Spring naar bijdragen
  • 0

Index Map Nederland voor Ozi

Vraag

Geplaatst

Wie heeft er ergens een kant en klare index map van Nederland voor OziExplorer klaar staan. Ik wil deze gebruiken icm de kabouterkaarten.

(Als je niet weet wat dit is, heb je hem vast niet :ph34r: )

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Die staat op de kabouter cd's.

Je hebt 2 bestanden nodig namelijk Overzichtskaart TOP25.jpg en Overzichtskaart TOP25.map

Als je ze niet hebt kan ik ze ook wel even mailen is maar rond de 400 k

• 0
Geplaatst

Nou, ik denk dat Breggle wat anders bedoelt. Correct me if I'm wrong Breggle...

Het is mogelijk om met Ozi een kaart te maken, die automatisch je beschikbare subkaarten als vierkantje laat oplichten als je er met je muiscursor overheen zweeft.

Je hoeft dan nog maar te klikken en hup... daar heb je je subkaart. Iets vergelijkbaars kun je doen op de hierboven door anderen omschreven kaartjes met 'find map' (als je met de muis rechtsklikt op een waypoint), of met 'find map at cursor' (als je rechtsklikt buiten een waypoint). Maar om het indexkaart principe te zien moet je maar eens in Ozi bovenin op de knop 'Index' klikken, en dan in de directory "Index Maps" het bijgeleverde voorbeeld "World Index Map" laden. Als je dan heeeeel sterk (max=1000%) inzoomt op Nederland zie je gelijk wat ik bedoel.

Ik ben al eens aan het proberen geweest om de Overzichtskaarten hiervoor te gebruiken, maar geen idee wat ik fout doe. Het lukt me niet, en heb er verder niet al te diep verder naar gekeken. Misschien als we onze krachten bundelen...

• 0
Geplaatst

Om maar met de deur in huis te vallen: ik heb het eens aan de praat gekregen!

Ik heb een gecalibreerd overzichtskaartje apart ergens gedownload, en die als indexmap gebruikt. Dit werkt prefect.

Het bestand kun je hier downloaden.

• 0
Geplaatst

Bij mij ging het zo simpel:

1) kopieer een *.map file naar de directory ..../OziExplorer/IndexMaps

2) klik in Ozi op de "index map" knop rechtsboven

3) klik op de "load new index map" button

4) daar staat de zojuist gekopieerde *.map file, dubbelklik die file

5) de bijbehorende kaart wordt getoond, met rode vierkantjes die alle andere beschikbare *.map files weergeven uit de directory die linksboven in het window staat ("The search path for maps to outline on index map")

Louis

• 0
Geplaatst

Voor zover bedankt iedereen. :blink: Hier zitten vast ook bruikbare tips tussen. Ik zal jullie suggesties bekijken (te beginnen met die van TeQuila) en laten weten wat het resultaat is.

Files kun je oploaden in de Yahoo group geocaching_nl ipv ze mailen. Zijn ze meteen voor een ieder beschikbaar.

• 0
Geplaatst
zo'n klikbare indexmap van NL top25 kaarten kan zo ge-emaild worden naar de liefhebbers. werkt hier uitstekend en vervangt bij mij de wereldmap.

>Kees<

Het bestand heb ik dus ook op m'n homedirectory staan, zie mijn vorige post in dit draadje.

Dus naast de Yahoo group kun je hem ook daar vandaan halen, als je geen toegang hebt/wilt hebben tot voorgenoemde group.

• 0
Geplaatst
Hmm die index map heb ik draaien in ozi alleen kan ik hem niet klikken.

Heb ik ergens een instelling verkeerde staan?

Ik kan ook niet klikken op de kaart en ik zie ok geen roodomlijnde vakjes van de kaarten die in diezelfde dir staan. Ik zie wel een lijst van de kaarten als ik op het adres klik voor het pad naar de mapfiles. Ze zijn dan overigens in grijze letters.

• 0
Geplaatst

Wat je dan nog wel kan doen is die Nederlandse indexmap laden in het normale scherm. Gewoon met Load mapfile.

En dan rechts klikken op een van de vakjes die de topokarten aangeven.

Daarna Find map at cursor kiezen en dubbelklikken op de betreffende kaart die je zoekt uit de lijst. Voilá.

• 0
Geplaatst
Hmm die index map heb ik draaien in ozi alleen kan ik hem niet klikken.

Heb ik ergens een instelling verkeerde staan?

Volgens mij moet het gewoon goed gaan. Ik heb de (standaard) wereldkaart geprobeerd en eentje van Europa. Na heel veel inzoomen zie je dan rode vierkantjes (zoute dropjes) waar je op kunt klikken. Het werkt als volgt:

1. Kopieer de NL-overzichtskaart (.map) naar de [Ozi]\Index Maps directory (evt de kaart zelf ook).

2. Klik in de taakbalk rechtsboven op Index. Je ziet dan de befaamde wereldkaart.

3. Kies nu je zojuist gekopieerde kaart.

4. Klaar is Kees/TeQuila.

Let wel op dat de map-files van de kabouter-cd's voor Ozi te vinden zijn.

• 0
Geplaatst
Volgens mij moet het gewoon goed gaan. Ik heb de (standaard) wereldkaart geprobeerd en eentje van Europa. Na heel veel inzoomen zie je dan rode vierkantjes (zoute dropjes) waar je op kunt klikken. Het werkt als volgt:

1. Kopieer de NL-overzichtskaart (.map) naar de [Ozi]\Index Maps directory (evt de kaart zelf ook).

2. Klik in de taakbalk rechtsboven op Index. Je ziet dan de befaamde wereldkaart.

3. Kies nu je zojuist gekopieerde kaart.

4. Klaar is Kees/TeQuila.

Let wel op dat de map-files van de kabouter-cd's voor Ozi te vinden zijn.

Nou ik vrees het niet.

Ozi ziet de index kaart het pad staat ook goed maar niks rood omlijnde kaders....

Index map is niet clickable :blink:

• 0
Geplaatst

Bij mij werkte de nederlandse index map ook niet met Ozi versie 3.90.3a. Met de Nederlandse versie (3.90.4d) werkt het wel. Misschien moet je dus een upgrade proberen?

Albrt

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...