijn over het algemeen erg goed, en in ieder menu is wel een 'help'knop opgenomen waarmee je direkt de goede informatie te pakken hebt. Na een half jaartje GSAK gebruik loop ik nog steeds zo nu en dan tegen nieuwe functies op! Een volledige versie om het te proberen is gewoon te downloaden van de site, je hoeft niet gelijk te registeren.

 

Een GPX-file-tje om een keer de mogelijkheden mee te verkennen kan ik je wel toesturen :D , maar het is zeker zinvol om zelf premium member te worden hiervoor!

bewerkt door Mr.Chaos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrij snel nadat ik geocaching had ontdekt ben ik premium lid geworden voor de queries die je dan kan maken en importeren in GSAK.

Heel handig is dat je snel kan sorteren op afstand van een bepaalde (bijv thuis) locatie. Ook kan je vanuit GSAK exporteren naar je GPSr.

Uitermate handig binnen GSAK is ook de mogelijkheid om te exporteren richting TomTom. Van een collega cacher heb ik hiervoor een aantal scriptjes (macros) ontvangen en die werken vlekkeloos.

 

Kortom, ik vind het een absolute aanrader.

 

Je kan van GSAK een probeer-versie downloaden om te kijken hoe het bevalt.

Gewoon mee spelen, lezen en vragen op het forum en natuurlijk: RTFM.

 

Succes!

bewerkt door Boswijk Posse
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens bedankt voor de reacties. Het is me weer een stuk duidelijker geworden. Ben tot de conclussie gekomen dat we zo snel mogelijk Premium member gaan worden. De handleiding van meneer Haak is zeer goed, dank voor deze.

 

Ps bedankt voor de complimenten over onze atavar. 1tje niet dan :-)

 

Groetjes P.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Tijdens de "geocaching.BE Ontmoetingsdag" van februari 2005 werd er o.a. een presentatie "Kennismaking met GSAK " gegeven over het gebruik van GSAK. De begeleidende presentatie (Powerpoint, 580 Kb) kunt u hier downloaden.

 

 

 

Op het forum van GSAK is nu ook een basic handleiding te vinden in het Nederlands. :thumbup:

 

Hier dus. :D

Gr Twinlife :beerchug:

 

En de volgende hoofdstukken (enkel in Engels en Duits) vind je hier:

 

Customizing GSAK: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=2335

 

Automating GSAK: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=2515

bewerkt door danpan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...