Spring naar bijdragen

Geocachen in Noorwegen


supie

Aanbevolen berichten

De komende zomervakantie willen wij doorbrengen in Noorwegen en natuurlijk combineren met cachen. Nu is het ons al opgevallen dat de meeste caches daar "traditionals" zijn, daar het waarschijnlijk al heftig genoeg om ze te bereiken.

Onze vraag is : heeft er ook iemand ervaring met cachen daar en in hoeverre is het te doen met een mannetje van 4 jaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij gaan deze zomer naar Zweden en willen daar ook gaan geocachen, daarnaast zullen we ook proberen wat caches in Noorwegen mee te nemen omdat we vrij dicht bij de Noorse grens zitten.

We hebben al wat caches in de regio zitten bekijken en sommigen moeten goed te doen zijn, andere vallen af omdat ze te moelijk of te gevaarlijk zijn. Door de cache beschrijving en de logs goed te lezen maken we een selectie. Verder willen we nog uit zien te zoeken hoe ver de cache van een mogelijke parkeerplaats ligt. Zodat we enige indicatie van de te lopen afstand krijgen. Kortom kijk naar de moeilijkheidsgraad en de logs.

 

In ons pre-geocache leven hebben we in Zweden ook redelijke stukken gelopen, max. 6/7 kilometer. Afhankelijk van het terrein gaat dat de ene keer beter dan de andere. Belangrijk is het om de tijd te nemen.

 

Onze kinderen zijn 5 (sinds 5 dagen) en 8 (tegen de tijd dat we op vakantie gaan). Ze vinden het wel spannend omdat regelmatig in de beschrijving staat dat er geen eten in de cache mag worden achtergelaten vanwege de beren.

bewerkt door dets
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gaan deze zomer naar Zweden en willen daar ook gaan geocachen, daarnaast zullen we ook proberen wat caches in Noorwegen mee te nemen omdat we vrij dicht bij de Noorse grens zitten.

We hebben al wat caches in de regio zitten bekijken en sommigen moeten goed te doen zijn, andere vallen af omdat ze te moelijk of te gevaarlijk zijn. Door de cache beschrijving en de logs goed te lezen maken we een selectie. Verder willen we nog uit zien te zoeken hoe ver de cache van een mogelijke parkeerplaats ligt. Zodat we enige indicatie van de te lopen afstand krijgen. Kortom kijk naar de moeilijkheidsgraad en de logs.

 

In ons pre-geocache leven hebben we in Zweden ook redelijke stukken gelopen, max. 6/7 kilometer. Afhankelijk van het terrein gaat dat de ene keer beter dan de andere. Belangrijk is het om de tijd te nemen.

 

Onze kinderen zijn 5 (sinds 5 dagen) en 8 (tegen de tijd dat we op vakantie gaan). Ze vinden het wel spannend omdat regelmatig in de beschrijving staat dat er geen eten in de cache mag worden achtergelaten vanwege de beren.

 

Mocht je hier in de buurt komen...mijn TB staat te popelen om verder te reizen :rolleyes:

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...b8-6426528e84e2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil deze zomer een georganiseerde natuur(trekkings)reis boeken naar Fulufjallet (ergens op de grens met Noorwegen en Zweden).

Wie kent er geocaches daar in de buurt en wie heeft er ervaringen met dit land en vooral dit gebied?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben een paar jaar geleden een korte vakantie in Noorwegen gehad. We hebben toen enkele caches gedaan, en enkele caches afgeblazen omdat ze toch te ver lagen, of te moeilijk bleken. Het is vooral een kwestie om de beschrijvingen goed te lezen en goed te kijken op de kaart of het gebied toegankelijk is.

 

In Bergen heb je enkele niet al te moeilijke stadscaches.

 

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze vraag is : heeft er ook iemand ervaring met cachen daar en in hoeverre is het te doen met een mannetje van 4 jaar?

 

 

Misschien heb je hier nog wat aan, en anders een mailtje of PM naar Vechtdal die half in Noorwegen wonen en half in Nederland.

 

Gr Twinlife :rolleyes:

 

Dank je wel voor je reactie!

Je link zullen wij zeker verder gaan uitpluizen en wat betreft een mailtje naar "Vechtdal", die heb ik eventjes geleden al verzonden maar helaas (nog) geen reactie op gehad, misschien druk met andere zaken.

Bij het uitpluizen van het forum was ik al tegengekomen dat zij ook in Noorwegen wonen, maar wie weet komt er nog een reactie. Het leek mij dat ik geen betere info kon krijgen als van hun :lol1:

 

Groetjes Susan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, je start je PC weer op nadat je hem de avond daarvoor hebt afgesloten en menig medecacher heeft al gereageerd :rolleyes:

Wij gaan dan ook zeker verder met puzzelen en Jos.. de caches in Bergen komen op de lijst.

 

Groetjes Susan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil deze zomer een georganiseerde natuur(trekkings)reis boeken naar Fulufjallet (ergens op de grens met Noorwegen en Zweden).

Wie kent er geocaches daar in de buurt en wie heeft er ervaringen met dit land en vooral dit gebied?

 

Toeristische informatie:

www.fulufjallsringen.com en www.dalarna.se

 

Enkele caches:

Njupeskär Waterfall

Riksgräns

Vitmossans Stig

Red Jaspis

 

Verder is er informatie te vinden op:

http://www.geocaching.se/

en op

GeoStat Sweden

via 'Sökning efter postnummer, ortnamn mm' kun je op plaatsnaam zoeken.

bewerkt door dets
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij spelen met de gedachte om dit jaar weer naar Noorwegen op vakantie te gaan, en daar een aantal caches mee te pakken. Ik hou het draadje in de gaten!

 

Wij gaan dan ook zeker verder met puzzelen en Jos.. de caches in Bergen komen  op de lijst.

 

Zet dan ook maar een regenpak op je lijst! veel_regen.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij spelen met de gedachte om dit jaar weer naar Noorwegen op vakantie te gaan, en daar een aantal caches mee te pakken. Ik hou het draadje in de gaten!

 

Wij gaan dan ook zeker verder met puzzelen en Jos.. de caches in Bergen komen  op de lijst.

 

Zet dan ook maar een regenpak op je lijst! veel_regen.gif

 

maar een beetje GPS is waterdicht :)

Toch deze ervaring delen: Tijdens een totaal verregende vakantie een dag naar Bergen (ja, die in Noorwegen, om misverstanden te voorkomen) geweest, het was maar honderd kilometer rijden :angry: en in de auto was het droog, vlak bij Bergen brak de lucht en in Bergen was het stralend weer!

Terug naar de camping en de regen begon weer :no:

 

edit: dets, bedankt voor de links, ben al aan het kijken!

bewerkt door arie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij spelen met de gedachte om dit jaar weer naar Noorwegen op vakantie te gaan, en daar een aantal caches mee te pakken. Ik hou het draadje in de gaten!

 

Wij gaan dan ook zeker verder met puzzelen en Jos.. de caches in Bergen komen  op de lijst.

 

Zet dan ook maar een regenpak op je lijst! veel_regen.gif

 

 

Hey Mr. Chaos, je zorgt inderdaad voor wat chaos, nu ook nog weer een regenpak op ons toch al chaotische lijstje :angry: en wat die gps betreft, dat zit wel goed.

Misschien is het handig om het tijdstip van ons vertrek in de gaten te houden :no: , wij hebben nl. nog nooit een verregende vakantie gehad en aan de regel: eens moet de eerste keer zijn denk ik maar liever niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn vorig jaar ook in Noorwegen geweest en over het algemeen 3 weken prachtig weer gehad, alleen de drie dagen dat we in Bergen zaten regen, regen en nog eens regen...

 

Bergen staat er nou eenmaal om bekend, ik geloof dat er daar zo'n 300 dagen per jaar water naar beneden komt, 2250 mm per jaar (tegen zo'n 780 mm in NL)! Maarja, je kan het blijkbaar ook andersom treffen als ik de reaktie van Arie lees!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn vorig jaar ook in Noorwegen geweest en over het algemeen 3 weken prachtig weer gehad, alleen de drie dagen dat we in Bergen zaten regen, regen en nog eens regen...

 

Bergen staat er nou eenmaal om bekend, ik geloof dat er daar zo'n 300 dagen per jaar water naar beneden komt, 2250 mm per jaar (tegen zo'n 780 mm in NL)! Maarja, je kan het blijkbaar ook andersom treffen als ik de reaktie van Arie lees!

 

Dan ga ik er vanuit dat die regen alleen voor Bergen geldt, volgens mij is het verder met het weer niet veel anders als hier, je moet gewoon mazzel hebben :blush:

 

Maar hoe hebben jullie dat vorig jaar ervaren met cachen, is het veel klim en klauterwerk en hoe zit het met het aantal km's voor je bij een cache bent(lopend)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...