Team 16 Geplaatst 19 april 2006 Geplaatst 19 april 2006 Na de nieuwste Firefox update vorige week doet mijn Greasemonkey userscript "GC Gallery" het niet meer. Ik heb al geprobeerd om hem opnieuw te installeren, maar dit maakt geen verschil. Nu vraag ik mezelf eigenlijk af: * Worden de userscripts automatisch geupdate als er nieuwe versies zijn? (ik heb zelf het idee van niet)
TuuronTour Geplaatst 19 april 2006 Geplaatst 19 april 2006 Soms heb je bij een nieuwe Fx-versie ook een nieuwe versie van de extensies nodig. Het is daarom vaak verstandig even een paar weken te wachten met upgraden totdat de (belangrijkste) extensies ook bijgewerkt zijn. Heb je al gekeken of er een recente versie van GreaseMonkey is uitgekomen?
Team 16 Geplaatst 19 april 2006 Auteur Geplaatst 19 april 2006 Soms heb je bij een nieuwe Fx-versie ook een nieuwe versie van de extensies nodig. Het is daarom vaak verstandig even een paar weken te wachten met upgraden totdat de (belangrijkste) extensies ook bijgewerkt zijn. Heb je al gekeken of er een recente versie van GreaseMonkey is uitgekomen? <{POST_SNAPBACK}> Ik had het idee dat het aan het userscript lag en niet aan GreaseMonkey, omdat de andere userscripts het wel doen.
TuuronTour Geplaatst 19 april 2006 Geplaatst 19 april 2006 Ik had het idee dat het aan het userscript lag en niet aan GreaseMonkey, omdat de andere userscripts het wel doen. <{POST_SNAPBACK}> Je zou kunnen mailen met de maker van de script om ernaar te vragen...Via de zoekfunctie kan je de link naar de website vinden.
Team Firefox Geplaatst 19 april 2006 Geplaatst 19 april 2006 GreaseMonkey werkt hier normaal, ook na de update naar FF 1.5.0.2. Hier is trouwens een goed forum over Mozilla produkten dus ook voor vragen m.b.t. Firefox: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewforum.php?f=2
Team 16 Geplaatst 19 april 2006 Auteur Geplaatst 19 april 2006 GreaseMonkey werkt hier normaal, ook na de update naar FF 1.5.0.2. Hier is trouwens een goed forum over Mozilla produkten dus ook voor vragen m.b.t. Firefox: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewforum.php?f=2 <{POST_SNAPBACK}> Alleen 1 userscript doet het niet meer, nl. "GC Gallery". Dat is degene die de kleine foto's van een fotogallery op gc.com vergroot. De rest van de scripts doen het voor zover ik gezien heb allemaal goed.
Kruimeldief Geplaatst 19 april 2006 Geplaatst 19 april 2006 Geen problemen hier. Alle scripts die ik gebruik via Greasemonkey, ook de gallery. werken gewoon met de laatste versie van FireFox.
thira en candor Geplaatst 19 april 2006 Geplaatst 19 april 2006 Hoi, Ik heb een andere vraag over FX,als ik deze cache open in IE dan speelt er een muziekje en als ik dat doe in FX niet. Wie o wie heeft er een idee over.
Kruimeldief Geplaatst 19 april 2006 Geplaatst 19 april 2006 Het is nu niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar dat is een van de vele redenen dat ik FF gebruik voor alles wat met het geocachen te maken heeft. Men zal wel zeggen, een bug in FF, maar ik denk dat de maker van de cache te MS georiënteerd is Blij toe. Als ik om 3 a 4 uur in de nacht voor de laptop zit, hoef ik geen muziekjes en andere geluidjes te horen als ik naar caches kijk. Vooral niet omdat onze slaapkamer aan de kamer grenst
Team 16 Geplaatst 19 april 2006 Auteur Geplaatst 19 april 2006 Geen problemen hier. Alle scripts die ik gebruik via Greasemonkey, ook de gallery. werken gewoon met de laatste versie van FireFox. <{POST_SNAPBACK}> Ik snap er geen snars van, ik heb het zowel thuis als op het werk dat de gallery het niet doet. Dit is gekomen na de update van vorige week.
Team 16 Geplaatst 19 april 2006 Auteur Geplaatst 19 april 2006 Geen problemen hier. Alle scripts die ik gebruik via Greasemonkey, ook de gallery. werken gewoon met de laatste versie van FireFox. <{POST_SNAPBACK}> Heb jij dan ook Greasemonkey 0.6.4? (is volgens de website ook de nieuwste) En het userscript (GC Gallery), heb je dat ook van http://gmscripts.locusprime.net? Alleen dit script doet het bij mij niet, dus het lijkt mij niet aan greasemonkey liggen, maar als niemand anders het probleem heeft weet ik het ook niet meer.
Team Firefox Geplaatst 19 april 2006 Geplaatst 19 april 2006 Alleen dit script doet het bij mij niet, dus het lijkt mij niet aan greasemonkey liggen, maar als niemand anders het probleem heeft weet ik het ook niet meer. Ligt niet aan GreaseMonkey en het GC Gallery script (beiden werken hier gewoon), maar zeer hoogstwaarschijnlijk zal je een nieuw profiel in Firefox moeten aanmaken. Maar voor je dat doet kan je nog even checken in Manage User Script of GC Gallery er wel bij staat. Zo ja, dan wordt het een nieuw profiel implanteren Voor informatie kijk even op het Firefox forum!
Team 16 Geplaatst 20 april 2006 Auteur Geplaatst 20 april 2006 Alleen dit script doet het bij mij niet, dus het lijkt mij niet aan greasemonkey liggen, maar als niemand anders het probleem heeft weet ik het ook niet meer. Ligt niet aan GreaseMonkey en het GC Gallery script (beiden werken hier gewoon), maar zeer hoogstwaarschijnlijk zal je een nieuw profiel in Firefox moeten aanmaken. Maar voor je dat doet kan je nog even checken in Manage User Script of GC Gallery er wel bij staat. Zo ja, dan wordt het een nieuw profiel implanteren Voor informatie kijk even op het Firefox forum! <{POST_SNAPBACK}> OK, bij Manage User Script staat dit script erbij. Ik heb het zelfs gisteren nog een keer opnieuw geïnstalleerd. Als ik in een gallery op gc.com kijk dan staat het userscript in het overzichtje in de statusbalk ook groen aangevinkt. Ik vind het raar dat ik het zowel thuis als op het werk heb. Ik heb een nieuw profiel aangemaakt, dan krijg ik een kale versie van firefox zonder extensies en userscripts. Bedoel je hiermee dat ik de extensies en scripts weer 1 voor 1 moet installeren en kijken waar het aan ligt?
Team Firefox Geplaatst 20 april 2006 Geplaatst 20 april 2006 Alleen dit script doet het bij mij niet, dus het lijkt mij niet aan greasemonkey liggen, maar als niemand anders het probleem heeft weet ik het ook niet meer. Ligt niet aan GreaseMonkey en het GC Gallery script (beiden werken hier gewoon), maar zeer hoogstwaarschijnlijk zal je een nieuw profiel in Firefox moeten aanmaken. Maar voor je dat doet kan je nog even checken in Manage User Script of GC Gallery er wel bij staat. Zo ja, dan wordt het een nieuw profiel implanteren Voor informatie kijk even op het Firefox forum! <{POST_SNAPBACK}> OK, bij Manage User Script staat dit script erbij. Ik heb het zelfs gisteren nog een keer opnieuw geïnstalleerd. Als ik in een gallery op gc.com kijk dan staat het userscript in het overzichtje in de statusbalk ook groen aangevinkt. Ik vind het raar dat ik het zowel thuis als op het werk heb. Ik heb een nieuw profiel aangemaakt, dan krijg ik een kale versie van firefox zonder extensies en userscripts. Bedoel je hiermee dat ik de extensies en scripts weer 1 voor 1 moet installeren en kijken waar het aan ligt? <{POST_SNAPBACK}> Nou ga je wel een specifieke vraag stellen, vandaar de eerdere verwijzing naar het Firefox forum Het op de juiste manier aanmaken van een profiel kan wel eens problemen geven. Ik zou eigenlijk gaan voor het compleet verwijderen van Firefox en even googelen op het verwijderen van het profiel, want die blijft ergens op je harde schijf achter. Die moet dus echt weg!!! Je oude profiel bevat waarschijnlijk een extentie die onder FF 1.5.0.2 een conflict geeft met het GC Gallery script in GreaseMonkey, alleen: welke is het? Dus: - FF er compleet af halen - zoek goed naar het profiel en verwijder deze!!!! - via IE, FF 1.5.0.2 NL installeren - via FF, GreaseMonkey 0.6.4 installeren - GC userscripts installeren - kijken of alles werkt (moet eigenlijk zo zijn dan!) - dan eventueel andere extenties installeren Bij het installeren van andere extenties goed kijken of ze ondersteund worden door FF 1.5.0.2. Dan installeer je de nieuwe extentie één voor één en gelijk kijken (na iedere extentie die je erbij zet) of je GC userscript nog werkt. Werkt die niet meer volledig dan heb je de boosdoener pas te pakken
Team 16 Geplaatst 20 april 2006 Auteur Geplaatst 20 april 2006 Nou ga je wel een specifieke vraag stellen, vandaar de eerdere verwijzing naar het Firefox forum Het op de juiste manier aanmaken van een profiel kan wel eens problemen geven. Ik zou eigenlijk gaan voor het compleet verwijderen van Firefox en even googelen op het verwijderen van het profiel, want die blijft ergens op je harde schijf achter. Die moet dus echt weg!!! Je oude profiel bevat waarschijnlijk een extentie die onder FF 1.5.0.2 een conflict geeft met het GC Gallery script in GreaseMonkey, alleen: welke is het? Dus: - FF er compleet af halen - zoek goed naar het profiel en verwijder deze!!!! - via IE, FF 1.5.0.2 NL installeren - via FF, GreaseMonkey 0.6.4 installeren - GC userscripts installeren - kijken of alles werkt (moet eigenlijk zo zijn dan!) - dan eventueel andere extenties installeren Bij het installeren van andere extenties goed kijken of ze ondersteund worden door FF 1.5.0.2. Dan installeer je de nieuwe extentie één voor één en gelijk kijken (na iedere extentie die je erbij zet) of je GC userscript nog werkt. Werkt die niet meer volledig dan heb je de boosdoener pas te pakken <{POST_SNAPBACK}> Ik had al op het firefox forum gezocht, heb wel gevonden hoe je een profiel aan moet maken, maar van de rest van het probleem heb ik niets kunnen vinden. Ik was er al bang voor dat je zoiets zou gaan zeggen Ik ga het proberen, dank je voor je hulp!
Aanbevolen berichten