Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Om even in de sfeer te komen denk even aan de Davinci code of als je niet van lezen houdt denk dan maar aan onderweg naar morgen....uh, ik loop al een tijdje met het idee in me hoofd maar er is iets waar ik niet uit kom.

Mijn bedoeling is om een travelbug te maken die je uit eindelijk leidt naar een echte schat, die dus ook maar 1 keer gevonden kan worden..... in het buitenland. Nee onm kijkers het wordt geen Wales.

Maar de vraag is, voor hoeveel neemt een geocacher de moeite om misschien meer dan 1000km te reizen. Wat zou voor ons als "schatzoekers" nou iets zijn dat je spannend vindt om te vinden en blij te worden als een kind, tenzij je er al een bent.

Ik moet dan ook even denken aan alle onderwerpjes over de echte prulletjes die gevonden worden in caches.

Misschien hebben jullie leuke ideeen, die opzich ook redelijk zijn, want een auto sleutel gaat het niet worden, en de juwelen van oma....... nee ook niet.

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen.

Groeten

Rob

Team-freakfire

Geplaatst
Polen ligt nog binnen die grens blijkt uit praktijk onderzoek. Hoe ver kan je gaan? Probeer het eens uit zou ik zeggen! :blink:

Ja polen ligt nog binnen de grens dat heb ik geweten ook was leuk.

Ben benieuwd waar deze gaat komen weer tijd voor een avontuurtje B):blink:

knifemen

Geplaatst

Wat ik daarin tegen wel jammer vind is dat hij maar 1 keer gevonden kan worden. je steekt er toch veel tijd in.

Echter kan je misschien hem wel langer online houden, maar dan voor de ftf een echte schat + logbare cache en voor de anderen enkel een logbare cache

Geplaatst
En als de cache maar eenmaal te loggen is, is het geen geocache volgens geocaching.com en zal derhalve ook niet goedgekeurd worden.

Misschien kan de 'hoofdbuit' voor de FTF zijn, maar kan de cache gewoon blijven liggen om later nogmaals gelogd te worden...? Eens met mlvdburg dus! Ik vind het een leuk initiatief! Uitdagend en anders dan anders; vooral doorgaan!

Zit zelf te denken aan een fotografie cache. Een cache die langs verschillende objecten loopt die - mooi- gefotografeerd moeten worden. Aan het einde van de route ligt dan een echt doossie om te loggen; voor iedereen bereikbaar dus. Foto's uploaden en wij bepalen dan eens per jaar wie de winnaar is. Voor de beste (amateur) fotograaf stellen wij dan eens per jaar een prijs(je) beschikbaar (leuk fotoboek ofzo?). Wil je 'standaard' plaatjes schieten?Mag! Wil je proberen er iets moois van te maken? Loop je de kans met iets leuks beloond te worden! Krijgt een cache toch net ff een andere wending, toch?

Geplaatst

Ik denk juist dat het gaat om de kick van het loggen :P , zeker als het ook nog eens een FTF is waarvoor je de halve wereld om moet reizen. Voor mij persoonlijk hoeft er niet veel in een cache te liggen :eek:..

Succes.

Geplaatst
Maar de vraag is, voor hoeveel neemt een geocacher de moeite om misschien meer dan 1000km te reizen. Wat zou voor ons als "schatzoekers" nou iets zijn dat je spannend vindt om te vinden en blij te worden als een kind, tenzij je er al een bent.

Een tegoedbon voor het produceren van een eigen Personal Geocoin met custom icon. Daar wil ik wel 1000 km voor rijden, tenminste als je weet dat je de 1e bent :P . Nee zonder dollen, een spannende cache mag best, maar hou hem wel voor iedereen beschikbaar. Kijk nu eens naar Trainingsrondje van Skansen die net nieuw online is en hoe creatief er achter de schermen wordt gewerkt aan een gezamelijke ontmaagding. Dat is leuk, niet de euforie voor een iemand die (te)veel tijd en (te)veel geld heeft om een cache in Timboektoe als 1e en enige mag vinden. Ga dan echt schatzoeken of wrakduiken.

Geplaatst
Mijn bedoeling is om een travelbug te maken die je uit eindelijk leidt naar een echte schat, die dus ook maar 1 keer gevonden kan worden..... in het buitenland.

Hoe wil je dit garanderen? Door de eerste vinder te sommeren de kist mee te nemen? Maar goed, dat zijn de praktische bezwaren.

Verder is het ook niet mijn ding en kan ik me er niet in vinden. Overigens, wel leuk dat je de moeite neemt om eens wat origineels te bedenken! :P

Geplaatst
En als de cache maar eenmaal te loggen is, is het geen geocache volgens geocaching.com en zal derhalve ook niet goedgekeurd worden.

Misschien kan de 'hoofdbuit' voor de FTF zijn, maar kan de cache gewoon blijven liggen om later nogmaals gelogd te worden...? Eens met mlvdburg dus! Ik vind het een leuk initiatief! Uitdagend en anders dan anders; vooral doorgaan!

Dat is wel een iets ander verhaal dan waar de starter van deze topic het over heeft.

Je hebt het nu over het principe van een kadotje voor de FFer. Dat is geen probleem. Maar een cache "moet" voor zoveel mogelijk cachers bereikbaar en te loggen zijn en dat lijkt niet de bedoeling.

En natuurlijk vink ik het initiatief om eens een andere cache te maken perfect. Ik zou de bedenkers van zulke caches adviseren vroegtijdig contact op te nemen met een van de reviewers voordat ze teveel tijd en/of geld in hun"project" gestoken hebben en als antwoord een kort maar krachtige "Nee" krijgen om wat voor reden dan ook.

Alleen begrijp ik niet helemaal hoe een TB je naar een cache kan leiden, waar anders niemand zou kunnen komen. Dat zou betekenen dat er coördinaten op de TB gestanst moet worden en dat degene die de TB als eerste heeft gevonden sowieso de cache kan claimen. Of hij het doe is punt 2. Ik denk dat zo'n TB snel "verloren" is.

Geplaatst
Mijn bedoeling is om een travelbug te maken die je uit eindelijk leidt naar een echte schat, die dus ook maar 1 keer gevonden kan worden..... in het buitenland.

Het idee is eigenlijk niet helemaal nieuw, kijk maar bij deze:

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...wp=GCQ1MD&log=y

Er zijn een aantal houten muntjes met coordinaten verspreid in andere caches, met daarop het coordinaat van Coincache. Vind je zo'n muntje dan kan je de eindcache zoeken en loggen. Maar zoals Kruimel zegt is het niet echt leuk om de cache slechts één bezoeker te laten krijgen. Wel een uitdaging natuurlijk ;)

Geplaatst (bewerkt)

Ik ben blij met de reakties die ik krijg ;) , het stuurt me een beetje in de ideeen die ik heb.

Zelf cache ik ook voor de mooie wandeling of de omgeving, maar waar ik een beetje naar viste wat zien we als cacher graag in een cache als we er moeite voor hebben moeten doen, wat zou een kwaliteit inhoud zijn.

De fotografiecache vind ik een goed idee, je kan een foto album laten drukken bij de AH voor 40 Euro, dat zou ik over hebben voor een goede waardering van mijn cache.

Ik sluit me er bij aan dat een cache wel gelogd moet kunnen blijven worden na de eerste vondst, maar de aanwijzingen waar deze ligt kan in handen blijven van de maker van de cache en is daar mobiel in.

De travelbug kan de sleutel zijn voor het openen van de cache. Men kan deze sleutel gewoon laten liggen of verplaatsen als ze niet "all the way "willen gaan, of zou dat niet werken :cry:

O ja ik denk dat ik me cache niet bij een put plaats me vriendin heeft in onderweg naar morgen gezien dat het oma onvriendelijk is.

Groeten Team-freakfire

bewerkt door team-freakfire
Geplaatst
Maar zoals Kruimel zegt is het niet echt leuk om de cache slechts één bezoeker te laten krijgen.

Zo'n cache zal ook niet goedgekeurd worden.

Ik sluit me er bij aan dat een cache wel gelogd moet kunnen blijven worden na de eerste vondst,

Gelukkig maar, maar gezien het goedkeuringsverhaal zul je wel moeten :cry:

maar de aanwijzingen waar deze ligt kan in handen blijven van de maker van de cache en is daar mobiel in.

Dat is mij te kryptisch. Leg eens uit?

De travelbug kan de sleutel zijn voor het openen van de cache. Men kan deze sleutel gewoon laten liggen of verplaatsen als ze niet "all the way "willen gaan, of zou dat niet werken ;)

Misschien ben ik wel te negatief, maar ik denk dat dit niet zal werken. Niet met 1 TB, misschien wel met meerdere TB's met dezelfde "sleutel".

Geplaatst

Bedankt kruimeldief voor de feedback, het zal me wat uren achter de figuurlijke tekentafel kosten om hier een goed sluitende cache van te maken,... maar dat is leuk.

Wat ik bedoelde met dat de maker mobiel is in het geven van aanwijzingen, is dat hij sporen kan achterlaten in andere caches voor de bezitter van de sleutel.

Groeten

team-freakfire.

Geplaatst

ik denk dat er ook een hoop mensen (lees cachers) zijn die

graag een eind willen rijden voor een setje ongeactiveerde

geocoins....waar onder ik zelf :beerchug:

groetjes Luilak

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...