Spring naar bijdragen

Datakabel??


paular

Aanbevolen berichten

Ik ben net begonnen en heb de smaak flink te pakken. Het invoeren van posities is geen probleem op mij Etrex maar wat kan ik met de meegeleverde data kabel doen? Als ik die aansluit op mijn PC gebeurd er niets en ook herkent mijn PC geen nieuw apparaat.

 

Wie heeft er een tip :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het antwoord van Ruud4D klopt volgens mij net niet helemaal.

Het is afhankelijk of je een seriele of een USB kabel hebt.

 

Met een seriele kabel heb je geen driver nodig. De juiste software is dan voldoende.

 

Bij een USB kabel zit als het goed is een CDtje met daarop een driver. Die is dan voor de kabel en niet voor je Etrex.

Je Etrex kan niets met een USB poort en daarom maakt Windows met de driver van de USB poort een seriele. Als ik het me goed herinner (ik had voorheen een Etrex) moet je eerst de kabel zonder GPS inpluggen, de driver installeren en dan pas je GPS eraan. Er zal wel een handleiding bij zitten.

 

Je programma moet dan nog je GPS gaan herkennen. EasyGPS heeft daarvoor ergens in de menubalk een optie.

 

EasyGPS werkt prima en inderdaad handig omdat je er verschillende bestandstypes mee kunt openen.

 

Afhankelijk van welke Etrex je hebt kun je er ook kaarten inladen.

In dat geval vind ik software van Garmin erg handig (de oude MetroGuide of de nieuwere CitySelect). Je hebt dan ook direct op je PC alles op kaart en je kunt WP's, routes en bijbehorende kaarten in je Etrex laden.

 

Overigens wel EasyGPS downloaden want de Garmin software leest alleen hun eigen bestandtypes. Voor alle "downloadbare" WP's, routes e.d. heb je EasyGPS nodig.

 

De Garmin software is uitgesproken duur maar met bijv. OEPS!!!! en wat geduld kom je een heel eind. Je kunt me ook even PM-en of mailen.

 

Enne..... Welkom bij de club!

groeten, Nachtbraker

 

O ja, met een seriele kabel steek je eerst de kabel+GPS (die aanstaat) in je PC en dan pas de PC aanzetten. Wat ik niet zeker weet is of je Windows je GPS als apparaat herkent. Ik dácht van niet.

bewerkt door NachtbrakeR
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een USB kabel zit als het goed is een CDtje met daarop een driver. Die is dan voor de kabel en niet voor je Etrex.

De usb kabel is gewoon een standaard usb kabel die je ook kan gebruiken voor je camera of een usb-hub danwel kaartlezer.

 

Inderdaad ff het cdtje erin voor de drivers van je gps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Mijn PC herkent de Etrex ook niet als een apparaat. Maar Easy GPS (link al eerder genoemd) communiceerd keurig met de Etrex. Ik heb de kabel die ik achter op de Etrex vast moet schuiven (om het even eenvoudig uit te leggen).

Ozi heb ik nog niet geprobeerd.

De loc files van een cache kan je downloaden in een map. Dan openen in Easy GPS en die dan verzenden naar de Etrex. Zo kun je ook routes maken en doorsturen.

En misschien nog wel veel meer, maar zo lang heb ik hem nog niet. :D

 

Gr. Lydia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...