Spring naar bijdragen

Caches moeten zonder prikstok te vinden zijn


postman

caches zouden niet begraven moeten zijn  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. caches zouden niet begraven moeten zijn

    • mee eens; een begraven cache boycotten we
      8
    • mee eens; maar er zijn uitzonderingen
      19
    • niet mee eens; maar moet et duidelijk aangegeven zijn
      13
    • niet mee eens; moet gewoon overal kunnen
      5
    • bah; dat zou onze vrijheid beperken
      5


Aanbevolen berichten

inderdaad Godert dat is nu de spijker op zijn kop. Zolang de hint duidelijk maakt (en vrij precies duidelijk maakt) waar je moet graven is voor mij een begraven cache ook geen probleem. De kans op rippen of plunderen of vernielen van caches is bij begraven caches denk ik nihil, mijn ervaring is dat caches die in een wat stedelijke omgeving liggen het grootste risico lopen.

Hi,

 

Ik sluit me volledig aan bij deze "wijze" personen! :ph34r:

 

SY Etienne ;)

 

er is maar 1 goede stash, deze ligt begraven in de (Zeeuwse) klei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

verzinken kan volgens mij ook geen kwaad. Wel even in de omschrijving van de cache vermelden natuurlijk!

Verder vind ik dat de hint ook duidelijk genoeg moet zijn, volgens mij voorkomt dit een hoop gegraaf!

inderdaad Godert dat is nu de spijker op zijn kop. Zolang de hint duidelijk maakt (en vrij precies duidelijk maakt) waar je moet graven is voor mij een begraven cache ook geen probleem.

Daar kom ik weer (met een mededeling die ik vaker doe)... want ik vrees dat hier weer twee begrippen/gedachten door elkaar worden gebruikt:

er is een wezenlijk verschil tussen verzinken en begraven.

Als een cache tenminste met z'n deksel aan de oppervlakte ligt (verzonken) hoeft er niemand te gaan graven, alleen de plaatser éénmalig. Een duidelijke hint voorkomt dan dus ook geen gegraaf want graven is dan überhaupt al niet nodig. (Dat vermindert overigens niet mijn mening dat ik een duidelijke hint ook een must vind hoor!)

Als een cache begraven is, dan is hij dus echt bedekt met een laag grond/zand. Die vind je dus niet door wat bladeren/mos aan de kant te schuiven. Daar moet je echt met een (pio)schopje die laag aan de kant scheppen.

 

Bij het echte begraven is er dus het gevaar dat men denkt op de 'goede' plek te zitten en gaat graven naar niets. Zo krijg je inderdaad kans op molshopen (of geocachershopen?). Begraven kan m.i. dan ook slechts in zeer bijzondere omstandigheden en moet een uitzondering blijven plus vergezeld gaan van een zeer nauwkeurige aanduiding.

 

Omdat deze verschillende manieren van verstoppen door meerdere mensen door elkaar heen worden gebruikt, wordt naar mijn idee de uitslag van deze Poll ook erg vertekend. Sommigen zullen daarom niet stemmen, dus wordt de Poll minder representatief en sommigen zullen met hun stem iets anders bedoelen dan zoals anderen het lezen.

Dat is ook tevens altijd een probleem met Polls/Enquêtes: pas als (het een ja/nee vraag is OF met de antwoorden volledig situatie omvattend is) EN de vraagstelling niet voor meerdere uitleg vatbaar is EN niet reeds sturend/beïnvloedend is, dan pas kun je wat met de uitkomst van een poll. Anders is hij vrij weinig zeggend. Waarbij ik niet zeg dat deze poll aan géén van de genoemde voorwaarden voldoet hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat een cache niet dieper dan 5 a 10 cm onder de grond kan liggen zonder dat er iets vermeld staat van hoe diep het ligt. Als het dieper ligt dan 10 cm is het wel makkelijker om dat te melden bij de beschrijving van de cache.

 

Maar als je zegt dat de caches niet begraven mogen worden valt natuurlijk ook wel wat voor te zeggen. want bij biologie zeiden ze altijd dat de bovenste laag het vruchtbaarste deel was van het bos.

 

Maar als je de omgeving niet teveel aantast vind ik best dateen cache begraven mag worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GeoCaching is mij nog redelijk nieuw, zijn er veel onbegraven caches die gestolen of geript zijn?

Mijn Nanne-cache lag onder een bruggetje en heeft het maar twee weken volgenhouden. :ph34r:

 

Nijntje ligt verzonken en de Tjongervallei-cache ligt ook onzichtbaar (maar niet verzonken). Ligt helemaal aan de omgeving, maar verzinken is op zich niet slecht. Ik ga ervan uit dat je geen schepje nodig moet hebben om een cache te vinden en meldt het als een prikstok handig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...