Spring naar bijdragen

Buitenlandse Cache's Loggen


deBruineBeren

Aanbevolen berichten

Met de Kestdagen naar Hongarije geweest.

Dat is een mooi land vol met Cache's.

Het er zelfs nog 4 gevonden ook, en dat valt niet mee met een halve meter sneeuw.

 

Maar goed, ik dan deze Cache's natuurlijk loggen door een account aan te maken op de Hongaarse site.

Maar eigenlijk wil ik ze hier in Nederland loggen zodat ze bij mijn score opgetelt worden.

 

Iemand enig idee of en hoe dit kan ?

 

P.s. In Hongarije staat in het log boek een wachtwoord, deze heb je nodig om de Cache te kunnen loggen.

Je moet de Cache dus wel echt vinden, zouden ze elkaar daar niet vertrouwen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zijn de caches in Hongarije dan niet aangemaakt bij www.geocaching.com ?

 

Want als je ze bij geocaching.com aanmeldt als gevonden dan worden ze gewoon

bij je "score" bijgeteld.

 

Dus naar www.geocaching.com gaan. Daar een account aanmaken en de gevonden caches zoeken (menubalk rechts: Hide en Seek). Volg de aanwijzingen. Op de volgende pagina kies je "Details" bij de juiste cache. Je komt dan op de daadwerkelijk cachepagina. Je klikt dan in de rechterbovenhoek op "Log your visit". Je vult de gewenste gegevens in en klikt "Found it!" aan. Als laatste klik je "Click here to log your visit". That's all!

 

Een wachtwoord? Mmm overdreven, je schrijft toch altijd iets in het logboek als bewijs dat je er geweest bent? Maar goed, misschien vinden ze dat spannender :D

Of is het daar te koud om iets te schrijven? :P

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij zijn in Hongarije geweest, alleen hebben we wat beter weer uitgezocht om caches te zoeken: in de zomer.

In Hongarije zijn er caches die wel en caches die niet bij .com zijn aangemeld. Ze hebben daar een eigen database en een deel daarvan zit ook in de .com database. Reden is dat ze gemiddeld genomen niet zo handig zijn in andere talen dan Hongaars.

Om die reden hebben we ook alleen .com caches gedaan, want daar heb je dan een Engelse beschrijving van. Die hebben we dus gewoon gelogd op .com en zitten in onze found-lijst.

Waar ben je trouwens geweest? (Welke caches?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D Wij zijn met de kerst in Hongarije naar Gyöngyös geweest. Gyöngyös is een stad en ligt aan de voet van het prachtige Mátra gebergte (ca 70km NO van Boedapest). Hier hebben wij 4 caches gevonden: Sástó (nr. 236. op www. geocaching. hu), A Farm (nr. 436), Sasvári Panoráma (nr. 40) en Kékestetö (nr. 46). Wij konden inderdaad alleen maar 2 cache´s loggen op geocaching.com. De andere twee hebben wij "gewoon" op de Hongaarse site gelogd. Deze worden niet meegenomen in onze totaalscore hier in NL. Wij hebben dus op de Hongaarse site ook een scorenlijst geopend om deze daar bij te houden. (Even een cursusje Hongaars doen!)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

;) Ik dacht dat je je per definitie inschreef bij geocaching.com en dan automatisch gebruik maakt van alle bij groundspeak aangesloten landelijke clubs en caches. Is dat niet zo dan? Op deze wijze heb ik van de zomer ook een cache in La douce France gelogd en er zelfs een gemaakt....

 

Hoe zit het nu precies? Wie weet dat? :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het nu precies? Wie weet dat? :blink:

Wat ik er van heb begrepen ...en als ik het mis heb mogen jullie me verbeteren.. is dat sommige cachers nog al aan hikken tegen groundspeak, met betrekking tot aanmelden van cache's (Engels).

Veel oost Duitsers , Hongaren en Zweden zijn die taal niet machtig en hebben een eigen "lokale site" waar je die kunt loggen, deze cache's zijn dus niet aangemeld op de .com en tellen niet mee in je "scoren" lijst.

Zo heb ik ook ontdekt dat er in Brazilie veel meer cache's liggen als dat er op de .com aangemeld zijn. (zelfde verhaal het Engels niet machtig enz).

 

Meldt je ze op de .com aan dan staan ze in de .com lijst.

Meldt je ze aan op "lokale site" dan komen ze niet op .com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel oost Duitsers , Hongaren en Zweden zijn die taal niet machtig en hebben een eigen "lokale site" waar je die  kunt loggen, deze cache's zijn dus niet aangemeld op de .com en tellen niet mee in je "scoren" lijst.

Zo  heb ik ook ontdekt dat er in Brazilie veel meer cache's liggen als dat er op de .com aangemeld zijn. (zelfde verhaal het Engels niet machtig enz).

:( Bedankt megaheks, dat had ik me nog niet gerealiseerd. Duits en Frans, dat gaat nog wel, maar Hongaars, Spaans, Russich,.... Dan gaat ook bij mij het licht langzaam uit, alhoewel Frans,... Dat is ook niet meer wat het is geweest (en dat was al niet veel). Wat zijn wij dan toch een bevoorrecht volkje!

 

Zou dat ook de reden zijn waarom je op geocaching.com zo weinig Franse caches vindt? Toch eens even kijken of geocaching.fr bestaat...

 

Meteen gechecked, en dat bestat niet. Hoe zou dat dan heten op z'n frans? :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Megaheks schrijft klopt inderdaad. Sommige caches zitten dan nog wel eens in beide databases, maar er wordt door de plaatser niet altijd goed voor gezorgd dat de .com versie ook echt up-to-date is.

Van de zomer zijn we in Hongarije bijvoorbeeld naar de Bukk - Pesko cache geweest. Prachtige omgeving, op een gegeven moment een flinke klim. Laaaaannnngggg aan het zoeken geweest, slechte ontvangst dus dan zoek je je al snel het apezuur, maar op een gegeven moment op moeten geven. Het werd griezelig donker. Niet dat het eng was ofzo, maar gewoon link. Het is daar net "effe" wat woester gebied dan in Nederland en da's oppassen geblazen. Dan merk je echt hoe prettig een navigatie apparaat met trackback en de hele rataplan kan zijn!

De volgende dag hebben we de eigenaresse van het hotel gevraagd of zij de Hongaarse cacheomschrijving wilde opzoeken en vertalen. Toen hij op haar scherm stond zagen we het al: de moeilijkheid was daar 4.5/4.5 i.p.v. wat op onze uitdraai stond (2/2). Ook was het een multi geworden, en geen normal meer. Ook het startcoördinaat was een paar 100m verderop, zodat we ook niet door het vinden van een doos met nieuwe coördinaten een idee hadden kunnen krijgen dat er iets niet klopte.

Hij was al een behoorlijke tijd veranderd bleek dus. Ook de log met vraag om hem te updaten op .com leverde niets op na een half jaar, de cache is helaas uiteindelijk gearchiveerd. Wellicht een tip voor als je een vergelijkbaar geval tegen kunt komen: scan de buitenlandse tekst op gegevens die op verandering kunnen duiden, ook al begrijp je er verder geen biet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

........ met betrekking tot aanmelden van cache's (Engels).

Veel oost Duitsers , Hongaren en Zweden zijn die taal niet machtig en hebben een eigen "lokale site" waar je die  kunt loggen ............

Dit topic kun je beter op Hongarije toespitsen. Ik heb geen ervaring in Hongarije of het voormalige Oost-Duitsland.

Over Zweden meen ik wel iets te weten. Engels is geen enkele probleem voor de Zweed. Net als in Nederland zijn er natuurlijk mensen die er moeite mee hebben. Dat sommige cache paginas´s in het Zweeds zijn gemaakt, is om dezelfde reden waarom sommige Nederlandse pagina´s in het Nederlands zijn opgesteld. Dat is gewoon makkelijk. Alle Zweedse geocaches worden gewoon aangemeld en gelogd via .COM. Bijna alle logs in Nederland worden in het Nederlands opgesteld terwijl ik in Zweden vaak Engelse logs tegenkom. Alle genoemde problemen in Hongarije zijn in mijn beleving niet geldig voor Zweden. Zweden is eigenlijk een ideaal geocaching land. Het is alleen jammer dat 95% van de caches rond de grote steden liggen. In de echte wildernis, ten Noorden van Stockholm, is de bedekking zeer schaars.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...