skippy and company Geplaatst 1 april 2006 Geplaatst 1 april 2006 Van de week kreeg ik een berichtje van een attente medecachers die mij erop wees dat mijn "Hekslootcache" (omgeving Haarlem) waarschijnlijk geripped was. Daar was ik niet zo blij mee , want dat zou dan de tweede keer zijn Ik was helaas niet in staat om meteen even te kijken , maar een note geplaatst , en vandaag dan toch wezen kijken. Wat schetst mijn verbazing De cachedoos was inderdaad weg , maar boven op de oorscpronkelijke verstopplek (volledig in het zicht) stond een plastic tas met een "nieuwe" plastic doos met daarin de spulletjes uit mijn eigen cache inclusief logboek . Alleen......dat was een ammobox , en dit was een Curver doos o.i.d. Ik probeer nu via PB-tjes te achterhalen of deze doos er al langer ligt , maar vind het allemaal maar raar. Heeft iemand dit eerder meegemaakt ?
De Roode Loper Geplaatst 1 april 2006 Geplaatst 1 april 2006 Van de week kreeg ik een berichtje van een attente medecachers die mij erop wees dat mijn "Hekslootcache" (omgeving Haarlem) waarschijnlijk geripped was. Daar was ik niet zo blij mee , want dat zou dan de tweede keer zijn Ik was helaas niet in staat om meteen even te kijken , maar een note geplaatst , en vandaag dan toch wezen kijken. Wat schetst mijn verbazing De cachedoos was inderdaad weg , maar boven op de oorscpronkelijke verstopplek (volledig in het zicht) stond een plastic tas met een "nieuwe" plastic doos met daarin de spulletjes uit mijn eigen cache inclusief logboek . Alleen......dat was een ammobox , en dit was een Curver doos o.i.d. Ik probeer nu via PB-tjes te achterhalen of deze doos er al langer ligt , maar vind het allemaal maar raar. Heeft iemand dit eerder meegemaakt ? <{POST_SNAPBACK}> Nee, dit heb ik nog nooit eerder gehoord. Tsja een slechte ruil een ammobox weg en een curver doosje terug. Maar het belangrijkste (logboek) is er dus nog wel .
Team Professor X Geplaatst 1 april 2006 Geplaatst 1 april 2006 We moesten de ammoboxen maar eens aan de ketting gaan leggen. Hier is er ook net eentje geripped, maar nog niet vervangen door een ander doosje. Heel vreemd allemaal
skippy and company Geplaatst 2 april 2006 Auteur Geplaatst 2 april 2006 Het logboek is er inderdaad gelukkig nog wel. En dat is al een hele verbetering sinds de vorige keer ! Alhoewel...... toen heb ik een lege ammobox terug gevonden. Vandaar ook dat ik hem toen verplaatst heb. Ben er overigens nog niet achter hoe lang hij er al ligt......
MCMAL Geplaatst 2 april 2006 Geplaatst 2 april 2006 Het logboek is er inderdaad gelukkig nog wel.En dat is al een hele verbetering sinds de vorige keer ! Alhoewel...... toen heb ik een lege ammobox terug gevonden. Vandaar ook dat ik hem toen verplaatst heb. Ben er overigens nog niet achter hoe lang hij er al ligt...... <{POST_SNAPBACK}> Toen ik hem eind januari deed was het nog zo'n enorme 5-euro ammo. Kan me misschien voorstellen dat iemand denkt 'mooi opbergsysteem zo'n grote ijzeren kist en ik heb nog een plastic bakkie liggen' maar dan nog, het blijft diefstal. Of het was een antimilitaristiche puritein die niet houdt van legermateriaal in het landschap
fraggle-team Geplaatst 2 april 2006 Geplaatst 2 april 2006 (bewerkt) We moesten de ammoboxen maar eens aan de ketting gaan leggen. Hebben wij gedaan! Groet, Boober en Nikki 2 april 2006 bewerkt door fraggle-team
dutch-locutus Geplaatst 2 april 2006 Geplaatst 2 april 2006 (bewerkt) We moesten de ammoboxen maar eens aan de ketting gaan leggen. Hebben wij gedaan! Groet, Boober en Nikki <{POST_SNAPBACK}> Goede oplossing. 1 opmerking, ik doe zelf bijna altijd de cache een stukje mee nemen van de verstopplek af zodat als ik bij het loggen "betrapt "word door niet geocachers ik niet de aandacht op de verstop plek zelf leg. Toen ik net begon is me dat door iemand verteld, en als ik iemand anders introduceer leer ik ze dat ook. Als de cache door de maker is verstopt is op een verdekte plek waar ik uit zicht kan loggen doe ik die moeite niet. Dit lukt natuurlijk niet bij deze ketting methode, en ik ben er van overtuigt dat als vernielzuchtige jeugd de cache vind het geiten kettinkje niet lang stand zou houden, dan wel de cache met behuizing en al uit de grond word getrokken. Het blijft de kunst van het verstoppen ( nieuw naslag werk te maken door Kapitein Haak ), en je zal toch altijd het risico lopen dat onverlaten de cache vernielen. D.L. 2 april 2006 bewerkt door dutch-locutus
skippy and company Geplaatst 2 april 2006 Auteur Geplaatst 2 april 2006 Toen ik hem eind januari deed was het nog zo'n enorme 5-euro ammo. Deze tips helpen al een beetje , alweer wat maandjes minder..... Ik heb echter het gevoel dat hij er ECHT pas hooguit een week of 2 ligt. en ben dus in afwachting van de reactie van degene die hem als laatste heeft gevonden.
Wamoje Geplaatst 2 april 2006 Geplaatst 2 april 2006 In de logs zoeken op: In: Tupperware Uit: Munitiekist ;-) (sorry, inkoppertje)
skippy and company Geplaatst 2 april 2006 Auteur Geplaatst 2 april 2006 In de logs zoeken op:In: Tupperware Uit: Munitiekist ;-) (sorry, inkoppertje) <{POST_SNAPBACK}> Geweldig dat ik daar nog niet aan gedacht had !!!! (na zorgvuldig bladeren) helaas !!!!
skippy and company Geplaatst 3 april 2006 Auteur Geplaatst 3 april 2006 Is een mooie 1 april grap voor volgend jaar <{POST_SNAPBACK}> Zelfs daar heb ik aan gedacht , maar ik had duidelijk te kennen gegeven dat ik waarschijnlijk vrijdag (dus 31 maart) zou gaan controleren. Dat het uiteindelijk 1 april is geworden is puur toeval. Ben er inmiddels achter dat de kist (zoals ik al dacht) daar hooguit een paar dagen heeft gelegen. Het hoe en waarom zal ik wel nooit achterhalen , maar binnenkort wordt deze teruggeplaatst in de nieuwe doos. Of misschien zelfs wel een kleinere variant.
Kruimeldief Geplaatst 4 april 2006 Geplaatst 4 april 2006 Ik heb niet precies hetzelfde meegemaakt, maar wel een variant erop. Onlangs is een cacher langs een van mijn geadopteerde caches geweest en had in een logje gelezen dat de cache vochtig was van binnen. Het blijkt dat ze contact hebben gezocht met een cacher die eerder de cache gelogd heeft. Uit dat contact hebben ze de afmetingen van de orginele cache weten te krijgen en tot mijn stomme verbazing zijn ze daarna mijn cache wezen doen, hebben dankzij de ingewonnen info een droge binnendoos geplaatst en de door de tand des tijds ietwat slecht uitziende goodies omgewisseld voor andere. In feite heeft een voor mij totaal onbekende cacher een cachecontrole uitgevoerd bij mijn cache en de cachedoos inclusief inhoud voor mij (ongevraagd), vernieuwd en/of vervangen. Dus een tegenovergestelde van een rip. Als ik het adres van deze cacher te pakken kan krijgen zal ik hem/haar/hun een paar leuke coins doen toekomen.
Team Professor X Geplaatst 4 april 2006 Geplaatst 4 april 2006 Ik heb niet precies hetzelfde meegemaakt, maar wel een variant erop. Onlangs is een cacher langs een van mijn geadopteerde caches geweest en had in een logje gelezen dat de cache vochtig was van binnen. Het blijkt dat ze contact hebben gezocht met een cacher die eerder de cache gelogd heeft. Uit dat contact hebben ze de afmetingen van de orginele cache weten te krijgen en tot mijn stomme verbazing zijn ze daarna mijn cache wezen doen, hebben dankzij de ingewonnen info een droge binnendoos geplaatst en de door de tand des tijds ietwat slecht uitziende goodies omgewisseld voor andere. In feite heeft een voor mij totaal onbekende cacher een cachecontrole uitgevoerd bij mijn cache en de cachedoos inclusief inhoud voor mij (ongevraagd), vernieuwd en/of vervangen. Dus een tegenovergestelde van een rip. Als ik het adres van deze cacher te pakken kan krijgen zal ik hem/haar/hun een paar leuke coins doen toekomen. <{POST_SNAPBACK}> Zo gaat dat met mensen die een bijzondere warme waarde toekennen aan het cachen .
Aanbevolen berichten