Spring naar bijdragen

Geocachen in Noorwegen


supie

Aanbevolen berichten

Maar hoe hebben jullie dat vorig jaar ervaren met cachen, is het veel klim en klauterwerk en hoe zit het met het aantal km's voor je bij een cache bent(lopend)?

 

Helaas ben ik pas twee weekjes na terugkomst uit Noorwegen tegen het fenomeen Geocaching aangelopen, en achteraf blijkt dat we toch op minstens drie plekken geweest zijn waar ook een cache gelegen heeft... :blush:

 

Volgens mij varieert de moeilijkheid heel erg van cache tot cache. Ik heb op internet caches gezien op uitzichtpunten waar bij wijze van spreken iedere bus met Japanners stopt (GC799F), maar ook caches waar je twee dagen voor moet lopen voordat je de cache bereikt hebt en dan nog twee dagen terug (ergens ten oosten van de Noordkaap)!.

 

Over het algemeen heb ik overigens wel gemerkt dat een wandeling die voor een gemiddelde Noor als makkelijk aangeschreven staat voor ons Nederlanders af en toe best wel pittig kan zijn! Als er een tijdsduur van 4 uur stond voor een wandeling konden wij er rustig 6 à 7 uur voor uittrekken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Onze vraag is : heeft er ook iemand ervaring met cachen daar en in hoeverre is het te doen met een mannetje van 4 jaar?

Hoi supie,

 

Twee jaar terug hebben wij in Noorwegen caches gezocht. Inderdaad zit de uitdaging meestal niet in puzzels of ander denkwerk maar in het fysieke. De tochten die we liepen waren uitgezet door de Noorse wandelaars vereniging en iemand anders had met +/- halverwege een cache verstopt.

We deden 7 uur over "Bjorne Stigen" en 4 uur over "Oasen" (deze laatste is ook korter te doen als je dezelfde weg terug neemt. En wij hadden géén junior cacher(s) bij ons.

 

De wandelingen zijn pittig en het landschap super!

 

Groetjes,

Maarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar hoe hebben jullie dat vorig jaar ervaren met cachen, is het veel klim en klauterwerk en hoe zit het met het aantal km's voor je bij een cache bent(lopend)?

 

Helaas ben ik pas twee weekjes na terugkomst uit Noorwegen tegen het fenomeen Geocaching aangelopen, en achteraf blijkt dat we toch op minstens drie plekken geweest zijn waar ook een cache gelegen heeft... :crybaby:

 

Volgens mij varieert de moeilijkheid heel erg van cache tot cache. Ik heb op internet caches gezien op uitzichtpunten waar bij wijze van spreken iedere bus met Japanners stopt (GC799F), maar ook caches waar je twee dagen voor moet lopen voordat je de cache bereikt hebt en dan nog twee dagen terug (ergens ten oosten van de Noordkaap)!.

 

Over het algemeen heb ik overigens wel gemerkt dat een wandeling die voor een gemiddelde Noor als makkelijk aangeschreven staat voor ons Nederlanders af en toe best wel pittig kan zijn! Als er een tijdsduur van 4 uur stond voor een wandeling konden wij er rustig 6 à 7 uur voor uittrekken!

 

 

Bedankt voor je reactie's!

Wij zijn nog korter als jou aan het cachen, maar zijn wel behoorlijk besmet met het virus zodat je het met je vakantie wil combineren. Ik krijg het idee dat wij daarvoor niet het makkelijkste land uitgekozen hebben. Maar goed, wij hebben op deze manier toch al wel wat info bij elkaar. Heb het idee dat wij hier in Nederland iets meer drive-in's hebben als daar :lol1:

Wij gaan het beleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze vraag is : heeft er ook iemand ervaring met cachen daar en in hoeverre is het te doen met een mannetje van 4 jaar?

Hoi supie,

 

Twee jaar terug hebben wij in Noorwegen caches gezocht. Inderdaad zit de uitdaging meestal niet in puzzels of ander denkwerk maar in het fysieke. De tochten die we liepen waren uitgezet door de Noorse wandelaars vereniging en iemand anders had met +/- halverwege een cache verstopt.

We deden 7 uur over "Bjorne Stigen" en 4 uur over "Oasen" (deze laatste is ook korter te doen als je dezelfde weg terug neemt. En wij hadden géén junior cacher(s) bij ons.

 

De wandelingen zijn pittig en het landschap super!

 

 

Groetjes,

Maarten.

 

Hallo Maarten,

 

Leuk om even jullie ervaring te lezen.

Wij moeten nog maar even flink puzzelen welke wel en niet voor ons in aanmerking komen(als wij daar bij het lezen van de listings uitkomen).

Ik ben bang dat als de wandelingen voor onze junior te heftig worden, dat hij straks zelfs in Nederland niet meer wil cachen :crybaby:

Ik had nog even het idee om toch de buggy maar weer tevoorschijn te halen, maar als het geen gladde paden zijn is dat ook geen doen!

In ieder geval bedankt voor je reactie!

 

Groetjes Susan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had nog even het idee om toch de buggy maar weer tevoorschijn te halen, maar als het geen gladde paden zijn is dat ook geen doen!

 

Hmm, veel buggy-vriendelijke paden ben ik in Noorwegen niet tegengekomen. Meestal eigenlijk onverharde paadjes van ca 50 cm breed vol met rotsblokken, kuilen, plassen, beekjes, begroeiing, etc. In Noorwegen is de natuur niet zo 'georganiseerd' als in Nederland!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had nog even het idee om toch de buggy maar weer tevoorschijn te halen, maar als het geen gladde paden zijn is dat ook geen doen!

 

Hmm, veel buggy-vriendelijke paden ben ik in Noorwegen niet tegengekomen. Meestal eigenlijk onverharde paadjes van ca 50 cm breed vol met rotsblokken, kuilen, plassen, beekjes, begroeiing, etc. In Noorwegen is de natuur niet zo 'georganiseerd' als in Nederland!

 

Ik was er al bang voor, maar toch bedankt voor de bevestiging :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...