Spring naar bijdragen

geocaching met quest ?


cekagps

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

 

Sinds kort heb ik het geocachen ontdekt en vind het prachtig om te doen, momenteel gebruik ik een garmin etrex vista in bruikleen maar ik zou graag een eigen toestel kopen.

Nu wil ik ook een nieuwe gps voor gebruik in de wagen en op de motor kopen en daarom zoek ik een compromis.

Ik weet dat de quest ideaal is voor op de motor maar kan ik hier ook mee geocachen, ik heb al wel hier en daar iets gelezen op dit forum en daar blijkt dat dit wel lukt maar dat het niet echt handig is. (iets met waypoints afronden ??;;;)Graag had ik wat meer uitleg over wat mogelijk is met de quest IVM geocachen en of dit inderdaad een goed compromis zou zijn.

Alvast bedankt

 

Cekagps

bewerkt door cekagps
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb zelf eind 2004 mijn Etrex Vista ingeruild voor de Quest en ik heb daar geen moment spijt van gehad. De Quest is een prachtig apparaatje, dat zijn werk als navigator prima doet.

 

Ook ben ik een aantal keren met de Quest wezen cachen. En het is zoals je zegt: je kunt ook met de Quest bij het cachen op zich goed uit de voeten. Alleen mist hij enkele ingebouwde features die bij het cachen toch wel handig zijn, zoals bv. de projectie-mogelijkheid. Dat kan bij de Quest wel, maar is net wat omslachtiger. Ook het uitvoeren van een kruispeiling kan wel met de Quest, maar is niet echt handig en ook minder nauwkeurig.

Daarom heb ik er op een gegeven ogenblijk de GPS60 bijgekocht. Simpelweg omdat die in het veld toch wat beter bevalt als de Quest. Hij handigt beter, en heeft ook meer functionaliteit t.a.v. het cachen. Die is daar gewoon geschikter voor.

 

Maar het is dus beslist niet zo dat je met de Quest niet zou kunnen cachen. Want dat is beslist goed mogelijk. Maar je doet een paar kleine concessies.

 

Je zou hiker (of JanDeBehanger) ook eens naar zijn ervaringen kunnen vragen. Die cachet al een paar jaar met de Quest.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het JeRiEs-team is een jaar geleden begonnen met geocachen, vanaf het eerste begin met de Quest. Wij zijn super tevreden met deze GPS, zowel in de auto, op de fiets en lopend in het veld. Alle caches die wij wilden doen zijn steeds uitstekend gelukt. Nooit iets gemerkt van eventuele beperkingen waardoor er iets niet zou kunnen. Misschien dat er met een andere type GPS nog meer kan, maar wij hebben dat nooit gemist.

Zeker in het begin hebben we veel steun gehad van de pagina's van Elsinga over de Quest, daat staat heel veel info+uitleg over de verschilende opties en mogelijkheden.

Je ziet de Quest niet zoveel bij andere cachers, maar wij zijn in ieder geval tevreden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Os stuur een PM naar jan de Behanger, Questkenner bij uitstek.  :beerchug:

Ik zou mij niet willen profileren als Questkenner bij uistek, meer als liefhebber.
Ik heb zelf eind 2004 mijn Etrex Vista ingeruild voor de Quest en ik heb daar geen moment spijt van gehad. De Quest is een prachtig apparaatje, dat zijn werk als navigator prima doet.

 

Ook ben ik een aantal keren met de Quest wezen cachen. En het is zoals je zegt: je kunt ook met de Quest bij het cachen op zich goed uit de voeten. Alleen mist hij enkele ingebouwde features die bij het cachen toch wel handig zijn, zoals bv. de projectie-mogelijkheid. Dat kan bij de Quest wel, maar is net wat omslachtiger. Ook het uitvoeren van een kruispeiling kan wel met de Quest, maar is niet echt handig en ook minder nauwkeurig.

Daarom heb ik er op een gegeven ogenblijk de GPS60 bijgekocht. Simpelweg omdat die in het veld toch wat beter bevalt als de Quest. Hij handigt beter, en heeft ook meer functionaliteit t.a.v. het cachen. Die is daar gewoon geschikter voor.

 

Maar het is dus beslist niet zo dat je met de Quest niet zou kunnen cachen. Want dat is beslist goed mogelijk. Maar je doet een paar kleine concessies.

 

Je zou hiker (of JanDeBehanger) ook eens naar zijn ervaringen kunnen vragen. Die cachet al een paar jaar met de Quest.

Ik kan mij hier helemaal bij aansluiten, echter de Quest kwam in najaar 2003 op de markt.

Ik heb de Quest op 22 april 2004 (mijn verjaardag) aangeschaft.

De Quest heeft het voordeel dat je het aparaat koopt met CitySelect 7, die je nu dan gelijk kunt updaten naar CityNavigator 8.

Als beginner ben je die speciale funkties helemaal nog niet nodig.

Ik heb naast mijn Quest ook nog een Geko 201, welke mijn dochter gebruikt als ze meegaat.

De Quest is heerlijk als je een serie H&R gaat doen, autorouting enzo.

Als je gebruik maakt van DD5 en een handheld gpsr, dan moet je de waypoints laden met 2 verschillende softwarepakettenen en ga je omrijden.

Het leuke is als je een Quest koopt dan koop je ook CS/CN, als je dan besluit om nog een GPS60CSx erbij te kopen, dan kun je met de 2e unlockcode snel de 2e gpsr met kaarten laden.

Tsja, wat Piet zegt de Quest handigt niet zo lekker in het veld, dat probleem herken ik eigenlijk als enige.

De Quest is een kombinatie tussen een puur automotive zoals de Streetpilot 2610 en een handheld gpsr.

Zodra je eenmaal die geweldige routing mgelijkheden van een automotive Garmin hebt ondekt, ik wil echt niet meer zonder!

Ik vind de Quest een heerlijk aparaat en zie het aparaat als een geweldig fijne allrounder!

 

Ik ga morgen naar Ljouwert, want daar dient het hoger beroep van de 2 Algerijnse inbrekers die vorig jaar mijn Vista gejat hebben.

De rechtzaak dient om 10.45, ik verwacht dat ik daarna nog tijd heb om wat nuttige dingen te doen zoals een cache lopen.

Mijn fiets, de JJ Impress, gaat niet mee, want die durf ik niet in Ljouwert te stallen. (ook niet in Grins).

Mijn Vista mis ik nog bij iedere wat moeilijker te vinden cache, wat de Vista heeft zo'n heerlijk elektronisch kompas.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...