Kruimeldief Geplaatst 29 mei 2006 Geplaatst 29 mei 2006 Er worden inderdaad veel fouten gemaakt met Mini en Micro, het lijkt ook zo veel op elkaar, ik kon gelukkig mijn Mini inruilen voor een Micro.... <{POST_SNAPBACK}> Je raakt ook werkelijk het overzicht kwijt, Micro SD, Mini SD, SD, MMC, MMCmobile, RS-MMC, MS, MSduo, xD, CF en dan hebben we het alleen nog maar over geheugenkaartjes. Flashmemory.
B230F Geplaatst 29 mei 2006 Geplaatst 29 mei 2006 <{POST_SNAPBACK}> Je raakt ook werkelijk het overzicht kwijt, <{POST_SNAPBACK}> Even een klein beetje offtopic, Ik kwam gister in een doos nog een geheugenkaartje van 1 Mb tegen, daar past m'n hele pc in......waar is die toch gebleven die goeie oude tijd........
Kruimeldief Geplaatst 29 mei 2006 Geplaatst 29 mei 2006 Dan hierna weer ontopic Belachelijk is trouwens dat je tegenwoordig nog steeds maar een paar Mb geheugenkaartje krijgt bij een nieuwe digitale camera. Mijn laatste aanwinst is een canon met goed 7 megapixel en dan durven ze je een kaartje erbij te doen van 32 Mb. Goed voor ongeveer 4 a 5 foto's Mijn zoon koopt een 5 Mega camera van een ander merk en die kreeg zelfs een SD van 16 Mb.... Mijn kleinste is een SD van 8 Mb en de grootste is een SD van 4 gieg. en dan helemaal offtopic, heb nog een HD van geloof ik 320 MB. Was toen in de aanbieding. een gulden per MB. Moet je nu mee aankomen met HD's van 200 gieg. Doe zou dan in die tijd 200.000 gulden kosten
TeamTobi Geplaatst 29 mei 2006 Geplaatst 29 mei 2006 en dan helemaal offtopic, heb nog een HD van geloof ik 320 MB. Was toen in de aanbieding. een gulden per MB. Moet je nu mee aankomen met HD's van 200 gieg. Doe zou dan in die tijd 200.000 gulden kosten <{POST_SNAPBACK}> Ruim je nooit op
B230F Geplaatst 29 mei 2006 Geplaatst 29 mei 2006 <{POST_SNAPBACK}> Ruim je nooit op <{POST_SNAPBACK}> Heeft allemaal sentimentele waarde..... .......
Kruimeldief Geplaatst 29 mei 2006 Geplaatst 29 mei 2006 Dat zegt de Fee ook altijd. Heb pas mijn eerste PC's naar de stort gebracht. 1 Mb vast geheugen geloof ik en een HD van 30 Mb? Met groene monochrome monitoren en nog die grote floppies Waren de eerste PC's die er waren. Was puur ruimte gebrek, anders hadden ze er nog gestaan.
Smok3y Geplaatst 9 februari 2007 Geplaatst 9 februari 2007 Dat zegt de Fee ook altijd. Heb pas mijn eerste PC's naar de stort gebracht. 1 Mb vast geheugen geloof ik en een HD van 30 Mb? Met groene monochrome monitoren en nog die grote floppies Waren de eerste PC's die er waren. Was puur ruimte gebrek, anders hadden ze er nog gestaan. Vandaag een 2 gig kaartje met adapter besteld van Sandisk, 55 euri..
Peetee Geplaatst 9 februari 2007 Geplaatst 9 februari 2007 Dat zegt de Fee ook altijd. Heb pas mijn eerste PC's naar de stort gebracht. 1 Mb vast geheugen geloof ik en een HD van 30 Mb? Met groene monochrome monitoren en nog die grote floppies Waren de eerste PC's die er waren. Was puur ruimte gebrek, anders hadden ze er nog gestaan. Vandaag een 2 gig kaartje met adapter besteld van Sandisk, 55 euri.. Ik ben ooit begonnen met de ZX81 van Sinclair. Met wel 1KB!! intern geheugen!!!!
de Roode Lantaarn Geplaatst 9 februari 2007 Geplaatst 9 februari 2007 (bewerkt) Ik ben ooit begonnen met de ZX81 van Sinclair. Met wel 1KB!! intern geheugen!!!! Ik ook, alleen had ik door gespaard voor een geheugen uitbreiding van 16kb En maar rammen op dat 'doodvleestoetsenbord'. Programma's op een cassetebandje die op zondagavond werden opgenomen bij het NOS radio programma Hobbyscoop. Maar ach het is al weer lang gelden. (hoewel ik er best weer een zou willen hebben als curiosa) EDIT: Ze staan nog gewoon op E-bay. 9 februari 2007 bewerkt door de Roode Lantaarn
JandeBeHanger Geplaatst 9 februari 2007 Geplaatst 9 februari 2007 (bewerkt) 9 april 2007 bewerkt door JandeBeHanger
Wammus Geplaatst 9 februari 2007 Geplaatst 9 februari 2007 Ik ben ooit begonnen met de ZX81 van Sinclair. Met wel 1KB!! intern geheugen!!!! Leuk ding, die moest je steeds opnieuw programmeren. Het geheugen liep leeg als de stroom eraf was en je moest het uitbreidings geheugen vastzetten met plakband (op advies van Sinclair ) fantastische tijden
rhgs Geplaatst 9 februari 2007 Geplaatst 9 februari 2007 (bewerkt) Ik ben ooit begonnen met de ZX81 van Sinclair. Met wel 1KB!! intern geheugen!!!! Ha collega, shake hands. Mijn zx81 staat er ook nog en werkt zelfs nog. 1 kB intern geheugen, later nog een 16kB module extern bijgekocht in Engeland. Inclusief de beruchte 'ram pack wobble'. 1x hoesten en de computer deed een reset... 9 februari 2007 bewerkt door rhgs
Mingy Geplaatst 9 februari 2007 Geplaatst 9 februari 2007 (bewerkt) Die Zx81 kunnen wij ons ook nog heel goed herinneren, was heel omslachtig intoetsen, Waren maar zo een paar uur bezig om een simpel spelletje in te kloppen, toch veel plezier van gehad, Wij hebben nog een 128+ Sinclair op zolder liggen, en de Amiga 500 was het eigenlijk helemaal vooral de programmeertaal amos, geweldig ding, in die tijd kwam de pc net een beetje om de hoek kijken, niet te betalen die dingen, Grtx Btw: oops, meende in de offtopic topic te replyen, nah ;-) 9 februari 2007 bewerkt door Mingy
de Roode Lantaarn Geplaatst 9 februari 2007 Geplaatst 9 februari 2007 Een leuke ZX81 emulator is hier te downloaden. Ander Sinclair spul zoals spelletjes zijn hier te vinden. Zo, en nu weer OnTopic.
Peetee Geplaatst 10 februari 2007 Geplaatst 10 februari 2007 (bewerkt) Programma's op een cassetebandje die op zondagavond werden opgenomen bij het NOS radio programma Hobbyscoop. Ja precies! En later met Basicode, het esperanto van de homecomputertjes. En dan een gaatje boren in de cassetterecorder om met een klein schroevendraaiertje de cassette leeskop zo te kunnen afstellen dat het geluid zo scherp mogelijk door kwam! Een leuke ZX81 emulator is hier te downloaden.Ander Sinclair spul zoals spelletjes zijn hier te vinden. Zo, en nu weer OnTopic. Ik ga het weer eens bekijken! Bedankt voor de linkjes! 10 februari 2007 bewerkt door Peetee
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden