Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een probleem met het benaderen van het meegeleverde 64MB MicroSD kaartje in mijn nieuwe 60CSx: vanuit Mapsource krijg ik de keuze voor het schrijven naar het interne geheugen of het microSD kaartje niet te zien. Altijd gaat alles naar het interne geheugen, en dat was niet de bedoeling :crybaby:

Ik heb de meegeleverde trip and waypointmanager geïnstalleerd en City Select Europe v7. Daarover de meest recente mapsource 6.9.1 (ook de beta geprobeerd) en de usb drivers 2.1. Ook op een andere PC geprobeerd omdat ik op de eerste PC ook een 60CS heb gebruikt.

Het kaartje lijkt goed te zitten, maar voor de zekerheid natuurlijk toch al vanalles geprobeerd. Maakt allemaal niets uit: de microSD is niet te beschrijven. :blush:

De GPS geeft geen melding over het kaartje (doet ie dat ooit?). Ook niet als het kaartje is verwijderd.

Helaas heb ik geen SD-adaptertje waar ik de microSD in kan steken, dus ik kan er ook niet op die manier iets op zetten. Daardoor weet ik ook niet of het kaartje wordt gebruikt door de GPS als er wat op staat. Misschien is de interne cardreader wel defect?

Ik verwacht eerdaags een groter kaartje te ontvangen, dus dan kan ik proberen of het aan het kaartje zelf ligt.

Wie kan mij vertellen hoe het zou moeten werken? Geeft de GPS bij jou wel een foutmelding als het kaartje is verwijderd? Alle tips en ideeën zijn welkom!

Geplaatst

Volgens mij heeft de x geen eigen intern geheugen dus als er kaarten geladen worden komen ze op het kaartje terecht. Dit kaartje is ook nergens terug te vinden zoals bv. bij een fototoestel of PPC (geen drive letter).

Dus als je kaarten geladen krijg is er niets mis.

LTeunis

Geplaatst

Met dank aan Hawkeyes is het me duidelijk geworden wat mijn probleem is: ik ben het zelf... Altijd fijn als het niet aan de hardware ligt :thumbup:

Als ik het microSDkaartje loshaal zie ik geen kaartdetails meer, dus het kaartje wordt toch wel gebruikt. Je krijgt in de software geen keuze waar je data heen wilt sturen. Altijd gaan kaarten naar de microSD en de al het andere naar intern geheugen (dat er dus wel is). Andere modellen bieden die keuze blijkbaar wel, en ik had mede daarom verwacht die ook te krijgen.

Uit de review op http://patrick-roeder.de/reviews/garmin_gpsmap_60CSx.htm had ik opgemaakt dat ook waypoints naar het kaartje zouden worden geschreven ("The 60CSx is now compatible with the Garmin POI Loader. The POI Loader enables you to load as many points as you like into the device as long as the SD card has enough space. I loaded about 22000 POIs (geocaches, post boxes, ATM terminals, castles, etc.) into the 60CSx, which take 1.8 MB of space.").

Ik had er geen moment aan gedacht dat de Garmin POI Loader weer een ander tool is dat ook niet wordt meegeleverd. Ik heb het inmiddels gedownload en ga het vanavond eens proberen.

Ik ben in iedergeval blij dat er niets aan de hardware mankeert!

Geplaatst
Helaas heb ik geen SD-adaptertje waar ik de microSD in kan steken, dus ik kan er ook niet op die manier iets op zetten.

Ach, voor de prijs hoef je het niet te laten. Een mini SD adaptertje kost 7 euro.

256 Mb + adapter = 18 euro (Sandisk)

512 Mb + adapter = 31 euro (Sandisk)

1024 Mb + adapter = 51 euro (Sandisk)

2048 Mb + adapter = 81 euro (Sandisk)

Ik weet niet of de Garmin die groet kaarten ook herkend, maar wat zullen daar een zooi waypoints op kunnen :thumbup:

Geplaatst

Is een POI geen waypoint? Een POI (Point of Interest) is een waypoint dat jezelf ingevoerd hebt. Het kan een interessante punt zijn, maar ook een cache kan zo'n punt zijn. Als je een cache of tussenpunten invoert als POI, zijn die dan niet als zodanig tevoorschijn te halen door deze GPS?

Als dat zo is, dan is het volgens mij een geweldige tekortkoming.

Een POI is in alle andere Navigatie soft- en hardware in feite een waypoint. Je roept hem gewoon op een andere manier tevoorschijn.

Ook vreemd dat je zo'n POI niet zou kunnen editen.

Geplaatst

Nah, sorry? Sorry is niet nodig want er valt niets te verontschuldigen :thumbup:.

Ach en waar is de limiet? Ik vind 1000 waypoints in je GPSr opgeslagen hebben eerder een nadeel dan een voordeel.

Ik heb liever de Waypoints bij me die ik denk die dag nodig te zijn als ik ga cachen. Dus iedere keer een schone lijst.

De achterliggende gedachte kan best zijn dat het belangrijkste voor de GPS, de waypoints, op de GPSr worden weggeschreven.

Het zal niet de eerste keer zijn dat zo'n fragiel geheugenkaartje ineens dienst weigert.

Ik ben al met mijn derde bezig. Het is wel steeds een garantieverhaal, maar aan garantie heb je geen fli**er als je midden in het veld staat en je geheugenkaartje wordt niet meer herkend.

Ik vertouw meer op zijn "mean memory".

Tegenwoordig ga ik al op pad met een reserve geheugenkaartje waar een volledige copie op staat van het "origineel".

Geplaatst
Ik snap het even niet meer...

Wat zijn POI's en wat zijn PQ's  :thumbup:

Vraag je dat morgen weer Gerard? Misschien het antwoord even ergens opschrijven?

Gisteren vroeg je in een ander topic ook al wat PQ's waren en daar ben je ook al 2x beantwoord.

Geplaatst
Is een POI geen waypoint? Een POI (Point of Interest) is een waypoint dat jezelf ingevoerd hebt. Het kan een interessante punt zijn, maar ook een cache kan zo'n punt zijn. Als je een cache of tussenpunten invoert als POI, zijn die dan niet als zodanig tevoorschijn te halen door deze GPS?

Als dat zo is, dan is het volgens mij een geweldige tekortkoming.

Een POI is in alle andere Navigatie soft- en hardware in feite een waypoint. Je roept hem gewoon op een andere manier tevoorschijn.

Ook vreemd dat je zo'n POI niet zou kunnen editen.

deze POI komen inderdaad onder een andere menu item terecht en zijn in feite vergelijkbaar met de POI's die in CS of CN zitten. Je zou kunnen denken aan bv. flitspalen e.d. hier is ook een waarschuwing voor in te stellen. Ze zijn inderdaad niet editable.

LTeunis

Geplaatst
deze POI komen inderdaad onder een andere menu item terecht en zijn in feite vergelijkbaar met de POI's die in CS of CN zitten. Je zou kunnen denken aan bv. flitspalen e.d. hier is ook een waarschuwing voor in te stellen. Ze zijn inderdaad niet editable.

Ze zijn niet editable schrijf je. Is dat als ze op het geheugenkaartje zijn gezet? Of ook vooraf?

Ik zat te denken aan een eigen POI te maken van wat dan ook, ook al is het ven caches :thumbup:

Dan mogen ze gerust, al geïnstalleerd, niet meer editable zijn, als ik ze voor die tijd maar zelf kan aanmaken.

Als ik het goed begrijp, dan worden ze als het ware op of in de kaarten verwerkt? Als je de POI wilt verwijderen, worden dan ook gelijk de kaarten verwijderd?

Als dat zo is, dan wordt het tijd voor een lading emaltjes naar Garmin voor een softwareupdate .....

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...